  • 1. Data: 2009-01-22 12:37:16
    Temat: marże starych kredytów w PLN a wejście Polski do strefy euro
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Wie ktoś może jak będzie przebiegał proces przewalutowań kredytów z PLN na
    euro po przyjęciu przez Polskę tej waluty?
    Czy marże kredytów będą od nowa negocjowane? No bo są szczęśliwcy co mają
    marżę przy kredytach hip. na poziomie 0,7% + WIBOR. A po przyjęciu Euro nie
    będzie wiboru to może i marża ulegnie zmianie?

    --
    pozdr
    P.

  • 2. Data: 2009-01-22 12:40:40
    Od: k...@g...com

    On 22 Sty, 13:37, "gg" <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > marżę przy kredytach hip. na poziomie 0,7% + WIBOR. A po przyjęciu Euro nie
    > będzie wiboru to może i marża ulegnie zmianie?

    jak moga okrasc to i tak okradna - z czegos beda musieli pokryc sobie
    koszy przejscia na euro - to sa miliardy zlotych w skali kraju.

  • 3. Data: 2009-01-22 12:54:41
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "gg" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > marżę przy kredytach hip. na poziomie 0,7% + WIBOR. A po przyjęciu Euro
    > nie będzie wiboru to może i marża ulegnie zmianie?

    Też sie nad tym ostro zastanawiam i nie za bardzo jest gdzie sie dowiedzieć
    jak to bedzie wyglądało.
    Z tego co znalazłem ( ustawa o denominacji pln w stosunku 10000:1 z 95r)
    kredyty ( zobowiązania finansowe) nie ulegną "przewalutowaniu" a ulegną
    raczej "przeliczeniu" na Euro według jakiegos stałego kursu wejścia ( tak
    sie to odbyło przy okazji denominacji pln na nowe złote).
    Nie bedzie wiec podstaw do renegocjacji innych warunków umowy w tym marży.
    Niestety ten nieszczęsny WIBOR nie dał sie ujażmić informacyjnie.

    Jesli przyjąc datę wejścia na zapowiadane 1.1.2012 to ciekawie moze wyglądać
    wykres marż kredytów.
    Aktualnie marże walutowe sięgają 3 - 5,5 % a mają niby zmierzac wobec
    powyższego do 1% na przestrzeni 3 lat ( stare umowy kredytowe ).
    hmmm to może byc ciekawe...Jesli to prawda manualne przewalutownaie w tym
    momencie jest pozbawione sensu z punktu widzenia kosztów kredytu ( ze
    względu na całkowite oprocentowanie kredytu walutowego : marża + LIBOR).
    Inna sprawą jest "zysk / strata" na walucie / kapitale.
    Ale to juz sprawa handlowania walutą...

    george

  • 4. Data: 2009-01-22 13:58:32
    Temat: Re: mar?e starych kredytów w PLN a wej?cie Polski do strefy euro
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    george wrote:
> [...]
    > jak to bedzie wygl?da?o.
    > Z tego co znalaz?em ( ustawa o denominacji pln w stosunku 10000:1 z 95r)
    > kredyty ( zobowi?zania finansowe) nie ulegn? "przewalutowaniu" a ulegn?
    > raczej "przeliczeniu" na Euro wed?ug jakiegos sta?ego kursu wej?cia ( tak
    > sie to odby?o przy okazji denominacji pln na nowe z?ote).
    > Nie bedzie wiec podstaw do renegocjacji innych warunków umowy w tym mar?y.
    > Niestety ten nieszczesny WIBOR nie da? sie uja?miae informacyjnie.
    >
    > Jesli przyj?c date wej?cia na zapowiadane 1.1.2012 to ciekawie moze wygl?daae

    Jak wejdziemy gdzies kolo 2014 to bedzie dosc wczesnie. Juz teraz jest
    powiedziane, ze 2012 odpadl (nie ma szans na wejsciu przzed Euro,
    najwczesniejszy rozwazany termin to 2013)
    --
    Regards,
    Maverick