  • 1. Data: 2008-10-20 11:23:42
    Temat: maly klopot
    Od: "miron" <m...@m...pl>

    witam
    moja znajoma jest kasjerka w banku dokonala przelewu na kwote okolo 150
    zl( byla to splata zadluzenia karty kredytowej) niestety okazalo sie ze
    popelnila blad i pieniadze poszly na inne konto. wszystko zostalo juz
    wyjasnione i zalatwione pieniadze wrocily itd. trawalo to klika dni,
    niestety klient chce podac bank do sadu za to ze pieniadze za splate karty
    kredytowej doszly za pozno i jego bank wciagnal go na liste nierzetelnych
    klientow
    mam pytanie czy moja znajoma moze miec z tego tytulu jakies klopoty?

    pozdrawiam
    miron

  • 2. Data: 2008-10-20 11:31:30
    Temat: Re: maly klopot
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > nierzetelnych klientow
    > mam pytanie czy moja znajoma moze miec z tego tytulu jakies klopoty?

    popełniła błąd i może zostać za to ukarana przez pracodawcę, ale takie
    sprawy kończą się zwykle na upomnieniu, obcięciu premii lub utracie
    najbliższej podwyżki

    a ww. klient ma prawo dochodzić od banku pokrycia strat jakie poniósł,
    bank z pewnością zwróci mu odsetki + przeprosi za błąd pracownika ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-10-20 11:44:37
    Od: "miron" <m...@m...pl>

> [...]
    >
    > a ww. klient ma prawo dochodzić od banku pokrycia strat jakie poniósł,
    > bank z pewnością zwróci mu odsetki + przeprosi za błąd pracownika ;-)

    ale czy "opłaca" mu sie isc za 150 zł do sadu?? przeciez to jest smieszna
    kwota, koszty sadowe czas trwania itd wg. mnie to jest nie warte zachodu
    skoro sprawa juz jest zalatwiona

    w kazdym razie dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    miron

  • 4. Data: 2008-10-20 11:48:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > smieszna kwota, koszty sadowe czas trwania itd wg. mnie to jest nie
    > warte zachodu skoro sprawa juz jest zalatwiona

    to sprawa między nim a bankiem, więc znajoma nie ma się czego obawiać
    (ze strony tego desperata), no chyba, że zrobiła specjalnie ten błąd,
    dlatego jeżeli kolo chce iść do sądu to nie idzie - ma do tego prawo

    bank odda odsetki i pisemnie wyjaśni sytuację, klient prześle ten
    dokument i drugiego banku i sprawa powinna zostać załatwiona...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-10-20 14:00:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 20 Oct 2008 13:23:42 +0200, "miron" <m...@m...pl>
    wrote:

    >mam pytanie czy moja znajoma moze miec z tego tytulu jakies klopoty?

    Jedynie służbowe.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2008-10-20 17:15:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "miron" <m...@m...pl> writes:

> [...]
    > klika dni, niestety klient chce podac bank do sadu za to ze pieniadze
    > za splate karty kredytowej doszly za pozno i jego bank wciagnal go na

    Niech w przyszlosci znajoma uwazniej przepisuje numery kont, a jesli
    dobrze rozumiem sytuacje to ten klient musi byc jakis chory - poniosl
    koszty (nie wiem kiedy nastapila pomylka i jak dlugo to trwalo) rzedu
    moze kilkudziesieciu zlotych (wliczajac taksowki, ktorymi jezdzil do
    banku wyjasniac sprawe), moze to jakis "emeryt" ktory wszystkim cale
    zycie zazdrosci i nagle uwierzyl, ze bank mu da dziesiatki tysiecy
    odszkodowania za nie wiadomo co?

    Kodeks cywilny okresla wysokosc odszkodowania dosc precyzyjnie, na
    miejscu banku pokrylbym po prostu rzeczywiste straty klienta (to
    akurat pewnie minimalnie wieksza suma, ale co za roznica), a jesli
    klient ma ochote, to niech sobie podaje bank do sądu - tylko niech
    najpierw sprawdzi, ktory to bank go "wciagnal" na ta liste, i zeby nie
    bylo, ze nie wyczerpal wczesniej postepowania reklamacyjnego. No
    i moze niech tez sprawdzi czy sąd mu to wszystko zalatwi gratis :-)

    > mam pytanie czy moja znajoma moze miec z tego tytulu jakies klopoty?

    Ja bym ja obciazyl naleznymi klientowi odsetkami (~ 5 zl albo cos
    podobnego), bo rozumiem ze ludzie popelniaja bledy, ale jak to bedzie
    naprawde to nikt nie wie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-10-21 07:46:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Oct 20, 7:15 pm, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]

    były już przypadki uzyskiwania odszkodowań za opóźnienie aktualizacji
    w BIKu, o ile pamiętam, więc...

> [...]
    > moze kilkudziesieciu zlotych (wliczajac taksowki, ktorymi jezdzil do
    > banku wyjasniac sprawe), moze to jakis "emeryt" ktory wszystkim cale

    ... może to nie jest kilkadziesiąt złotych? Może starał się właśnie o
    kredyt i "nie zdążył" przez ten błąd?
    Przyznam się, że ja też bym się wkurzył: KK używam już chyba z 8 lat,
    w różnych bankach je miałem i nigdy nie spóźniłem się ze spłatą.

    > zycie zazdrosci i nagle uwierzyl, ze bank mu da dziesiatki tysiecy
    > odszkodowania za nie wiadomo co?

    Może nie dziesiątki tysięcy, ale parę stówek. W wątku rozpoczynającym
    sie od "Message-ID: <g4554t$ic5$1@inews.gazeta.pl>" jest mowa o takim
    przypadku.

    > Kodeks cywilny okresla wysokosc odszkodowania dosc precyzyjnie, na
    > miejscu banku pokrylbym po prostu rzeczywiste straty klienta (to
    > akurat pewnie minimalnie wieksza suma, ale co za roznica), a jesli

    a skąd wiesz, że bank nie odmówił i stąd groźba procesu (a nie z
    powodu "choroby" klienta)?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2008-10-21 13:36:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > były już przypadki uzyskiwania odszkodowań za opóźnienie aktualizacji
    > w BIKu, o ile pamiętam, więc...

    Ale to zupelnie inna sprawa i inny bank, oraz - jak rozumiem - jeszcze
    za wczesnie mowic o opoznieniu(?).

    > ... może to nie jest kilkadziesiąt złotych? Może starał się właśnie o
    > kredyt i "nie zdążył" przez ten błąd?

    Taaak, kredyt na 100 mld, i stracil zaliczke w wysokosci dziesieciu.

    Problem w tym, ze nikt mu takiego odszkodowania nie da, bo a) wcale mu
    sie nie nalezy, b) zawsze trzeba sie liczyc z niewykonieniem uslugi
    przez kontrahenta, bajki o instytucjach zaufania jakiegos to tylko
    bajki, c) wysokosc odszkodowania w tym przypadku jest podana w KC
    i mozna sie spodziewac, ze to bedzie mniej-wiecej cena biletu
    autobusowego.

    > Przyznam się, że ja też bym się wkurzył: KK używam już chyba z 8 lat,
    > w różnych bankach je miałem i nigdy nie spóźniłem się ze spłatą.

    Ale od tego jest IMHO dosc daleka droga do grozenia procesem.
    Ja tez kilka razy sie "wkurzylem" na bank(i) - pare razy udalo sie
    sytuacje naprawic tak, by obie strony mialy swiadomosc uczciwego
    zalatwienia sprawy, pare razy trzasnalem drzwiami (w formie pisemnej)
    i przenioslem sie w inne miejsce. Ale to nieco inna sprawa.

    > Może nie dziesiątki tysięcy, ale parę stówek.

    Te pare stowek jest tak samo prawdopodobne do uzyskania na drodze
    sądowej od banku wykonujacego przelew jak gruszki z wierzby.

    > a skąd wiesz, że bank nie odmówił i stąd groźba procesu (a nie z
    > powodu "choroby" klienta)?

    Tylko podejrzewam - pasuje mi to do typowych zachowan.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2008-10-21 14:52:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Oct 21, 3:36 pm, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Te pare stowek jest tak samo prawdopodobne do uzyskania na drodze
    > sądowej od banku wykonujacego przelew jak gruszki z wierzby.

    Adam P., do tablicy! :-) Ty zeznałeś, że Twoja szanowna małżonka na
    banku się wzbogaciła w ten sposób.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2008-10-21 19:44:53
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    On się wzbogaca na tym, że ktoś przyp... w jego samochód ;-))
    JaC

    -----