  • 1. Data: 2008-11-03 10:54:11
    Temat: mBank - przelewy wewnętrzne w weekend
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    Ustawiłem dwa przelewy na 1 listopada na konta obce w mBanku. Jak
    sprawdzałem historię w 1 i 2 (sobota, niedziela), to operacji tych nie było:
    - ani w operacjach zaplanowanych
    - ani w historii operacji
    Zacząłem mieć wątpliwości, czy w ogóle zaplanowałem te przelewy...
    Dzisiaj patrzę i są w historii:
    data operacji 1 listopad, data księgowania 3 listopad

    Teraz się zastanawiam jak to jest z przelewami wykonywanymi w mBanku na inne
    konta w mBanku w weekend lub święta:
    kiedy schodzą z konta (pomniejszają saldo)?
    kiedy dochodzą do odbiorcy?
    Nie są online'owe?

    Wydaje mi się, że saldo miałem już pomniejszone mimo braku operacji w
    historii (tylko blokady jak rozumiem).

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-11-03 11:05:16
    Temat: Re: mBank - przelewy wewnętrzne w weekend
    Od: gollum <o...@r...pl_NOSPAM>

    Curious pisze:
> [...]
    > kiedy dochodzą do odbiorcy?
    > Nie są online'owe?
    >

    > Wydaje mi się, że saldo miałem już pomniejszone mimo braku operacji w

    Przelewy zewnętrzne w mBanku są oznaczone jako przyszłe, więc raczej nie
    uwierzę, że ich tam nie było. Jeśli datę operacji wpiszesz na 3.11, to
    saldo nie jest pomniejszane. Jeśli 1.11 wpisałeś data operacji 1.11 (a z
    opisu wynika, że właśnie tak zrobiłeś), to saldo od razu jest
    pomniejszane, przelew jest jako przyszły (lub oczekujący).

    Natomiast przelewy wewnętrzne pomiędzy kontami w mBanku są online przez
    365/366 dni w roku (z wyjątkiem oczywiście planowanych lub
    nieplanowanych przerw/awarii).

  • 3. Data: 2008-11-03 11:15:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Curious pisze:
    > Ustawiłem dwa przelewy na 1 listopada na konta obce w mBanku. Jak
    > sprawdzałem historię w 1 i 2 (sobota, niedziela), to operacji tych nie
> [...]

    Obstawiam, ze przelew się wykonał 1 listopada, ale jego data ksiegowania
    była 3go. Jakbyś w zakresie historii dał 3 listopada to byś widział ten
    przelew.

    KJ

  • 4. Data: 2008-11-03 11:38:46
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > Natomiast przelewy wewnętrzne pomiędzy kontami w mBanku są online przez
    > 365/366 dni w roku (z wyjątkiem oczywiście planowanych lub nieplanowanych
    > przerw/awarii).

    No cóż, wzroku sokoła może nie mam, ale było jak napisałem. :)

    Nie pisałem przelewach zewnętrznych, tylko wewnętrznych na konta obce (czyli
    nie moje). :)

  • 5. Data: 2008-11-03 11:44:19
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Curious" <c...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz się zastanawiam jak to jest z przelewami wykonywanymi w mBanku na
    > inne konta w mBanku w weekend lub święta:
    > kiedy schodzą z konta (pomniejszają saldo)?

    Od razu po ich wklepaniu.

    > kiedy dochodzą do odbiorcy?

    Nie później niż po kilku sekundach.

    > Nie są online'owe?

    Są.

    marekz

  • 6. Data: 2008-11-03 11:49:19
    Od: gollum <o...@r...pl_NOSPAM>

    > Nie pisałem przelewach zewnętrznych, tylko wewnętrznych na konta obce
    > (czyli nie moje). :)

    Zmyliły mnie "konta obce".

    Otóż: jeśli przelew ustawiłeś 31.10 z datą 1.11, to przelew wykonał się
    coś koło 2-3 w nocy.
    Jeśli przelew wykonałeś 1.11 z datą 1.11, to pieniądze zeszły z Twojego
    konta 1.11, u odbiorcy pojawiły się natychmiast, natomiast u Ciebie w
    historii przelewu należało szukać z datą 3.11 (czyli trzeba było zmienić
    zakres operacji w historii).

  • 7. Data: 2008-11-03 12:03:39
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > konta 1.11, u odbiorcy pojawiły się natychmiast, natomiast u Ciebie w
    > historii przelewu należało szukać z datą 3.11 (czyli trzeba było

    Po prostu w mBanku wdrożono historię przyszłą, nie ograniczając się
    jedynie do przeszłej, jak to jest w innych bankach. W parametrach
    wyświetlania należało zamknąć okres datą przyszłą nie wcześniejszą niż
    pierwszy dzień roboczy i wtedy będą widoczne takie transakcje.

  • 8. Data: 2008-11-03 12:22:08
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

> [...]
    > wyświetlania należało zamknąć okres datą przyszłą nie wcześniejszą niż
    > pierwszy dzień roboczy i wtedy będą widoczne takie transakcje.

    Już sam termin "historia przyszła i przeszła" jest oszałamiający. :))

    Moim zdaniem rozsądnym byłoby dodanie wyboru: data operacji/ data
    księgowania na stronie, gdzie zadaje się warunki filtrowania historii.

    Rozwiązanie, które proponujesz - zmiana domyślnie pokazywanej "daty do" dla
    operacji z okresu na najbliższy dzień roboczy również pomogłoby, a ja nie
    pisałbym tego maila. :)

    Chociaż takie antydatowanie tranakcji (księgowania) jest problematyczne.

  • 9. Data: 2008-11-03 15:29:19
    Od: amcinpiL <e...@...sigu>

    Dnia Mon, 3 Nov 2008 12:44:19 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Od razu po ich wklepaniu.

    > Nie później niż po kilku sekundach.

    > Są.

    Zawsze byłem pewny, że gdy dawniej wykonywałem przelewy w dni wolne od
    pracy - data operacji i data księgowania były takie same i wypadały w ten
    dzień, gdy je wykonywałem.
    Akurat ja też zleciłem przed weekendem wykonanie przelewu wewn. w dodatku
    przyszłego (co mi się bardzo rzadko zdarza) z datą realizacji na niedzielę.
    Dzisiaj patrzę a data księgowania to poniedziałek...

    --
    lipnicma

  • 10. Data: 2008-11-03 16:18:36

    > Zmyliły mnie "konta obce".

    na konta obce chyba się nie da ustawić przelewu z przyszłą datą -
    przynajmniej tak było ze 2 miesiące temu jak pomyliłem daty i próbowałem
    ustawić przelew na niedzielę