  • 31. Data: 2004-05-28 17:08:59
    Temat: Re: mBank - i wszystko jasne :) (niezrealizowany przelew)
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:9a7eb0dsenoqgal5nt7ttv8are4sjmist0@4ax.com...
    > [ ciach wszystko ]
    >
    > Ech... chodzi o to, że to cudo pozostawia wolne pole w polu Identyfikator
    > dodatkowy.

    A jaki ma wstawić domyślnie, gdy z tego samego rachunku wspólnik spółki
    cywilnej zleca dwa przelewy? Jeden za pracowników, jako sc, a drugi za
    siebie, jako osoba fizyczna? Kumasz to? Wiem, to niepotrzebne pytanie.

    Nie wiem w jaki sposób klienci mogli podać bankowi błędny NIP
    > :]

    Tu nie w tym problem, lecz w mnogości tych nipów, a system, jeśli ma
    pamiętać, to podstawi tylko jeden. Nie koniecznie ten właściwy. Dla klienta
    każdy będzie znajomy, i przez to dochodzi do pomyłek w zleceniach płatności
    ZUS.

    > A już naprawdę nie wiem dlaczego system nie mógłby zapamiętać
    > właściwego identyfikatora.

    Bo system nie jest w stanie domyśleć się, który będzie właściwy dla tej
    bieżącej płatności, a który dla następnej. Są jeszcze inne przyczyny, ale
    jeśli z tymi masz już problem, to nie ma sensu tego ciągnąć.
    EOT

  • 32. Data: 2004-05-28 17:57:41
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 28 May 2004 19:08:59 +0200, w <40b7722f$1@news.home.net.pl>, "K. K."
    <o...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A jaki ma wstawić domyślnie, gdy z tego samego rachunku wspólnik spółki
    > cywilnej zleca dwa przelewy? Jeden za pracowników, jako sc, a drugi za
    > siebie, jako osoba fizyczna? Kumasz to? Wiem, to niepotrzebne pytanie.

    Czy ty usiłujesz z kogoś zrobić głupka czy może z siebie?
    Czy mam ci podać od ręki parę sposobów jak rozwiązać, z najprostszym jaki się
    nasuwa automatycznie, to _pamiętanie_ ostatniego wpisu.

    Nawet gdyby ktoś wykonywał przelewy za dwie osoby z jednego konta, to już
    byłoby 50% mniej roboty.

    No i dalej nie wiem, dlaczego ten żałosny system mBanku kiedyś *potrafił
    pamiętać* a teraz *nie umie tego*.

> [...]
    > każdy będzie znajomy, i przez to dochodzi do pomyłek w zleceniach płatności

    Bzdury piszesz, bo system akurat *pamięta NIP*, a *nie pamięta identyfikatora
    uzupełniającego*.

    > Bo system nie jest w stanie domyśleć się, który będzie właściwy dla tej
    > bieżącej płatności, a który dla następnej. Są jeszcze inne przyczyny, ale
    > jeśli z tymi masz już problem, to nie ma sensu tego ciągnąć.

    Zupełnie mnie te inne przyczyny nie interesują, mam je głęboko.
    Brednie o *system nie jest w stanie się domyślać* możesz sobie darować --
    system nie musi niczego domyślać się.

    Po pierwsze w bazach mBanku są wszystkie potrzebne dane, po drugie system
    mógłby sam to pamiętać. Ale tego chyba nie jesteś w stanie pojąć, prawda?

  • 33. Data: 2004-05-28 17:59:24
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    <o...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Bo system nie jest w stanie domyśleć się, który będzie właściwy dla tej
    > bieżącej płatności, a który dla następnej. Są jeszcze inne przyczyny, ale
    > jeśli z tymi masz już problem, to nie ma sensu tego ciągnąć.

    Aha, chodzi mi oczywiście o pole _edytowalne_, bo chyba uroiło ci się w głowie,
    że pole ma być _nieedytowalne_, a system ma być wyrocznią.

    ...A zresztą nieważne, bo po wątku widzę, że nie wiesz o co chodzi, a zabierasz
    głos.

  • 34. Data: 2004-05-28 21:10:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 26 May 2004 17:40:32 +0200, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Staram się zrozumieć i za cholerę nie mogę. Tłumaczy Twoje postepowanie
    >tylko obsesja, albo masochizm. Aha! I mbank nie ma tu nic rzeczy - gdybyś
    >pisał o np. TPSA mając do wyboru innego operatora, też bym nie rozumiała. Po
    >co tracić energię na korzystanie z usług firmy, która tak mi nie odpowiada,
    >jeżeli jest dostępna konkurencja?

    Może spróbujcie się (oboje) ograniczyć do dyskusji o bankach, bez
    wnikania w przyczyny obsesji i sposobów osiągania przyjemności :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 35. Data: 2004-05-29 17:35:12
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Może spróbujcie się (oboje) ograniczyć do dyskusji o bankach, bez
    > wnikania w przyczyny obsesji i sposobów osiągania przyjemności :-)

    Ja się w ogóle ograniczyłam poprzez zakończenie dyskusji z kimś, kto poza
    paroma wciąż powtarzanymi inwektywami nie jest w stanie RACJONALNIE
    uzasadnić swojego stanowiska ;-))))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 36. Data: 2004-05-29 19:32:47
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 29 May 2004 19:35:12 +0200, w <c9ahit$h1u$1@news.onet.pl>, "Glenn"
    <g...@b...pl> napisał(-a):

    > Ja się w ogóle ograniczyłam poprzez zakończenie dyskusji z kimś, kto poza
    > paroma wciąż powtarzanymi inwektywami nie jest w stanie RACJONALNIE
    > uzasadnić swojego stanowiska ;-))))

    Ja już dawno napisałem, w tym wątku parę razy.

    Ale żeby przeczytać, trzeba umieć. Przykro mi, ale taka jest brutalna prawda.
    Skoro nie umiesz czytać, to to nie dotrze, cudów nie ma. A mnie się nie chce
    powtarzać 10x w nadziei, że za którym razem 'zaskoczysz'.

    Może przyjmij, że ta wiedza jest ci niedostępna, będzie ci łatwiej odpowiadać
    ;)

  • 37. Data: 2004-05-29 20:26:50
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >Ja już dawno napisałem, w tym wątku parę razy.

    Nic nie napisałeś - poza inwektywami ( i to też odgrzewanymi). Więc skończ.

  • 38. Data: 2004-05-30 18:52:50
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 29 May 2004 22:26:50 +0200, w <c9arkp$qvn$1@news.onet.pl>, "Glenn"
    <g...@b...pl> napisał(-a):

    > Nic nie napisałeś - poza inwektywami ( i to też odgrzewanymi). Więc skończ.

    Powinnaś napisać: "Nie nie zrozumiałam".

    PS. Doszły mnie słuchy, że zapłacisz za mnie belkowe żebym mógł zamknąć tam
    konto? ;)