eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi? › mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
  • Data: 2008-10-14 08:24:35
    Temat: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Chciałem sobie zarejestrować w mbanku jako dokument tożsamości
    paszport. Sprawdziłem regulamin - par. 2. p 1. brzmi:

    "Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
    1. dokument tożsamości - dowód osobisty, paszport lub karta pobytu
    wraz z oświadczeniem o zamiarze stałego pobytu;
    a w odniesieniu do osób pomiędzy 13 a 18 rokiem życia - dowód
    tymczasowy, paszport lub legitymacja szkolna;"

    Czyli - paszport jest OK.

    Zatem - dzwonię. mułlinek twierdzi, że się nei da. Pytam dlaczego. 'A
    bo my nie przyjmujemy'. Fajnie, a dlaczego? No bo wymagamy. Zaraz, w
    regulaminie jest napisane, że paszport jest OK. Odpowiedź "ale nie ma
    w nim adrtesu zameldowania". No i? Gdzie w regulaminie jest wymóg, aby
    w dokumencie był adres zameldowania? mułlinek zniknął na długo i
    pojawił się z kolejną mantrą, że bank ma prawo "zażądać dokumentów
    tożsamości potwierdzających prawdziwość danych osobowych". Poprosiłem
    o podanie punktu regulaminu, mułinek podał, okazało się, że zapomniał
    podać kontekst:
    par. 4. p. 2:
    "Dla zawarcia Umowy niezbędne jest ustalenie tożsamości osoby
    wnioskującej o otwarcie rachunku. W tym celu mBank ma prawo
    zażądać dokumentów tożsamości potwierdzających prawdziwość danych
    osobowych wnioskującego o otwarcie rachunku."

    OK, to dotyczy zawierania umowy. Ale ja mam zawartą już umowę, więc
    punkt ten nie ma zastosowania. Umowa jest zawarta, więc dane są
    potwierdzone. Finał.

    I tak w koło Macieju - nie paszport bo nie.
    Jestem ogromnie ciekaw, czy mBank również tak samo podchodzi do swoich
    innych zobowiązań - może się okazać, że jak będe chciał swoje
    pieniądze wypłacić, to się dowiem, że "nie wypłacamy bo tak". W sumie
    co za różnica - jak jednego zobowiązania nie wypełniają, to czemu inne
    mieliby wypełniać?

    Skończyło się na reklamacji, zobaczymy co wymyślą. Coś czuję, że
    skończy się jednak gdzieś wyżej - UOKiK albo inny nadzór bankowy.

    _______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/
    ___________/ GG: 3524356