  • 1. Data: 2006-04-04 17:02:16
    Temat: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: "J.P." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy ma ktoś jakiś regulamin automatycznej spłaty KK w mBanku?

    Mam ustawione 100% spłaty, któregoś tam pięknego dnia zabrakło środków do
    pełnej splaty, mBank nie zostawił alertu o niezrealizowanej transakcji, pobrał
    tylko kwotę minimalną i zadowolony z siebie naliczał odsetki.

    Dzis kontaktowałem się z mLinią, oczywiście ekspert kartowy zajęty więc
    zamówiłem oddzwonienie. Oddzowniła dziś ok 12 pani Sz. i zaczęła się dość
    opryskliwa rozmowa. Dowiedziałem się, że powinienem zostac pijnformowany w
    momencie ustalania automatycznej spłaty, że jak nie ma całości to biorą
    minimalną. Na pytanie na podstawie czego to się odbywa, i poprosiłem o podanie
    regulaminu do tej usługi dowiedziałem się że "to regulują wewnętrzne procedury
    bankiu" Chciałem złożyć reklamację to zbyła mnie na mLinię.

    Na mLini już złożyłem reklamację, jednak z chęcią wcześniej poznam ten
    regulamin tej usługi jeśli ktoś go posiada.

    Karta już zamknięta - nie lubię jak coś się nie sprawdza :)

    Póki wszystko gra to mBank jest OK, w momencie wyjaśniania sytuacji
    konsultanci są wyuczeni wg schematu i niezbyt mili. Nie polecam aby ktoś
    musiał się z nimi kontaktować w sprawach reklamacyjnych.

  • 2. Data: 2006-04-04 17:43:45
    Temat: Re: mBank - automatyczna spłata - brak regulaminu
    Od: "Michal Ch" <c...@p...onet.pl>

    Ja jak ustawialem 100% spłate to mLinia zmien poinformowala ze tak wlasnie
    jest jak napisales

    Michal (mRadny)

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2006-04-04 17:59:58
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

> [...]
    > pobrał
    > tylko kwotę minimalną i zadowolony z siebie naliczał odsetki.

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html

    w skrócie:

    11. W przypadku gdy:
    została ustanowiona automatyczna spłata, Posiadacz rachunku zobowiązany jest
    udostępnić środki na rachunku oszczędnościowo - rozliczeniowym w dniu
    automatycznej spłaty nie później jednak niż do godziny wymaganej przez
    mBank. W przypadku braku środków w określonym przez mBank terminie
    dyspozycja ta nie zostanie zrealizowana,
    nie została ustanowiona automatyczna spłata, przelew z rachunku
    oszczędnościowo - rozliczeniowego powinien nastąpić w dniu wymaganej spłaty
    nie później jednak niż do godziny wymaganej przez mBank.

    12. W przypadku, gdy na Rachunku została ustanowiona automatyczna spłata, a
    nie zostały na nim zapewnione środki w odpowiedniej wysokości, mBank
    upoważniony jest do pobrania z rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego
    minimalnej kwoty spłaty podanej na Wyciągu. W przypadku, gdy na rachunku
    oszczędnościowo-rozliczeniowym nie będzie środków wystarczających do spłaty
    kwoty minimalnej, spłata ta nie zostanie dokonana, a kwota minimalnej spłaty
    stanie się należnością przeterminowaną z uwzględnieniem zapisów ust. 15 i
    ust.16.

    pozdrawiam, wk

    ps. Wlasnie na takich jak Ty Banki zarabiaja ;-)

  • 4. Data: 2006-04-04 18:08:12
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Czy ma ktoś jakiś regulamin automatycznej spłaty KK w mBanku?

    Wszyscy mają dostęp do tego dokumentu
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#9
    a wielu do wersji papierowej. Wszyscy podpisujący umowę, bo ci, a więc i ty,
    otrzymali ją pocztą wraz z umową.

> [...]
    > opryskliwa rozmowa. Dowiedziałem się, że powinienem zostac pijnformowany
    > w momencie ustalania automatycznej spłaty, że jak nie ma całości to

    Jakaś niekumata była, bo jak już od dawna wiesz, zostałeś o tym po raz
    pierwszy poinformowany podpisując umowę, a więc jeszcze przed zleceniem
    automatycznej spłaty.

    > Karta już zamknięta - nie lubię jak coś się nie sprawdza :)

    Czyli jak działa zgodnie z umową.

    > Póki wszystko gra to mBank jest OK, w momencie wyjaśniania sytuacji
    > konsultanci są wyuczeni wg schematu i niezbyt mili.

    Do czego potrzebny ci był konsultant?

    > Nie polecam aby ktoś
    > musiał się z nimi kontaktować w sprawach reklamacyjnych.

    Zapomniałeś napisać czego miała dotyczyć ta reklamacja, bo chyba nie tej
    automatycznej spłaty? Przez moment taka myśl mnie naszła, za co przepraszam.

  • 5. Data: 2006-04-04 18:08:55
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Tue, 4 Apr 2006 19:59:58 +0200 "wk" <b...@p...onetABC.pl> wrote:

    > ps. Wlasnie na takich jak Ty Banki zarabiaja ;-)

    na takich jak on, każdy bank tylko po razie

  • 6. Data: 2006-04-04 20:27:22
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

> [...]
    transakcji, pobrał
    | tylko kwotę minimalną i zadowolony z siebie naliczał odsetki.

    Normalny bank naliczyłby Ci odsteki ORAZ karę za brak spłaty
    minimalnej. Powinieneś zadzwonić z podziękowaniami. Myślę, że nie
    znajdziesz dla siebie odpowiedniego banku. A że zamknąłeś kartę
    może się nawet ucieszą;-)
    A może mLinka powinna pójść do wróżki, sprawdzić czy planujesz
    zrobić przelew i 2 dni wcześniej zadzwonić i zaproponować, że w
    ogóle nie będą Ci naliczać odsetek ...nigdy? Jak myślisz, wystarczy
    jedna osoba w mBanku do monitorowania Twoich płatności, czy powinni
    stworzyć zespół, który pracowałby 24h na dobę?
    Czy nikt Ci nie powiedział "prosimy o zapewnienie środków do
    godziny 20"?. Zapewniłeś?

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 7. Data: 2006-04-04 20:27:56
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    > Czyli jak działa zgodnie z umową.

    Nie, jak nie sprawdza mi się jej działanie - a to różnica. Nawet jeśli jest to
    zgodne z umową.

    > Do czego potrzebny ci był konsultant?

    Właśnie do przytoczenia regulaminu, a nie do twierdzenia że reguluje to
    wewnętrzna procedura. Widać że jednak niezbyt doinformowana była, a to nie
    swiadczy dobrze o banku. Na szczęśćie sama w momencie oddzwonienia
    poinformowała mnie że rozmowa nagrywana :) Na jej nieszczęście.

  • 8. Data: 2006-04-04 20:32:30
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    Artur A. Surowiec <s...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > stworzyć zespół, który pracowałby 24h na dobę?
    > Czy nikt Ci nie powiedział "prosimy o zapewnienie środków do

    Ale gdzie Ty doczytałeś, że ja mam wątplkiwości co do kosztów, odsetek itp?
    Ja mam wątpliwości co do sposobu pobrania, odpowiedzi eksperta kartowego, i
    braku informacji chodźby w postaci alertu i opisu operacji. Proponuję nauczyć
    się czytać ze zrozumieniem.

    A co do banku - mimo wszystko w Citi karta mi się sprawdza od 6 lat, w mBanku
    wziąłem bo sami mi ją przysłali - wcale się o nię nie prosiłem.

  • 9. Data: 2006-04-04 20:34:16
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    wk <b...@p...onetABC.pl> napisał(a):

    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html

    > w skrócie:
    >
    > 11. W przypadku gdy:

    Właśnie o taką odp mi chodziło od karcianego eksperta mBanku, a nie o bełkot
    że to regulują wewnętrzne procedury. :)

    > ps. Wlasnie na takich jak Ty Banki zarabiaja ;-)

    A niech im będzie, z tego powodu akurat nie płaczę :)))

  • 10. Data: 2006-04-04 20:50:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    >Normalny bank naliczyłby Ci odsteki ORAZ karę za brak spłaty
    >minimalnej. Powinieneś zadzwonić z podziękowaniami. Myślę, że nie

    normalny bank zapoznaje się z listą klauzul niedozwolonych - a ta
    chyba do nich należy.
    --
    Jarek Andrzejewski