  • 1. Data: 2006-09-26 14:31:39
    Temat: [mBank] Supermarker FI
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Właśnie dostałem do podpisu umowę o korzystanie z supermarketu FI i tak
    się zastanawiam po co im mój NIP?

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2006-09-26 14:53:12
    Temat: Re: [mBank] Supermarker FI
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Właśnie dostałem do podpisu umowę o korzystanie z supermarketu FI i tak
    > się zastanawiam po co im mój NIP?

    Bo to tacy optymiści ... wierzą że będziesz miał zyski ;-)))

  • 3. Data: 2006-09-26 15:02:52
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "S.T." <n...@p...onet.pl> writes:

    > Bo to tacy optymiści ... wierzą że będziesz miał zyski ;-)))

    No i?
    Jak zakładałem fundusz w arce to nikt mnie o nipa nie pytał...

    --
    jimmij

  • 4. Data: 2006-09-26 15:20:08
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    NIP nie ma znaczenia, zysków z TFI nie ujmuje sie w zeznaniu podatkowym,
    podatek dochodowy (od zyskow) jest pobierany automatycznie przy
    umarzaniu j.u.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2006-09-26 15:20:13
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    jimmij wrote:

    > No i?
    > Jak zakładałem fundusz w arce to nikt mnie o nipa nie pytał...

    Może chodzi o to, że w SFI możesz sobie IKE założyć (a do tego NIP jest
    potrzebny - w arce też)
    Może być też tak, że _kiedyś_ nie był potrzebny, a teraz jest.

    KJ

  • 6. Data: 2006-09-26 16:09:07
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Może chodzi o to, że w SFI możesz sobie IKE założyć (a do tego NIP
    > jest potrzebny - w arce też)
    > Może być też tak, że _kiedyś_ nie był potrzebny, a teraz jest.

    Zadzwoniłem na mlinę, ale tam kobieta jest delikatnie mówiąc nie w
    temacie. Najpierw próbowała mnie coś czarować akcjami (ale ja nie mówię
    o akcjach tylko o funduszach), później podatkiem belkowym (ale przeciez
    belkowe jest naliczane automatycznie, podobnie jak na rachunku
    bankowym), az w koncu stanęło na tym, że jest to tylko wewnętrzna
    procedura banku.

    Ehhh ręce opadają.

    --
    jimmij

  • 7. Data: 2006-09-26 18:16:26
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > az w koncu stanęło na tym, że jest to tylko wewnętrzna
    > procedura banku.
    >
    > Ehhh ręce opadają.

    Dlaczego? Czy podanie NIP-u stanowi jakiś problem? A jeżeli za x miesięcy
    wejdzie jakiś nowy przepis *wymagający* Nipu to masz problem już z głowy.
    Na prawdę nie wiem po co się zastanawiać, to nie jest PIN do karty, numer
    karty kredytowej. Może twoim identyfikatorem w ich systemie jest właśnie
    NIP?
    Nie szukałbym problemu tam gdzie go nie ma ;)

  • 8. Data: 2006-09-26 18:24:08
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "yale" <b...@s...net.pl> writes:

> [...]
    > NIP?
    > Nie szukałbym problemu tam gdzie go nie ma ;)

    Tu nie chodzi o to, że mam jakieś zahamowania co do podawania swojego
    NIPu. Mogą sobie go znać, bo nic mnie to nie kosztuje. Lubię jednak
    wiedzieć po co. Jak jutro karzą mi podać numer buta to też mam podawać
    nie zastanawiając się nad tym?

    --
    jimmij

  • 9. Data: 2006-09-27 06:06:04
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości

> [...]
    > NIPu. Mogą sobie go znać, bo nic mnie to nie kosztuje. Lubię jednak
    > wiedzieć po co. Jak jutro karzą mi podać numer buta to też mam podawać

    Jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy nr NIP a nr buta to tak...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2006-09-27 08:34:30
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    yale wrote:

    > Dlaczego? Czy podanie NIP-u stanowi jakiś problem? A jeżeli za x miesięcy

    Może stanowić problem o tyle, że nie wszyscy mają jeszcze NIP, trzeba
    więc ruszyć tyłek do urzędu, a tu może, ale nie musi pojawić kolejny
    problem w postaci opornego urzędnika twierdzącego, że nie pracując, nie
    będąc podatnikiem, nie może dostać NIPu (patrz wiele dyskusji o SFI i
    NIPie na pl.biznes.banki)

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|