  • 1. Data: 2003-12-27 14:06:02
    Temat: [mBank] KK i PIN
    Od: "Damian_" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy jeśli nie ustalę PIN-u do KK Visa Electron mBanku będę mógł nią płacić
    normalne w sklepach, tzn czy POS-y w tym wypadku będą zawsze żądać
    podpisu,
    czy tez nie mam znaczenia czy PIN ustalony czy nie, to i tak POS może
    zażądać PIN-u

    --
    Pozdrawiam Damian_P.

  • 2. Data: 2003-12-27 22:05:56
    Temat: Re: [mBank] KK i PIN
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "Damian_" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Czy jeśli nie ustalę PIN-u do KK Visa Electron mBanku będę mógł nią płacić
    > normalne w sklepach, tzn czy POS-y w tym wypadku będą zawsze żądać
    > podpisu,

    Elektrony mBanku nie żądają PINu podczas transakcji sprzedaży. Tylko wypłata
    gotówki a ta tylko w bankomacie.

    Pozdrawiam

    Mario

  • 3. Data: 2003-12-28 09:12:44
    Od: "Damian_" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@d...hej> napisał w wiadomości

    > Elektrony mBanku nie żądają PINu podczas transakcji sprzedaży. Tylko
    wypłata
    > gotówki a ta tylko w bankomacie.

    O i oto mi chodziło. Z bankomatu i tak nie zamierzam korzystać

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-28 10:00:03
    Od: "emil" <0...@b...pl>

    nie zawsze, ale w większości przypadków tak jest

  • 5. Data: 2003-12-28 13:50:52
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "emil" <0...@b...pl> wrote in message

    > nie zawsze, ale w większości przypadków tak jest

    ????

    Jezeli podczas transakcji sprzedazy karta zada PINu a jest to Elektron
    mBanku - to blad POSa.
    Sprawdzalem zapis na sciezce magnetycznej - te karty nie maja zapisanego
    zadania PINu podczas transakcji sprzedazy.

    Mario

  • 6. Data: 2003-12-28 15:46:17
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Mario"
    > Sprawdzalem zapis na sciezce magnetycznej - te karty nie maja zapisanego
    > zadania PINu podczas transakcji sprzedazy.

    Czy możesz napisać jaka jest struktura informacji na kartach albo podać link
    do takiej informacji?
    Bardzo mnie to ciekawi.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2003-12-28 19:55:23
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> wrote in message
    > Czy możesz napisać jaka jest struktura informacji na kartach albo podać
    link
    > do takiej informacji?
    > Bardzo mnie to ciekawi.

    2 sciezka karty ISO ta ktora czytaja POSy, format ISO ma większość kart na
    rynku)
    nnnnnnnnnnnnnnnn=ddmmsssccccc
    n - cyfry numeru karty
    = - separator
    ddmm - data waznosci
    sss - service code - oznaczenie sposobu obslugi (np tylko gotowka i PIN lub
    no restrictions, purchase only)
    ccccc - wartosc kontrolna

    Byc moze cos pokrecilem bo dane podaje z pamieci, ale jakos tak to idzie.
    1 sciezka karty ma jeszcze imie nazwisko posiadacza karty a dalej jak na
    sciezce 2

    Pozdrawiam

    Mario

  • 8. Data: 2003-12-28 20:03:42
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Jezeli podczas transakcji sprzedazy karta zada PINu a jest to Elektron
    > mBanku - to blad POSa.

    Jestes w bledzie. POS moze wymusic podanie PIN'u. W Polsce taka sytuacja
    mi sie nie zdarzyla ale np. w Skanynawii mialem przyjemnosc placenia
    np. wypukla KK VC i podawaniu pinu.

    > Sprawdzalem zapis na sciezce magnetycznej - te karty nie maja zapisanego
    > zadania PINu podczas transakcji sprzedazy.

    Teorai teoria, praktyka praktyka :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2003-12-28 20:12:33
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Mario"

> [...]
    > = - separator
    > ddmm - data waznosci
    > sss - service code - oznaczenie sposobu obslugi (np tylko gotowka i PIN

    Ale czy znasz zawartość ścieżki pierwszej, alfanumerycznej i szczegóły sss i
    ccccc?
    Norma ISO definiuje tylko wymiary i szczegóły zapisu a nie zawartość kart.
    Np. Unicard
    nagra Ci co zechcesz - nawet życzenia noworocze ;-). Wiem bo zamawialiśmy
    kiedyś karty
    testowe.

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2003-12-28 23:06:30
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jestes w bledzie. POS moze wymusic podanie PIN'u. W Polsce taka sytuacja
    > mi sie nie zdarzyla ale np. w Skanynawii mialem przyjemnosc placenia
    > np. wypukla KK VC i podawaniu pinu.

    Na stacjach Neste także są swego rodzaju POSy, które siłą rzeczy żądają
    PINu.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl