  • 1. Data: 2009-01-05 07:58:23
    Temat: mBank Euro<26 - opłata za kartę z karty
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Czy opłata za wydanie kolejnej karty mBank Euro<26 może zostać pobrana z
    karty? Zdarzyła mi się taka sytuacja, a ponieważ nie korzystam z tej karty za
    często, zorientowałem się o fakcie dopiero po kilku miesiącach. Jakież było
    moje zaskoczenie kiedy zobaczyłem wyciąg z karty, gdzie znalazła się opłata za
    wydanie karty, opłata za opóźnienie w spłacie i jeszcze jakieś odsetki. Nie
    zamierzam tak tego zostawiać i oczywiście będę to reklamował. Chciałbym poznać
    Wasze zdanie na ten temat. Być może ktoś miał podobną sytuację.

    Pozdrawiam,
    finder24

  • 2. Data: 2009-01-05 08:07:33
    Temat: Re: mBank Euro<26 - opłata za kartę z karty
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-05, finder24 <f...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Czy opłata za wydanie kolejnej karty mBank Euro<26 może zostać pobrana z
    > karty?

    Zawsze jest pobierana z karty.

> [...]
    > zamierzam tak tego zostawiać i oczywiście będę to reklamował. Chciałbym poznać
    > Wasze zdanie na ten temat. Być może ktoś miał podobną sytuację.

    Było sobie ustawić automatyczną spłatę karty z konta, ewentualnie
    wyciągi na maila.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-01-05 08:12:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 07:58:23 +0000, finder24 napisał(a):

    > Czy opłata za wydanie kolejnej karty mBank Euro<26 może zostać pobrana z
    > karty? Zdarzyła mi się taka sytuacja, a ponieważ nie korzystam z tej
    > karty za często, zorientowałem się o fakcie dopiero po kilku miesiącach.

    Może, to normalka.

    > Jakież było moje zaskoczenie kiedy zobaczyłem wyciąg z karty, gdzie
    > znalazła się opłata za wydanie karty, opłata za opóźnienie w spłacie i
    > jeszcze jakieś odsetki.

    Cóż, zapewne wszystko zgodnie z regulaminem oraz TOiP.

    > Nie zamierzam tak tego zostawiać i oczywiście
    > będę to reklamował. Chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat. Być może
    > ktoś miał podobną sytuację.

    Nie miałem podobnej sytuacji, ale zaręczam Ci, że miał ją każdy, to
    myśli, że można olać własne zobowiązania.

    Płać i nie trać czasu ani animuszu na reklamację.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-01-05 08:52:25
    Od: " finder24" <f...@g...pl>

    > Nie miałem podobnej sytuacji, ale zaręczam Ci, że miał ją każdy, to
    > myśli, że można olać własne zobowiązania.
    >
    > Płać i nie trać czasu ani animuszu na reklamację.

    Zaległość to ja już uregulowałem, zaraz po tym jak ją zauważyłem. A teraz
    zamierzam ją zareklamować i żądać zwrotu.

    Od razu zaznaczam, że nie neguje TOiP, bo byłem świadomy opłaty. Natomiast
    zamierzam się powołać na zapisy regulaminu (V rozdział, pkt 11), wg których:

    "Posiadacz rachunku wyraża zgodę na dokonanie transakcji poprzez:
    1. wprowadzenie numeru PIN &#8211; u akceptantów, w bankomatach oraz oddziałach
    banków i innych podmiotach umożliwiających dokonanie transakcji,
    2. złożenie podpisu na dowodzie dokonania transakcji &#8211; u niektórych
    akceptantów oraz w niektórych oddziałach banków i innych podmiotach
    umożliwiających dokonanie transakcji,
    3. fizyczne okazanie karty, jeśli akceptant nie wymaga potwierdzenia
    transakcji poprzez złożenie własnoręcznego podpisu Użytkownika karty, bądź
    wprowadzenie numeru PIN."

    Żaden z powyższych przypadków nie miał miejsca w mojej sytuacji. Obciążenie
    jest więc złamaniem regulaminu. Nie sądzicie?

    Pozdrawiam,
    finder24

  • 5. Data: 2009-01-05 09:00:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 09:52, " finder24" <f...@g...pl> wrote:

    > Żaden z powyższych przypadków nie miał miejsca w mojej sytuacji. Obciążenie
    > jest więc złamaniem regulaminu. Nie sądzicie?

    Rozdzial VIII pkt 3.

    Bylo czytac maile z mbanku - sadze, ze otrzymales wyciag jesli
    zadeklarowales prawidlowy mail a nie odbierasz poczta.
    Podstawa do reklamacji moze zaistniec, jesli nie wyslali wyciagu.

  • 6. Data: 2009-01-05 09:12:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 08:52:25 +0000, finder24 napisał(a):

    > Żaden z powyższych przypadków nie miał miejsca w mojej sytuacji.
    > Obciążenie jest więc złamaniem regulaminu. Nie sądzicie?

    Nawet gdybyś przekonał kogokolwiek, że bank nie miał podstawy do
    obciążenia karty w.w. opłatą, przekroczyłeś termin do złożenia reklamacji.

  • 7. Data: 2009-01-05 11:33:16
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gjseiv$97q$1@inews.gazeta.pl, * finder24* wrote:

> [...]
    > zostawiać i oczywiście będę to reklamował. Chciałbym poznać Wasze
    > zdanie na ten temat. Być może ktoś miał podobną sytuację.

    paragraf VIII, pkt 3
    "3. Bez względu na wysokość dostępnego limitu kredytu mBank zastrzega sobie
    prawo do obciążania Rachunku:
    1. kwotą wszystkich transakcji, przekazanych przez agenta
    rozliczeniowego lub od innego podmiotu upoważnionego do realizacji
    transakcji przy użyciu kart i dotyczących karty wydanej do Rachunku,
    2. opłatami i prowizjami związanymi z wykorzystaniem kredytu,
    3. opłatami i prowizjami związanymi z użyciem karty oraz korzystaniem z
    usług dodatkowych,
    4. odsetkami z tytułu wykorzystania kredytu. "

    a teraz patrzymy w definicje:

    "20. Rachunek - rachunek kredytowy w złotych, otwarty i prowadzony w mBanku
    na podstawie Umowy, służący do rozliczania transakcji krajowych i
    zagranicznych dokonanych przy użyciu karty oraz opłat, prowizji i odsetek
    wynikających z używania karty; "

    co znaczy ze nie jest tozsamy z rorem i jest to rachunek karty. Obciazyli
    wiec zgodnie z regulaminem.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 8. Data: 2009-01-05 20:06:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Nawet gdybyś przekonał kogokolwiek, że bank nie miał podstawy do
    > obciążenia karty w.w. opłatą, przekroczyłeś termin do złożenia reklamacji.

    A niby jaki jest termin na skuteczne skladanie reklamacji?

    MK

  • 9. Data: 2009-01-06 07:53:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 21:06:23 +0100, MK napisał(a):

    > A niby jaki jest termin na skuteczne skladanie reklamacji?

    A w regulaminie nie ma o 30 dniach od otrzymania wyciągu?

  • 10. Data: 2009-01-06 09:22:21
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > A w regulaminie nie ma o 30 dniach od otrzymania wyciągu?

    A takie coś w regulaminie ma jakąkolwiek wartość? Można skutecznie
    ograniczyć termin do składania reklamacji, kc albo coś w tym rodzaju coś
    takiego przewiduje w ogóle?

    Tego rodzaju zapisy w regulaminie służą chyba raczej dyscyplinowaniu
    klientów oraz są szansą dla banku, że niektórzy zrezygnują jak zauważą coś
    zbyt późno. Zresztą dotyczą one chyba reklamacji fraudu. Jak po roku
    zauważę, że bank mi źle odsetki policzył i będę miał rację, chyba nie ma
    szans, żeby zgłoszenie tego faktu po roku mogło skutkować odrzuceniem
    reklamacji. A może się mylę?

    marekz