  • 1. Data: 2009-01-04 21:00:27
    Temat: Karta Kredytowa ING - limity dzienne, pin, chip i inne pytania
    Od: "misza" <m...@m...misza.pl>

    Witam,
    przeglądałem ofertę kart kredytowych różnych banków i jedną z bardziej
    interesujących (wg moich kryteriów) jest właśnie ING (MC/VISA).
    Jednak mam pytania na które nie znalazłem odpowiedzi na stronach www banku :

    1. Czy istnieje możliwość indywidualnej ZMIANY limitów dziennych /
    miesięcznych w rozbiciu na transakcje gotówkowe / bezgotówkowe / zdalne ?

    2. Czy obecnie KK Ing (MC/VISA) są wyposażone w chip ?

    3. Czy istnieje możliwość zmiany kodu PIN - bankomat / internet / haloslaski
    ?

    To chyba na razie na tyle. Jeśli chodzi o kryteria, które zadecydowały że KK
    Ing jest u mnie pod lupą to : 1. Niskie limity zwolnień z oplat (6000/rok) +
    50 zł gratis ;) 2. Bankujesz-Kupujesz (parę rzeczy jest tam rzeczywiście
    troszkę tańszych, więc zawsze to ileś tam % zwrotu), 3. Podobno dobre kursy
    przeliczeniowe walut (średni NBP)

    Z góry dziękuję za odpowiedzi...

    --

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2009-01-04 21:16:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "misza" <m...@m...misza.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy istnieje możliwość indywidualnej ZMIANY limitów dziennych /
    > miesięcznych w rozbiciu na transakcje gotówkowe / bezgotówkowe / zdalne ?

    Mam wrażenie, że się nie da. Gotówkowe są ustalone na sztywno na 5000 zł dla
    tych kart, które wymieniłeś. Bezgotówkowe są ustawione do wysokości limitu
    karty.

    > 2. Czy obecnie KK Ing (MC/VISA) są wyposażone w chip ?

    W marcu 2008 nie były. Jest wysoce prawdopodobne, że nadal nie są, choć
    karty debetowe w ING już obowiązkowo mają chip od kilku miesięcy, a
    wcześniej też nie miały.

    > 3. Czy istnieje możliwość zmiany kodu PIN - bankomat / internet /
    > haloslaski?

    Niestety nie ma możliwości zmiany kodu PIN dla kart kredytowych bez chipa w
    żaden sposób. O ile teraz są już wydawane z chipem być może uległo to
    zmianie.

    > 3. Podobno dobre kursy przeliczeniowe walut (średni NBP)

    Nic podobnego. Kurs sprzedaży ING. Ale faktycznie kursy dobre, szczególnie
    dla walut innych niż EUR i USD (brak dodatkowej marży czy przewalutowania).

    marekz

  • 3. Data: 2009-01-04 21:37:04
    Od: "misza" <m...@m...misza.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W marcu 2008 nie były. Jest wysoce prawdopodobne, że nadal nie są, choć
    > karty debetowe w ING już obowiązkowo mają chip od kilku miesięcy, a

    Hmm, chyba dotarłem do odpowiedzi - chociaż przydałoby się potwierdzenie
    użytkownika który wnioskował o kartę w październiku 2008 lub miesiącach
    późniejszych -
    http://www.comperia.pl/index/?id=a376033f78e144f494b
    fc743c0be3330

    Michał

  • 4. Data: 2009-01-04 21:53:33
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Hmm, chyba dotarłem do odpowiedzi - chociaż przydałoby się potwierdzenie
    > użytkownika który wnioskował o kartę w październiku 2008 lub miesiącach
> [...]

    Zobacz też tu:
    http://media.ingbank.pl/PressOffice/PressRelease.107
    193.po?changeLocale=PL
    i tu:
    http://media.ingbank.pl/PressOffice/PressRelease.110
    972.po?changeLocale=PL

    Skoro karty są z mikroprocesorem musi być możliwość zmiany PIN, byłoby
    obłędem gdyby nie udostępnniono takiej możliwości, o ile w ogóle jest to
    możliwe w ramach standardu EMV. Niewiadomą pozostaje zatem to czy można
    dowolnie manipulować limitami i ile ich jest.

    marekz

  • 5. Data: 2009-01-04 22:18:30
    Od: "misza" <m...@m...misza.pl>

> [...]
    > możliwe w ramach standardu EMV. Niewiadomą pozostaje zatem to czy można
    > dowolnie manipulować limitami i ile ich jest.

    To chyba raczej nic nie zmienia. Mam karty bez chipa i mogę zmieniać PIN,
    to raczej kwestia banku i jego kodów zapisywanych na karcie + systemu
    online.

    Michal

  • 6. Data: 2009-01-05 02:20:17
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > przeglądałem ofertę kart kredytowych różnych banków i jedną z bardziej
    > interesujących (wg moich kryteriów) jest właśnie ING (MC/VISA).

    w ING jest fatalny podgląd online do KK. Transakcje (blokady) pojawiają sie
    po ok 3 dniach. Podobnie splaty salda KK nawet z rachunku tego ING (konto
    Direct). Nie wiem czy limit jest korygowany w czasie rzeczywistym czy też po
    2-3 dniach od transakcji - co byłoby fatalne. Właśnie mam takąKK MC ING i
    zastanawiam sie czy nie zrezygnować (karta dodatkowa).

  • 7. Data: 2009-01-05 07:13:06
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy limit jest korygowany w czasie rzeczywistym czy też po 2-3
    > dniach od transakcji - co byłoby fatalne. Właśnie mam takąKK MC ING i
    > zastanawiam sie czy nie zrezygnować (karta dodatkowa).

    Jeśli chodzi o spłatę, to środki dostępne pojawiają się dzień po
    księgowaniu. Więc po dwóch dniach, w przypadku weekendów trwa to dłużej.

  • 8. Data: 2009-01-05 12:59:16
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    > możliwe w ramach standardu EMV. Niewiadomą pozostaje zatem to czy można
    > dowolnie manipulować limitami i ile ich jest.

    wspanialy Toyota BANK nie daje mozliwosci zmiany pinu.

    --
    Znudziła Ci się nasza-klasa? Looknij na http://Wspolna-Flaszka.PL
    Chcesz handlować w internecie na wysoką skalę?
    gratis. Oferujemy ciekawy program partnerski, zarabiaj z nami!

  • 9. Data: 2009-01-05 19:23:01
    Od: "misza" <m...@m...misza.pl>

> [...]
    > czy też po 2-3 dniach od transakcji - co byłoby fatalne. Właśnie mam
    > takąKK MC ING i zastanawiam sie czy nie zrezygnować (karta dodatkowa).

    Z tego co wiem, to w przypadku Polbanku jest jeszcze gorzej ;)