  • 1. Data: 2004-08-02 07:38:35
    Temat: lokaty pytanie
    Od: "zymla" <z...@n...pl>

    czesc,

    mam pytanie z prosba o wyjasnienie mi laikowi pewnych kwestii zwiazanych z
    lokatami terminowymi:) otoz chcialabym wlozyc na np. 7-dniowa lub 14-dniowa
    25 tys. Prosze wytlumaczcie mi zasade naliczania odsetek od czego jest
    liczone te np.3,2 %.poniewaz gdy uslyszalam ze na 7-dniowej bede miala 13 zl
    zysku troszke oniemialam:((((
    pzdr.
    wiola

  • 2. Data: 2004-08-02 07:52:19
    Temat: Re: lokaty pytanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    zymla wrote:

> [...]
    > naliczania odsetek od czego jest liczone te np.3,2 %.poniewaz gdy
    > uslyszalam ze na 7-dniowej bede miala 13 zl zysku troszke

    (3,2/100)*(7/365)*25000=15,34
    podatek
    15*0,19=2,85

    15,34-2,90=12,44

    dostaniesz 12,44
    uwaga: podstawa opodatkowania zaokrąglana do pełnych złotych, a podatek
    do 10 groszy

  • 3. Data: 2004-08-02 07:53:33
    Od: "Paweł W." <s...@p...onet.pl>

    Wiemy:
    - kasa_wklad 25,000
    -procent 3,2% w skali ROKU
    -kapitalizacja ( ustalmy 7 dni )
    - podatek "belki" 19% ( glowy nie dam bo bylo 20.. potem cos zmieniali..
    zostawiam do obliczen 19%)

    ((kasa_wklad * procent /365 )*kapitalizacja)-podatek = twoja kasa_wklad+zysk
    czyli
    ((25000 * 3,2% / 365 )*7) -19% =25000+12.43
    na kalkulatorze uwaga na procenty :) 0.032

    ze swojej strony polecam zerknac na
    http://www.bph.pl/resources/docs/det/oproc_depozytow
    .pdf BPH daje 4.1 na
    10 dni pow 25 kzl.

    pozdr.

  • 4. Data: 2004-08-02 07:55:15
    Od: "Paweł W." <s...@p...onet.pl>

    sory zerknalem w stara tabele.. powyzej 25 tys jest 4.5% na 10 dni

  • 5. Data: 2004-08-02 10:55:07
    Od: "zymla" <z...@n...pl>

    wielkie dzieki za informacje, troszke mi sie w głowie rozjasnilo:))))), ale
    wniosek z tego taki ze oszczedzac nie bardzo sie oplaca:(( chyba, ze jest
    jakis inny sposob ulokowania bezpiecznego pieniedzy:) jeszcze raz wielkie
    dzieki za informacje:)
    pzdr.
    wiola

  • 6. Data: 2004-08-02 11:08:26
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > wielkie dzieki za informacje, troszke mi sie w głowie rozjasnilo:))))),
    ale
    > wniosek z tego taki ze oszczedzac nie bardzo sie oplaca:((

    A czy dotarlo do ciebie, ze tak obliczone odsetki bedziesz dostawac co
    tydzien?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2004-08-02 11:38:11
    Od: "zymla" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A czy dotarlo do ciebie, ze tak obliczone odsetki bedziesz dostawac co
    > tydzien?
    a i owszem dotarlo, z tymze z pkt widzenia klienta i laika nie jest to
    kozrystne skoro biorac np. kredyt gotowkowy oprocentowanie wynosi 16-17%
    rozbieznosc jest przeogromna

    pzdr.
    wiola

  • 8. Data: 2004-08-02 11:56:33
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

    > a i owszem dotarlo, z tymze z pkt widzenia klienta i laika nie jest to
    > kozrystne skoro biorac np. kredyt gotowkowy oprocentowanie wynosi
    > 16-17% rozbieznosc jest przeogromna

    I jeszcze inflacja.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 9. Data: 2004-08-02 16:41:38
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Mithos,

    W Twoim liście datowanym 2 sierpnia 2004 (13:56:33) można przeczytać:

    > I jeszcze inflacja.

    Jak to jeszcze? Kredytów inflacja nie dotyczy?

    pzdr
    konlin