  • 1. Data: 2004-10-02 08:17:48
    Temat: ksiazeczka mieszkaniowa a premia gwarancyjna
    Od: "Marek" <o...@p...onet.wywal_to.pl>

    Dzisiaj odebralem ksiazeczke mieszkaniowa, ktora zlozylem w banku do
    wyceny.
    Kwota na ksiazeczce to 6200 zl. Ksiazeczka wystawiona 01.09.1988 roku.

    Oto wyliczenia banku.
    Odsetki 2900 zl
    Premia gwarancyjna 570 zl !!
    Czy oni na glowe upadli?
    Przeciez w tamtych latach, to nawet procent w banku byl wyzszy.

    Moje pytanie jest takie. Czy da sie z tym cos zrobic? Slyszalem, ze
    niektore osoby zakladaly sprawy w sadzie.
    Czy ktos orientuje sie jak to wyglada w praktyce? Czy mam jakas szanse
    na wygranie? Czy sa jakies koszta sadowe? Potrzebuje wszelkich
    informacji co zrobic, zeby nie dac sie wydy..c.
    Jak dla mnie to rozboj w bialy dzien.

    pozdrowienia
    -Marek-

  • 2. Data: 2004-10-03 11:11:37
    Od: "b2d2" <d...@p...fm>

    > Przeciez w tamtych latach, to nawet procent w banku byl wyzszy.

    Nie bądź naiwny, bierz co dają i nigdy nie głosuj na komunistów
    --

    Pinio
    -------------

  • 3. Data: 2004-10-04 09:00:19
    Od: Michał Łodziński <m...@n...o2.pl>

    b2d2 wrote:

    > Nie bądź naiwny, bierz co dają i nigdy nie głosuj na komunistów

    zgadzam sie - to niestety smutna prawda

    jednak dobrze jest sie uczyc na bledach, to przestroga dla tych co naiwnnie
    zaczynaja sobie odkladac na emeryturke w ZUS, OFE i IKE z nadzieja ze tej
    kasy tez w mniej lub bardziej pokretny sposob towarzysze nie
    wyprowadza...... hehe

  • 4. Data: 2004-10-07 10:22:21
    Od: "Kreska" <k...@s...lex.pl>

    Użytkownik "Michał Łodziński" <m...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaczynaja sobie odkladac na emeryturke w ZUS, OFE i IKE z nadzieja ze tej
    > kasy tez w mniej lub bardziej pokretny sposob towarzysze nie
    sie gubie w tych rozwazaniach jednak
    co ma jedno do drugiego? z ksiazeczkami problem polegal na 1. galopujacej
    inflacji 2. zmianie gospodarki 'panstwowej' w rynkowa...

    o ile jeszcze mozna sie zgodzic z obawami dotyczacymi ZUS i OFE (pieniadze
    publiczne, choc IMO podlegaja ochronie wlasnosci)- to nie ma tu 'naiwnych'
    bo to sa ubezpieczenia obowiazkowe, chyba ze sugeruje Pan masowe
    przechodzenie do szarej strefy?
    natomiast do do IKE- to juz pieniadze prywatne i to scisle prywatne,
    prywatnie nieobowiazkowe odkladane do prywatnych instytucji, ktore z
    'towarzyszami' nie za duzo maja wspolnego, moga byc pozywane do sadu; a ze
    zwykle sa czescia wiekszych miedzynarodowych korporacji to jednak na jakis
    wiekszu numer sobie nie pozwola...

    Kreska

    na odtrutke reklama kreatywna http://www.www.ike.edu.pl/picture/belek.html