  • 1. Data: 2003-10-18 11:01:27
    Temat: kredyt odnawialny bez pytań o wojsko
    Od: mis <m...@g...pl>

    No właśnie gdzie dostanę krdyt odnawialny w koncie bez pytań o wojsko -
    mam jeszcze nieuregulowany stosunek do służby wojskowej...

  • 2. Data: 2003-10-18 20:40:45
    Temat: Re: kredyt odnawialny bez pytań o wojsko
    Od: "Żorżyk" <b...@p...onet.pl>

    A pytałeś już w jakimś banku?
    Są problemy?

    Ja miałem takie kredyty w Pekao S.A. i Lukasie i o nic nie pytali.
    Były regularne wpływy wynagrodzenia i nie byo żadnych problemów.
    Przy tego typu kredytach banki z reguły nie pytają o to.
    Udzielając linii kredytowej w rachunku kierują się wysokością wpływów.
    Ważne jak długo masz konto, czy nie robisz niedozwolonych debetów, skąd
    wpływa kasa (jak są to wpłaty własne
    to możesz nie dostać), czy regularnie itd.

    Aha, w WBK też miałem.

    PZDR

    Pablo

  • 3. Data: 2003-10-19 09:50:05
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!>

    Użytkownik "Żorżyk" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A pytałeś już w jakimś banku?
    > Są problemy?
    tak, np w PKO BP, mi pan powiedzial, ze jak nie zdam sesji, to mnie wyrzuca
    ze studiow i odrazu dostane bilet... to kto bedzie splacal taki kredyt?
    (wtedy student 4roku, konto mialem od ponad 3lat, stale wplywy z wyplaty od
    okolo 2lat, a chcialem wziac kredyt w ror na poziomie ok 75% pensji...) :)
    ... nie musze dodawac, ze pare tygodni pozniej jak sie jeszcze okazalo ze
    nie moge robic debetow na swoim koncie (znaczy moge, ale tylko w
    macierzystym oddziale banku, wyplacajac z okienka), to przestalem byc
    klientem banku :) (no i jak rozwiazywalem umowe, to mnie pani zapytala
    dlaczego... powiedzialem ze nie dostalem krechy, etc... a ona ze niemozliwe
    :) , jak dodalem ze jestem studentem dziennym, to powiedziala, 'no coz, taka
    polityka banku' ;D )

    w Pekao SA bez zadnych problemow... z tego co pamietam jest w umowie
    klauzula ktora mowi ze obowiazek sluzby wojskowej nie zwalnia z koniecznosci
    splacenia kredytu ;)

    --
    Tomek

    ---

  • 4. Data: 2003-10-19 13:44:54
    Od: "Żorżyk" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    niemozliwe
    > :) , jak dodalem ze jestem studentem dziennym, to powiedziala, 'no coz,

    No tak, PKO BP to zupełnie inna kategoria banku. Byłem kiedyś pracownikiem
    tej
    fabryki papierów, zarabiałem jakieś 1100 zł miesięcznie netto + co kwartał
    premia ok.
    2000 netto (ale ROR miałem w Pekao S.A.) Pewnego dnia zaszła konieczność
    zaciągnięcia pożyczki gotówkowej w wysokości 1000zł. Mój oddział zastanawiał
    się nad tym
    dwa tygodnie (umowę o pracę miałem na czas nieokreślony) i zażądał
    poręczyciela o
    dochodach co najmniej 800 netto. W końcu po długich bojach mój kumpel z
    działu kredytów
    przeforsował zgodę na zabezpieczenie wekslem. Ale i tak musiałem poczekać
    jeszcze kilka dni
    na oficjalne zatwierdzenie pożyczki na posiedzeniu Komitetu Kredytowego i
    następne kilka na
    wypłatę kasy. Wcześniejsze tłumaczenia, że taką pożyczkę mogę spłacić z
    jednej pensji do
    nikogo nie docierały.
    A przy okazji musiałem się gęsto tłumaczyć Naczelnikowi Wydziału Kredytów
    dlaczego
    mam konto osobiste u konkurencji.

    Na szczęście już tam nie pracuję...

    > w Pekao SA bez zadnych problemow... z tego co pamietam jest w umowie
    > klauzula ktora mowi ze obowiazek sluzby wojskowej nie zwalnia z
    koniecznosci
    > splacenia kredytu ;)

    Gdyby wojo zwalniało z konieczności płacenia to wszyscy przed pójściem w
    kamasze
    braliby kasy do bólu.

    Pzdr

    Pablo

  • 5. Data: 2003-10-19 21:43:38
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Żorżyk wrote:
    > A pytałeś już w jakimś banku?
    > Są problemy?

    W Multi nie ma możliwości uzyskania kredytu odnawialnego, jeśli ma się
    poniżej 28 lat, jest się mężczyzną i nie okaże odpowiednio ostemplowanej
    książeczki wojskowej.

    Pewnie podobnie jest w mBanku.

    Ale to okazuje się tuż przed podpisaniem umowy. Wcześniej nie ma
    problemu. Takie są przynajmniej moje doświadczenia.

    Marek

  • 6. Data: 2003-10-20 00:43:11
    Od: "LUZYTA" <l...@W...pl>

    > W Multi nie ma możliwości uzyskania kredytu odnawialnego, jeśli ma się
    > poniżej 28 lat,

    albo 28 lat skończone po 1 stycznia b.r.

    > jest się mężczyzną

    wnioskodawcą lub mężem, podpisującym się na umowie

    > i nie okaże odpowiednio ostemplowanej
    > książeczki wojskowej.

    albo ksera dyplomu ukończenia wyższej uczelni (ewent. aktualnej legitymacji
    studenckiej).

  • 7. Data: 2003-10-20 12:46:33
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > w Pekao SA bez zadnych problemow... z tego co pamietam jest w umowie
    > klauzula ktora mowi ze obowiazek sluzby wojskowej nie zwalnia z
    koniecznosci
    > splacenia kredytu ;)
    No właśnie a jak to się ma do aktu prawnego wyższego rzedu czyli Ustawy o
    Powszechnym Obowiązku Obrony ???
    Czy byle szmatławy regulamin może wyłączać działanie Ustawy ???
    PZDR
    Marcin

  • 8. Data: 2003-10-20 12:48:38
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > Gdyby wojo zwalniało z konieczności płacenia to wszyscy przed pójściem w
    > kamasze
    > braliby kasy do bólu.

    Ale tu chodzi o odroczenie spłaty na okres służby co trwa obecnie 12
    miesięcy.
    Nikt nikomu niczego nie daruje.

  • 9. Data: 2003-10-20 12:49:59
    Od: kam <X...@X...plX>

    Marcin Ozdzinski wrote:

    > koniecznosci

    > No właśnie a jak to się ma do aktu prawnego wyższego rzedu czyli Ustawy o
    > Powszechnym Obowiązku Obrony ???
    > Czy byle szmatławy regulamin może wyłączać działanie Ustawy ???

    A w ustawie jest napisane, że może nie spłacać?

    KG