  • 1. Data: 2007-06-26 08:14:56
    Temat: [kredyt mieszk.] kilka szybkich, kto jest na biezaco?
    Od: michaça <w...@...pl>

    witam,
    nagle, po roku sciemniania, moj developer dostal wszystkie pozwolenia na budowe
    i chce podpisywac ze mna umowe przedwstepna (mam rezerwacyjna)
    mysle o wzieiu kredytu na 80% czyli okolo 200k za mieszaknie w cenie okolo 250k
    i mam kilka szybkich pytan, moze ktos jest na biezaco z kredytami? (ja bylem rok
    temu ale wypadlem czekajac na developera)
    1) to dobry pomysl zeby brac na 80% - moze lepiej na 100%?
    2) jesli ucigne raty zeby splacac tylko 20-25lat to lepiej brac na te 2x czy na 30?
    3) CHF czy PLN?
    4) jaki bank do CHF (moze byc millenium?) a jaki do PLN?
    pozdro
    michal

  • 2. Data: 2007-06-26 08:33:46
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > mam kilka szybkich pytan, moze ktos jest na biezaco z kredytami? (ja
    > bylem rok
    > temu ale wypadlem czekajac na developera)
    > 1) to dobry pomysl zeby brac na 80% - moze lepiej na 100%?
    to juz zalezy od tego ile masz kasy i co myslisz o ubezpieczeniu niskiego
    wkladu, nie chcialem za to ekstra placic i dlatego 20% pokrylem srodkami
    wlasnymi

    kazdy doradca bedzie zalecal wziecie kredytu na 100% wartosci mieszkania,
    ale ja mialem wlasne zdanie na ten temat

    > 2) jesli ucigne raty zeby splacac tylko 20-25lat to lepiej brac na te 2x
    > czy na 30?
    wez od razu na 30 lat, zawsze warto miec pewien margines bezpieczenstwa,
    splacic szybciej zawsze mozna, przedluzenie okresu splaty to juz nieco
    wiecej zachodu

    > 3) CHF czy PLN?
    wzialem w CHF, ale zdania sa podzielone
    bralem pod uwage to, ze juz za kilka lat bedziemy mieli euro, a korelacja
    kursow euro i chf jest dosc duza

    > 4) jaki bank do CHF (moze byc millenium?) a jaki do PLN?
    PLN bdb oferta w Lukasie i BZ WBK

    a CHF, w moim przypadku najlepiej wypadl Deutsche Bank, Mille nie polecam,
    strasznie dlugo sie na decyzje czeka i robia jakies sztuczne problemy

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-26 08:42:54
    Od: michaça <w...@...pl>

    > a CHF, w moim przypadku najlepiej wypadl Deutsche Bank, Mille nie polecam,
    > strasznie dlugo sie na decyzje czeka i robia jakies sztuczne problemy

    dzieki za wszytkie rady
    co do mille to moj developer ma z nimi jakis uklad a mille specjalnego
    pracownika do obslugi kredytow na mieszkanie u tego developera - musze sie
    dopytac jakie sa realne plusy tego rozwiazania

  • 4. Data: 2007-06-26 09:07:57
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > sie
    > dopytac jakie sa realne plusy tego rozwiazania

    to z pewnoscia jest plus, bo wszystko moze odbyc sie szybciej, ale to nie
    znaczy, ze taniej...
    pamietaj, ze mille wymaga ubezpieczenia na zycie w wysokosci 0,02% wartosci
    kredytu miesiecznie

    dowiedz sie jakie warunki oferuje mille i sprawdz co zaoferuje inne banki -
    oplaci sie pytac

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-06-26 10:09:41
    Od: michaça <w...@...pl>

    > to z pewnoscia jest plus, bo wszystko moze odbyc sie szybciej, ale to nie
    > znaczy, ze taniej...
    a jakie banki sa aktualnie tanie? (CHF) cos czytalem ze GE money?

    > pamietaj, ze mille wymaga ubezpieczenia na zycie w wysokosci 0,02% wartosci
    > kredytu miesiecznie
    o! to sie musze dopytac bo co jesli mam juz ubezpieczenie na zycie np w ing do
    100tys zl...(tzn gwarantowane 100k)
    no nic - dzieki

  • 6. Data: 2007-06-26 10:13:36
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > o! to sie musze dopytac bo co jesli mam juz ubezpieczenie na zycie np w
    > ing do
    > 100tys zl...(tzn gwarantowane 100k)
    > no nic - dzieki

    ubezpieczenie musi byc na kwote nie mniejsza niz wartosc kredytu, nie wiem
    czy mille akceptuje inne ubezpieczenia jezeli wykonalbys cesje na bank -
    lepiej o to zapytaj

    poza tym ich prowizja przy kredycie w CHF to aż 1% (moze zaoferuje lepsze
    warunki jezeli zalatwisz kredyt przez dewelopera), a oprocentowanie nie
    bylo specjalnie korzystne, dlatego wypytaj doradce o szczegoly (wszystkie
    koszty) i zobacz co oferuja inne banki...

    pozdr.
    RobertS