  • 1. Data: 2010-11-10 11:24:27
    Temat: kredyt czy leasing - co lepsze?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Wiem że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co lepsze - kredyt czy
    leasing, ale pytam jak jest w tym konkretnym przypadku (im więcej o tym
    czytam tym mniej wiem, nie jestem biegły w tych sprawach, pytam o kwestie co
    taniej i ew. co byście zrobili na moim miejscu):

    przedmiot kredytu/leasingu: Auto, 2006r., wartość 40.000zł brutto, faktura
    vat 22%, osobowe z kratką czyli odliczę cały vat
    okres spłacania: 36 miesięcy; wpłata własna ok. 10.000zł

    moje dane:
    - jednoosobowa DG
    - zdolności kredytowe pewnie mam
    - ma być jak najtaniej, na auto tak czy inaczej wykupię pakiet AC+OC

    z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-11-10 13:57:39
    Temat: Re: kredyt czy leasing - co lepsze?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 12:24:27 +0100, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > czytam tym mniej wiem, nie jestem biegły w tych sprawach, pytam o kwestie co
    > taniej i ew. co byście zrobili na moim miejscu):

    SOS#1 (Standardowa Odpowiedź Studenta #1): to zależy.

    Idź do kilku firm leasingowych, poproś o symulacje - dostaniesz od ręki.
    Podobnie w banku.

    Najczęściej leasing będzie tańszy. Do tego łatwiej go rozliczać w ramach
    DG (o ile sam się w to bawisz) i może być krótszy niż obowiązkowy czas
    amortyzacji używanego auta (30 mies.) - choć tutaj żadna różnica.

    Ubezpieczenie leasingodawcy może być na lepszych warunkach niż to, które
    sam dostaniesz. Wada - nie nabywasz zniżek.

    > przedmiot kredytu/leasingu: Auto, 2006r., wartość 40.000zł brutto, faktura
    > vat 22%, osobowe z kratką czyli odliczę cały vat

    A ma homologację ciężarową? To, że ktoś założył kratkę, nie czyni z
    takiego auta osobowego "ciężarówki".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2010-11-10 14:56:22
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    >
    > Ubezpieczenie leasingodawcy może być na lepszych warunkach niż to, które
    > sam dostaniesz. Wada - nie nabywasz zniżek.

    Druga wada: płaci się 22(23)%VAT, a przy ubezpieczeniu
    bezpośrednio w firmie ubezp. VAT jest zerowy.

    > A ma homologację ciężarową? To, że ktoś założył kratkę, nie czyni z
    > takiego auta osobowego "ciężarówki".

    Chyba gość wie, co mówi :-) Tylko czy zdąży w tym roku ?

    witrak()

  • 4. Data: 2010-11-10 16:03:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witrak() wrote:

    > Druga wada: płaci się 22(23)%VAT, a przy ubezpieczeniu
    > bezpośrednio w firmie ubezp. VAT jest zerowy.

    Ani jedno ani drugie.
    Zniżki się liczą, bo dla ubezpieczyciela istotny jest użytkownik,
    zresztą to on ubezpiecza auto (w imieniu laesingodawcy)

    Ubezpieczenie zawiera odrębnie użytkownik,
    więc tez nie płaci VAT a już na pewno nie jest na ubezpieczenia stawka
    zerowa tylko zwolnione.

  • 5. Data: 2010-11-10 16:10:30
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >
    > Ubezpieczenie zawiera odrębnie użytkownik,
    > więc tez nie płaci VAT a już na pewno nie jest na ubezpieczenia stawka

    A brałeś samochody w leasing?

  • 6. Data: 2010-11-10 17:24:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

    > A brałeś samochody w leasing?

    Dawno temu, a co jest jakoś inaczej?

  • 7. Data: 2010-11-10 17:39:20
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dawno temu, a co jest jakoś inaczej?

    No jak ja brałem to ubezpieczenie jest na firmę leasingową. To ubezpieczenie
    oni refakturowali i było bez VAT, czemu sprzeciwiał się fiskus, który
    twierdził, że powinno to być objęte stawką podstawową jako "usługa
    kompleksowa" czy coś w tym rodzaju. Można się było skarżyć decyzje do sądu
    administracyjnego. Ale w ostatnich dniach NSA w składzie 7 sędziów orzekł,
    że fiskus miał rację, więc jest dupa. Na pewno z czasem jakoś to zostanie
    rozwiązane, ale obecnie ubezpieczenie leasingowanego samochodu w praktyce
    jest na 22% vacie. Nieźle, nie?

  • 8. Data: 2010-11-10 17:49:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > pewno z czasem jakoś to zostanie rozwiązane, ale obecnie
    > ubezpieczenie leasingowanego samochodu w praktyce jest na 22% vacie.

    No przyznam, że to mnie zaskoczyło do tego stopnia, ze odkopałem swoje
    papiery
    sprzed 10 lat i ja miałem polisę do takiej ramowej umowy pomiędzy EFL a PZU.
    I w polisie jest wskazany właściciel pojazdu i ja jako użytkownik.
    Zresztą do ubezpieczenia pojazdu zobowiązywała mnie umowa leasingowa.
    I wszystkie kwoty wyliczone są normalnie i jeszcze mam kopie
    papierkową taką polecenia przelewu przypietą.
    Nie było żadnych faktur na ubezpieczenie od leasingodawcy.
    Nie wiem czemu teraz tak kombinują. Może jakieś szemrane małe firmy,
    z ktorymi ubezpieczyciele nie mają umów?

    Żeby nie było całkiem poza bankowym tematem.
    Wpadł mi przy tej okazji w ręce kawałek wyciągu z 2000roku z Banku
    Zachodniego
    a tam pozycja: naliczone odsetki 395.20zł -choc nigdy nie przetrzymywałem na
    firmowym
    rachunku wielkich pieniędzy - piękne czasy:-)

  • 9. Data: 2010-11-10 18:29:59
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ubezpieczenie leasingodawcy może być na lepszych warunkach niż to, które
    > sam dostaniesz. Wada - nie nabywasz zniżek.

    znizki nabywasz...

  • 10. Data: 2010-11-11 09:36:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 15:56:22 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Druga wada: płaci się 22(23)%VAT, a przy ubezpieczeniu
    >bezpośrednio w firmie ubezp. VAT jest zerowy.
    A to juz zalezy. Jesli placisz od razu calosc to prosto do
    ubezpieczyciela bez VAT. JEsli rozbijasz na raty to placisz do
    leasingodawcy - dolicza VAT.

    WAM