  • 1. Data: 2005-09-01 12:34:05
    Temat: konto ROR a konto firmowe
    Od: "news" <e...@p...fm>

    Chcę założyć konto firmowe w mBanku, a zasilać je poprzez konto osobiste ROR
    z Inteligo. Dzwoniłam do US w tej sprawie, w sumie nie widzą przeciwskazań,
    ale pani która mi odpowiadała nie była w 100% pewna. Nie chcę aby potem przy
    jakiejkolwiek kontroli okazało się, że jednak nie można stosować takiej
    praktyki.
    Proszę o pomoc, można tak zasilać konto firmowe czy nie?

  • 2. Data: 2005-09-01 13:11:44
    Temat: Re: konto ROR a konto firmowe
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > praktyki.
    > Proszę o pomoc, można tak zasilać konto firmowe czy nie?

    Jeśli ta firma nie ma osobowości prawnej
    (a nie może mieć, bo takie firmy nie mogą mieć kont w mBanku)
    to nie ma problemu.

  • 3. Data: 2005-09-01 13:56:16
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "news" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Proszę o pomoc, można tak zasilać konto firmowe czy nie?

    To jest tak samo Twoje konto jak ROR.
    Pieniadze tez sa Twoje i mozesz je przelewac jak Ci sie tylko podoba (nawet
    z pustego w prozne).
    Chociaz ja tam wole, gdy konto firmowe zasilaja mi Klienci i kontrahenci :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-09-01 14:45:05
    Od: "wk" <b...@p...onet.ABCpl>

    "news" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
    [...]
    > Proszę o pomoc, można tak zasilać konto firmowe czy nie?

    Ja tak robie...

    pozdrawiam, wk

  • 5. Data: 2005-09-01 14:46:37
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > można stosować takiej praktyki.
    > Proszę o pomoc, można tak zasilać konto firmowe czy nie?
    Dla osób fizycznych prowadzących DG za rachunek firmowy mógłby służyć i
    zwykły ror, o ile będzie zgłoszony do US a bank nie zastrzeże takiego
    wykorzystania w swoim regulaminie. W przypadku mBanku takie zastrzeżenie
    jest, więc nie możesz rozliczać się z kontrahentami przez ROR, ale nic nie
    stoi na przeszkodzie w przelewaniu środków między własnymi rachunkami, a
    takimi będą Twój ROR i mBiznes Konto. Ile chcesz i kiedy chcesz bez żadnych
    prawnych i regulaminowych ograniczeń. Przykładowo przelewasz z firmowego na
    ROR i wypłacasz bezpłatną kartą bez prowizji. Mało tego, bo nie tylko z
    rachunku firmowego bez ograniczeń, ale także z ROR zgłoszonego do ZUS bądż
    też do US wolno ci opłacać wszelkie podatki osobiste z składkami ZUS
    włącznie, lecz tylko za siebie. Z rachunku firmowego masz prawo korzystać
    bez ograniczeń, czyli możesz wykorzystać go do celów nie związanych z
    prowadzoną DG. Pewne ograniczenia pojawiają się dopiero dla innych form
    prawnych DG, a to Ciebie nie dotyczy.

  • 6. Data: 2005-09-01 16:43:27
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Proszę o pomoc, można tak zasilać konto firmowe czy nie?

    Jak nie prowadzisz pełnej rachunkowości to możesz

    Darek

  • 7. Data: 2005-09-01 18:28:09
    Od: "fm" <e...@p...fm>

    Dzięki bardzo, ale to bardzo serdeczne dla wszystkich co odpowiedzieli na
    moje pytanie!!
    Buziaki !!! ;-)