  • 1. Data: 2003-08-02 13:37:20
    Temat: #karty male pytanie
    Od: "MrG" <c...@p...fm>

    Witam,

    Posiadam karte kred. Visa ze zdjeciem (mBank Rules:) dzis placilem nia i
    przydazyla mi sie dziwna sytlacja mianowicie pan stwierdzil ze podpis na
    karcie nie zgadza sie z tym podpisem co zlozylem na potwierdzeniu (mimo ze
    wg. mnie oba podpisy sa takie same -przeciez to ja sie podpisywalem :) ,pana
    nie przekonywalo ze na karcie przeciez jest moje zdjecie ...podpisywalem sie
    na potwierdzeniu 3 razy i za kazdym razem pan twierdzil ze podpis mu sie nie
    zgadza ...co zrobic w takiej sytlacji?moze mieliscie podobne 'przygody'...
    czy przyjecie karty zalezy od widzimisie pana ? acha najciekawsze ze inni
    pracownicy rowniez mowili ze podpisy sie roznia...... ale one sta takie same
    na 1000% (wiem to od osob ktorym to pokazywalem)

    ps.W koncu pan przyja karte .....po bulach :(

    Pozdrawiam
    Cyprian

  • 2. Data: 2003-08-02 14:00:50
    Temat: Re: #karty male pytanie
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "MrG" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > zgadza ...co zrobic w takiej sytlacji?moze mieliscie podobne 'przygody'...

    Jesli sie ma pokazuje sie dowod ni po klopocie :)

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2003-08-02 16:03:30
    Od: "MrG" <c...@p...fm>

> [...]
    > sie
    > nie
    >
    > Jesli sie ma pokazuje sie dowod ni po klopocie :)

    No ok ale na karcie jest zdjecie ....Chcialem pokazac prawojazdy ale pan
    stwierdzil ze musi sie podpis zgadzac....

  • 4. Data: 2003-08-02 16:15:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MrG" <c...@p...fm> wrote in message

    > No ok ale na karcie jest zdjecie ....Chcialem pokazac prawojazdy ale pan
    > stwierdzil ze musi sie podpis zgadzac....

    I mial racje. Transakcji mozna dokonac tylko na podstawie prawidlowego
    podpisu lub PINu.

    Maciej

  • 5. Data: 2003-08-02 16:50:46
    Od: "Muminos" <m...@z...sk>

    > I mial racje. Transakcji mozna dokonac tylko na podstawie prawidlowego
    > podpisu lub PINu.
    >
    > Maciej

    a przeczytales co On napisal ?

  • 6. Data: 2003-08-02 16:57:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Muminos" <m...@z...sk> wrote in message

    > a przeczytales co On napisal ?

    Moze cos przeoczylem... przeczytaj mi ;)

    Maciej

  • 7. Data: 2003-08-02 19:23:41
    Od: "MrG" <c...@p...fm>

    > "Muminos" <m...@z...sk> wrote in message

    > Moze cos przeoczylem... przeczytaj mi ;)
    >
    > Maciej

    Hi!

    Przeczytaj to co napisalem na poczatku watku....
    a jak by Ci sie nie chcialo:

    "
    Pozdrawiam Cyprian

  • 8. Data: 2003-08-02 19:54:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MrG" <c...@p...fm> wrote in message

    > Przeczytaj to co napisalem na poczatku watku....
    > a jak by Ci sie nie chcialo:

    Przeczytalem, uwaga dotyczyla pokazywania jakiegos innego dokumentu.
    Ogladanie innych dokumentow mija sie z celem jesli podpis na karcie i slipie
    jest inny.

> [...]
    same
    > na 1000% (wiem to od osob ktorym to pokazywalem)

    To czy podpis jest wlasciwy ocenia merchant, a nie cardholder [lub jedo
    znajomi] ;). To merchant bedzie ponosil konserwencje finansowe jesli podpis
    ze slipa bedzie uznany za inny niz ten z karty.
    Mam nadzieje, ze to jest dosc jasne ;).

    Maciej

  • 9. Data: 2003-08-02 20:23:30
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Przeczytalem, uwaga dotyczyla pokazywania jakiegos innego dokumentu.
    > Ogladanie innych dokumentow mija sie z celem jesli podpis na karcie i
    slipie
    > jest inny.

    A jak to sie bedzie mialo po wejsciu ustawy o EIP?

    Art. 25.
    Przyczyny odmowy przez akceptanta przyjęcia zapłaty przy użyciu karty
    płatniczej
    określa umowa, o której mowa w art. 24 ust. 1. Odmowa przyjęcia zapłaty
    przez
    akceptanta może nastąpić w szczególności w przypadku:
    1) stwierdzenia nieważności lub zastrzeżenia karty płatniczej,
    2) niezgodności podpisu na karcie płatniczej z podpisem na dokumencie
    obciążeniowym,
    3) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez posiadacza w
    przypadkach określonych w art. 26 ust. 1,
    4) niemożności uzyskania potwierdzenia operacji.

    Art. 26.
    1. Akceptant może żądać, aby posiadacz okazał dokument stwierdzający
    tożsamość,
    w razie uzasadnionych wątpliwości, co do tożsamości osoby posiadacza.

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2003-08-02 20:42:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "JaKi" <j...@g...pl> wrote in message

    > A jak to sie bedzie mialo po wejsciu ustawy o EIP?

    Hehe... przeciez ta transakcja miala miejce teraz, a ustawa zacznie
    obowiazywac za kilka m-cy. To po pierwsze.

> [...]
    > przypadkach określonych w art. 26 ust. 1,
    > 4) niemożności uzyskania potwierdzenia operacji.

    Po drugie nic nie zmieni. W chwili obecnej merchant moze rowniez odmowic
    akceptacji karty. Zwroc uwage, ze ustawa nie narzuca cardholderowi obowiazku
    okazania dokumetu. Jedynie daje prawo akceptantowi odmowic przeprowadzenia
    transakcji.

    Maciej