  • 21. Data: 2014-07-15 16:36:37
    Temat: Re: karty Raiifeisen przewalutowanie w PLN nadal jest
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-15 16:30, RobertS pisze:

    > Alior Kantor, kupuję walutę w necie, zasilam konto karty i płacę bez
    > przewalutowania + 1x mogę bezpłatnie wypłacić z bankomatu

    Niemożebyć, mogę zapłacić w LKR bez przewalutowania? :P

    --
    Pete

  • 22. Data: 2014-07-15 17:33:58
    Od: mm <m...@n...net>

    > Niemożebyć, mogę zapłacić w LKR bez przewalutowania? :P

    Po kursie Mastercard na USD lub EUR w zależności od karty. Z LKR na USD/EUR. Czy
    to się różni od przewalutowania LKR -> PLN, skoro karta jest w USD lub EUR?
    A co do kursów USD lub EUR to kupując w necie są one bliskie średnim NBP - jak
    wiesz jak działa rynek i wiesz kiedy kupić.

  • 23. Data: 2014-07-15 17:42:44
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 17:33:58 UTC+2 użytkownik mm napisał:

    > A co do kursów USD lub EUR to kupując w necie są one bliskie średnim NBP - jak
    >
    > wiesz jak działa rynek i wiesz kiedy kupić.

    Tylko po co az tak kombinowac jesli mozna miec kurs bliski sredniemu NBP od razu na
    PLN i obciazajacy rachunek z opoznieniem (karta kredytowa)
    dzieki czemu nie trzeba najpierw szykowac kasy w EUR lub USD na koncie, nie wiedzac
    dokladnie ile sie wyda oraz nie trzeba pilnowac ze jak placimy w LKR to karta w USD a
    jak w EUR to karta w EUR.

    Oczywiscie plus tego rozwiazania o ktorym piszesz jest, ze nie trzeba miec karty
    rozliczanej w PLN bez prowizji a to jak tu wykazano nie jest latwe (RP ma drogie
    karty - choc da sie zwolnic z oplat czasem oraz taka sobie obsluge - choc mi
    reklamacje jak dotad uwzgledniali)

  • 24. Data: 2014-07-15 17:42:59
    Od: Raff <r...@f...it>

    W dniu 7/15/2014 5:33 PM, mm pisze:

    > Po kursie Mastercard na USD lub EUR w zależności od karty. Z LKR na USD/EUR. Czy
    > to się różni od przewalutowania LKR -> PLN, skoro karta jest w USD lub EUR?

    Mnie się wydaje, że pojedyncze przewalutowanie jest tylko na karcie w USD. Dla
    reszty transakcji zawsze pośrednią jest USD, a potem ew. jeszcze PLN, żeby dojść
    do waluty docelowej karty.
    Np. przy karcie w EUR byłoby to tak: LKR->USD (MC) ->USD->PLN(Alior) PLN->EUR
    (Alior).
    Zatem do zakupów w walutach innych niż EUR lub GBP to karta w USD się tylko nadaje.

  • 25. Data: 2014-07-15 17:56:44
    Od: mm <m...@n...net>

    W dniu 7/15/2014 5:42 PM, Krzysiek pisze:

> [...]
    karty - choc da sie zwolnic z oplat czasem oraz taka sobie obsluge - choc mi

    Wygoda karty kredytowej to jedno, ale dla mnie karty kantoru Aliora rozliczane
    "do wysokości salda" i to jeszcze nie powiązane z moim rachunkiem bieżącym, są
    dobre na wyjazdy zagraniczne z kilku powodów:
    1. zakup walut po kursie, który sam akceptuję,
    2. przewalutowanie po kursie MC,
    3. ryzyko skimmingu (czy innego nieupoważnionego użycia) ograniczone do
    wysokości salda,
    4. saldo wpływa na rozwagę w wydatkach - nigdy nie jeżdżę z kartą o saldzie
    ustalonym "co do centa", ale jednak świadomość kończących się środków ma wpływ
    na "łatwość" wydawania kasy - ot taka półkontrola, żeby nie wpaść w wir wydatków. ;)

  • 26. Data: 2014-07-15 18:26:57
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 17:42:59 UTC+2 użytkownik Raff napisał:

    > Zatem do zakupów w walutach innych niż EUR lub GBP to karta w USD się tylko nadaje.

    Tak jest, juz tutaj ktos to opiswal dobrych pare miesiecy temu.
    transakcja w EUR: karta w EUR
    transakcja w GBP: karta w GBP
    transakcja w innych walutach i nie w PLN: karta w USD

  • 27. Data: 2014-07-15 19:57:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-15 17:33, mm pisze:

    > Po kursie Mastercard na USD lub EUR w zależności od karty. Z LKR na
    > USD/EUR. Czy to się różni od przewalutowania LKR -> PLN, skoro karta
    > jest w USD lub EUR?

    Bo jeszcze trzeba te USD i EUR kupić za PLN. Więc mamy 2 przewalutowania.
    A jak po wyjeździe zostanie nam tam kasa, to trzeba PLN odzyskać. I tu
    już na dwoje babka wróżyła, albo się zarobi albo się straci.

    > A co do kursów USD lub EUR to kupując w necie są one bliskie średnim NBP
    > - jak wiesz jak działa rynek i wiesz kiedy kupić.

    Jakbym miał na to czas i ochotę, to zająłbym się na poważnie handlem
    walutą. Ja chcę tylko bezproblemowo móc zapłacić za hotel i kolację :)

    I żebym nie musiał najpierw szukać internetu, w celu dokupić trochę USD
    bo mi zabraknie.

    Zróbmy porównanie, ile wyjdzie rachunek 10.000INR (niestety LKR nie ma w
    tabeli MC) zapłacony powiedzmy 10.07.2014
    T-mobile = 506,40
    Alior???

    --
    Pete

  • 28. Data: 2014-07-15 20:05:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-15 17:56, mm pisze:

> [...]
    > rachunkiem bieżącym, są dobre na wyjazdy zagraniczne z kilku powodów:
    > 1. zakup walut po kursie, który sam akceptuję,
    A jak kurs nie pasuje, to nie kupujesz wcale? :P
    > 2. przewalutowanie po kursie MC,
    Tak samo jak RP
    > 3. ryzyko skimmingu (czy innego nieupoważnionego użycia) ograniczone do
    > wysokości salda,
    W KK do max 200euro. Na rachunku w aliorze zapewne będzies zmiał więcej.

    łeee, to żadna przyjemność ;)

    --
    Pete

  • 29. Data: 2014-07-15 20:10:40
    Od: mm <m...@n...net>

    > Zróbmy porównanie, ile wyjdzie rachunek 10.000INR (niestety LKR nie ma w tabeli
    > MC) zapłacony powiedzmy 10.07.2014
    > T-mobile = 506,40
    > Alior???

    503,99 zł (10.07.2014: MC INR/USD 60,19, Alior USD/PLN 3,0335).

  • 30. Data: 2014-07-15 20:18:37
    Od: Raff <r...@f...it>

    W dniu 7/15/2014 8:10 PM, mm pisze:

    > 503,99 zł (10.07.2014: MC INR/USD 60,19, Alior USD/PLN 3,0335).

    Czyli ok 0,5% taniej? A jeśli doda się ubezpieczenie 0,18% to już prawie 0,7%
    lepiej.
    Wszystko jednak zależy od skali. Bo 2,41 zł to nie jest aż taki zysk
    jednorazowo, ale jeśli transakcji jest dużo i z tego się uzbiera 241 zł po roku,
    to już jest powód do zastanowienia.