  • 11. Data: 2005-02-21 10:12:15
    Temat: Re: karta do placenia przez internet?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    ruf10 napisał(a):

    > płatność czy autoryzacja?

    Autoryzacja.

    KAŻDY bank MUSI przyjąc KAŻDĄ płatność karcianą (w sensie rozliczenia).

    Jednak zwykle płatność poprzedza autoryzacja, stąd powyższe uproszczenie
    jest IMHO dopuszczalne.

  • 12. Data: 2005-02-21 10:14:01
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    ruf10 napisał(a):

    > płatność czy autoryzacja?

    A na takich szczegółach technicznych to ja się już nie wyznaję. :P

    Szczerze mówiąc nie widzę różnicy, więc proszę o oświecenie. Na SLIPie
    wypisało mi kiedyś "Brak autoryzacji" właśnie w takiej sytuacji.

  • 13. Data: 2005-02-21 10:19:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Łukasz Cielecki napisał(a):

    > Szczerze mówiąc nie widzę różnicy, więc proszę o oświecenie. Na SLIPie
    > wypisało mi kiedyś "Brak autoryzacji" właśnie w takiej sytuacji.

    Autoryzacja: zapytanie czy na rachunku podpiętego do danej karty jest X
    środków - zwykle skutkuje założeniem blokady porzez bank dla celów
    bezpieczeństwa (czasem 7 dni, czasem dłużej)

    Rozliczenie płatności: tutaj już bank nie może sobie wybierać - musi
    obciążyć, choćby na rachunku było zero.

    Rozliczenie zwykle poprzedza autoryzacja (zwykle parę dni różnicy), ale
    np może zdarzyć się, gdy blokada sie przeterminowała a klient wypłacił
    środki - bank mimo to zaksięguje transakcję.

    Albo z jakichś nieokreślonych powodów blokady nie ma (kiedyś chyba
    zdarzyło mi się to na stacjach Neste).

    Blokada nie oznacza też, że na 100% dotrze rozliczenie.

  • 14. Data: 2005-02-21 10:28:23
    Od: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl>

    *Wojciech Nawara* napisał(a):

    /ciach/
    > Kasę możesz trzymac na rachunku głównym, do którego zamkniesz kartę
    > (albo i nie - Twoja decyzja), a kartę do płacenia w necie zamówisz sobie
    > do otwartego w tym celu subkonta (darmowego) zasilanego z konta głównego
    > tylko wtedy, gdy chcesz dokonac transakcji.

    Nie prościej otworzyć subkonto na którym będą pieniądze i w razie
    potrzeby przelewać na konto główne do którego od razu podpięta jest VE?
    Po co zastrzegać kartę do rachunku głównego i zamawiać kolejną do
    subkonta? Traci się czas... Chyba, że czegoś nie wiem ;)

    > Ale to jest wersja dla bojących się o wszystko i węszących wszedzie
    > spisek - możesz korzystać tylko z jednego rachunku głównego i jednej
    > karty VE do tego rachunku bez dodatkowych zabiegów zabezpieczających...

    IMO ostrożności nigdy dość - zwłaszcza po niedawnym wycieku numerów VE
    Inteligo - jeśli dobrze pamiętam na grupie opisywałeś, że ktoś Ci
    próbował 'wyrwać' pieniądze z rachunku posiadając nieprawnie dane numer
    Twej karty. W takim przypadku takie z subkontem nic nie kosztuje a
    człowiek spokojniejszy...

    Gree

  • 15. Data: 2005-02-21 10:32:42
    Od: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl>

    *Gree* napisał(a):

    /ciach/
    > ... posiadając nieprawnie dane numer
    > Twej karty. W takim przypadku takie z subkontem nic nie kosztuje a
    > człowiek spokojniejszy...

    Bosh - polska mowa być gumowa - zwłaszcza, że nie piłem jeszcze kawy ;)
    Powyższy cytat miał wyglądać tak:

    "...posiadając nieprawnie numer
    Twej karty. W takim przypadku takie wyjście z subkontem nic... "

    Gree

  • 16. Data: 2005-02-21 10:36:07
    Od: mantodeus <N...@w...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Nie rozumiesz :-)

    rzeczywiscie:(

    > Mam wrażenie, że myślisz o PKO inteligo, które to jest niczym innym jak
    > elektronicznymi kanałami dostępu do zwykłego konta w PKO BP.

    tak wlasnie myslalem

    > Ciebie ma interesować www.inteligo.pl, czyli odrębna oferta internetowa.

    poczytam

> [...]

    > [...] możesz korzystać tylko z jednego rachunku głównego i jednej
    > karty VE do tego rachunku bez dodatkowych zabiegów zabezpieczających...

    to czym to sie rozni wtedy od zwyklej karty kredytowej?
    p.s. opcja subkonta jaka podales bardziej mi sie podoba

  • 17. Data: 2005-02-21 10:39:59
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Gree napisał(a):

    > Nie prościej otworzyć subkonto na którym będą pieniądze i w razie
    > potrzeby przelewać na konto główne do którego od razu podpięta jest VE?

    Też tak można, ale z rachunku głównego pobierane są prowizje
    "ogólnokontowe", na rachunku głównym udzielany jest debet i takie tam.
    Ja osobiście preferuję subkonto dla celów karcianych...

    Ale co kto woli, nie ma jakichś szczególnych przeciwwskazań.

> [...]
    > próbował 'wyrwać' pieniądze z rachunku posiadając nieprawnie dane numer
    > Twej karty. W takim przypadku takie z subkontem nic nie kosztuje a

    Wygody tylko ciut mniej... Ale może warto... Ja jakoś nie zmieniłem
    swojego sposobu korzystania z konta na razie. :-)

  • 18. Data: 2005-02-21 10:41:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    mantodeus napisał(a):

    > to czym to sie rozni wtedy od zwyklej karty kredytowej?

    Przede wszystkim to NIE JEST karta kredytowa. Jest to zwykła karta
    debetowa podpięta do rachunku, bez kredytu, debetu i takich tam...

    > p.s. opcja subkonta jaka podales bardziej mi sie podoba

    bardziej OD CZEGO? bo teraz to ja nie rozumiem...

  • 19. Data: 2005-02-21 10:42:50
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    mantodeus napisał(a):

    > to czym to sie rozni wtedy od zwyklej karty kredytowej?

    Przede wszystkim to NIE JEST karta kredytowa. Jest to zwykła karta
    debetowa podpięta do rachunku, bez kredytu, debetu i takich tam...
    Operacje autoryzowane są do wysokości dostępnych środków.

  • 20. Data: 2005-02-21 11:43:29
    Od: mantodeus <N...@w...pl>

    a czy ta karta w inteligo ma te same ograniczenia co ekarta z mbanku?
    (tzn ze nie kazdy sklep zaakceptuje taka karte)