  • 11. Data: 2008-11-02 17:50:16
    Temat: Re: jak bezpiecznie ulokować milion złotych by odzyskaćcałośćwkładu w razie upadłości banku?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Szymon wrote:

    > Jesli dostaje auto to jest darowizna, a jesli jezdze autem, ale nie
    > jestem wlascicielem to juz bedzie uzyczenie i podatkow z tego tytulu
    > nie ma. Chocbym uzyczal od nowosci do totalnego zdarcia.

    Jak to nie ma podatków od uzyczenia?
    Poczytaj ustawę - tam gdzie definiowane są żródła przychodów-
    od art 10.

  • 12. Data: 2008-11-02 17:50:21
    Od: k...@o...pl

    gdzieś czytałem w necie jak dziennikarze omawiali projekt podniesienia
    gwarancji - że 50.000 eur na koncie indywidualnym a 75.000 eur na wspólnym

    zakładam że współwłaścicieli jest 2 a nie 1,5 więc nie wiem czy projekt
    aktu prawnego zawiera jakieś ograniczenia dla kont wspólnych (że dla
    dwóch osób byłoby x1,5 zamiast x2)

  • 13. Data: 2008-11-02 17:54:18
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Jak to nie ma podatków od uzyczenia?
    > Poczytaj ustawę - tam gdzie definiowane są żródła przychodów-
    > od art 10.

    Czyli jak mam sluzbowe auto to place podatek tak? hmm... a jak robie kawe w
    pracy korzystajac z zakladowego czajnika i wlewam w siebie wode, za ktora
    placi pracodawca to rozumiem, ze tez mam isc do US zaplacic...
    Jutro jak widze czeka mnie pare papierkow do wypelnienia w US... :-)

  • 14. Data: 2008-11-02 19:00:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "rafal" <r...@n...none> napisał w wiadomości

    > Nic nie pisałem o dochodzie (i podatku od dochodu) tylko o darowiźnie. Być
    > może się mylę, ale chyba każde przekazanie ot tak pieniędzy (czy jakiś
    > rzeczy materialnych o pewnej wartości) między dwoma osobami to dla US
    > darowizna i teoretycznie trzeba to wykazywać. Chyba nawet są progi mówiące
    > jaką wartość można bezpodatkowo przekazać w zależności od stopnia
    > pokrewieństwa osób tego dokonujących.

    Poczytaj co to jest "depozyt nieprawidłowy". Co prawda to także skutkuje
    2% PCC, ale lepsze to niż 19% od darowizny.

  • 15. Data: 2008-11-02 19:10:56
    Od: "PL" <u...@W...pl>

    > gdy gwarancje zostaną podniesione do 50.000 eur, z każdego banku odzyskam
    > całość kwoty do 180.000zł i wówczas wystarczyłoby odwiedzić 3 banki
    > i do każdego wpłacić 2x180.000zł. Dobrze myślę, czy gdzieś popełniam błąd?

    Zaloz 6 kont na siebie i po problemie (moze nawet wszystkie beda darmowe).

  • 16. Data: 2008-11-02 19:24:45
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2008 18:54:18 +0100, Szymon napisał(a):
> [...]
    > placi pracodawca to rozumiem, ze tez mam isc do US zaplacic...
    > Jutro jak widze czeka mnie pare papierkow do wypelnienia w US... :-)

    A oczekujesz logiki w przepisach skarbowych? Dla US każdy kto ma cokolwiek
    jest z definicji złodziejem i należy nałożyć na niego kary których nie
    będzie mógł spłacić... :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 17. Data: 2008-11-02 19:27:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Nie. To nie jest przeciez dochod dziewczyny. Ona nie dysponuje tymi
    > pieniedzmi.

    Google "depozyt nieprawidlowy".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2008-11-02 20:00:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > lepsze to niż 19% od darowizny.

    Przecież tam (podatek od spadków i darowizn)
    są zupełnie inne progi i stawki-
    akurat dla niespokrewnionych maksymalna stawka 20%

  • 19. Data: 2008-11-02 20:17:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    rafal <r...@n...none> writes:

    > Nawet swego czasu czytałem artykuł w jakiejś gazecie na temat ślubów -
    > przeciętni nowożeńcy dostają tyle odkurzaczy, pralek, mikserów,
    > szczotek do klozetu itd, że zgodnie z literą prawa powinni zaraz po
    > weselu iść do US i zacząć nowe życie o zaplacania co Państwu należne

    Az tak to chyba nie, mam wrazenie ze do 1000 zl nie ma podatku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2008-11-02 20:20:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Tylko, ze to US musi Ci udowodnic lewe dochody czy darowizny.

    Optymista.
    Niestety bardzo sie mylisz - wystarczy ze US wyda "decyzje", nawet
    "z rażącym naruszeniem prawa" i moze sobie zabrac co mu sie podoba.
    --
    Krzysztof Halasa