  • 1. Data: 2007-05-12 16:50:18
    Temat: integrum
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Witam,
    Pisze w takiej oto sprawie.
    Przeglądając ostatnio wyciąg konta mojego ojca (posiada on konto firmowe
    e-integrum w BGŻ). Zauważyłem że przy wpłacie gotówkowej w oddziale banku
    (kwota. ok 7800zł) bank pobrał prowizję z konta w wysokości ok. 23zł (Prowizja
    za wpłaty gotówkowe na rachunki bankowe w innej formie niż zamknięta w złotych).
    Bardzo mnie to zdziwiło gdyż przyzwyczajony jestem do tego (posiadam konto
    osobiste inteligo), że zarówno wpłacając i wypłacając pieniądze ze swojego konta
    w oddziale swojego banku (PKO BP) nigdy nie płaciłem żadnej prowizji. Fakt to
    jest konto osobiste, ale przeglądając ofertę inteligo dla firm
    jest podobnie, z tym że wypłata w bankomatach własnych Banku kosztuje 4,5 ale
    nie o tym tutaj mowa, tylko o wpłatach i wpłatach w oddziale banku.
    Poszedłem, więc z tym do BGŻ i pytam się, dlaczego tak jest u nich robione,
    dlaczego domyślnie wpłacający nie ponosi kosztów wpłaty, tylko pieniądze są
    potrącane z rachunku właściciela konta? Czyli przykładowo ktoś mi wpłaca 10
    000zł to na rachunku mam 10 000zł minus prowizja od wpłaty. Dowiedziałem się, że
    mogą to zmienić, że tylko gdy właściciel konta będzie wpłacał prowizja będzie
    odciągana z jego rachunku. Dla mnie trochę to dziwne, że to nie jest domyślnie
    robione a dziwniejsze jeszcze, że to wpłacając w oddziale banku jest od tego
    prowizja. Wiem może to są moje przyzwyczajenia z interligo, że w sumie płacę
    tylko za przelewy i kartę visa, i za nic więcej, żadnych opłat za utrzymanie
    konta, wpłaty i wypłaty w oddziale banku.
    Druga sprawa to wypłata gotówki w oddziale banku:
    W BGŻ od wypłaty 35.000zł zapłaciłem 70,00zł prowizji, w inteligo wg tego co
    usłyszałem na infolinii i wyczytałem na ich stronie od takiej kwoty zarówno
    wpłaty i wypłaty nic bym nie zapłacił (oczywiście cały czas mówię że odbywa się
    to w oddziale danego banku).
    Powiedziałem pracownikowi BGŻ , że bardziej opłaca mi się przelać kwotę na moje
    konto w inteligo i wypłacić ją w bankomacie czy w oddziale PKO gdyż od tego nic
    nie płacę, jedynie koszt przelewu 1zł. Na to on mi odpowiedział, że to jest
    cytuje 'nielegalne, gdyż konto firmowe do tego nie służy'. Czy miał rację? Czy
    są jakieś ograniczenia odnośnie konta firmowego? Nie mogę z niego płacić np. na
    allegro albo przelewać sobie pieniędzy na prywatne konto ?
    Ja rozumiem że to jest konto firmowe, że bank musi zarobić, tylko te opłaty w
    BGŻ są trochę duże w porównaniu np. do Interligo dla firm.

  • 2. Data: 2007-05-12 19:11:53
    Temat: Re: integrum
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > są jakieś ograniczenia odnośnie konta firmowego? Nie mogę z niego płacić np. na
    > allegro albo przelewać sobie pieniędzy na prywatne konto ?

    NIE MA żadnych prawnych ograniczeń i kolo w banku nie miał racji, gdyż
    żadne przepisy tego nie zabraniają

    do rozrachunkow zwiazanych z dz. gosp. mozesz wykorzystywac nawet konto
    osobiste, jedynie zapis w regulaminie tego konta moze to uniemozliwiac...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-12 23:31:40
    Od: dks1 <d...@g...pl>

    BGŻ to robi aby robic kase na ludziach którzy maja konta firmowe i nie
    znaja przepisów.
    Koles z BGŻ nawet nie wie że mówi nie prawde. Zarzadzenie Prezesa BGŻ
    zabrania robic przelewy z konta firmowego na osobiste i na odwrót. Tak
    jest w BGŻ od dawna. Wiem bo kiedys tam pracowałem.
    Porada wpłaca sie kase na konto osobiste w BGŻ a przez internet robisz
    przelew na konto firmowe. To już nie jest "nielegalne" Czemu nie legalne
    ??? Pracownicy BGŻ nie patrza na transkacjie dokonywane przez internet
    ( ba nawet nie ma blokady na takie przelewy )

  • 4. Data: 2007-05-14 06:35:29
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Tomek wrote:

    > Ja rozumiem że to jest konto firmowe, że bank musi zarobić, tylko te opłaty w
    > BGŻ są trochę duże w porównaniu np. do Interligo dla firm.

    A wypłata z bankomatu też jest obciążona prowizją? Jak będę miał chwilę
    to się przypatrzę, bo z tego co kojarzę w firmie mojego ojca też
    przeniesli konto do BGŻ, więc naświetle mu ten jakże interesujący sposób
    wyciągania dodatkowych opłat :/

    PS A jak to się w ogóle ma do decyzji UOKiK w spawie wypłat gotówki w
    oddziałach banku?

  • 5. Data: 2007-05-14 07:20:13
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):

    > PS A jak to się w ogóle ma do decyzji UOKiK w spawie wypłat gotówki w
    > oddziałach banku?

    IMHO to dotyczyło konsumentów (a post mówi o kontach firmowych)