  • 1. Data: 2008-10-09 20:18:49
    Temat: idzie wojna?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    W USA widzę znowu dziś mini-krach. TASE dziś nie handlowała chyba.

    Kurczę, ONI chyba zaraz dojdą do wniosku, że nową mini-hossę musi rozpocząć
    wojna. Kto ją wywoła: usiaki czy pejsaci? Obstawiamy? Zachowanie USD
    wskazuje chyba raczej na usiaków. Z drugiej strony pejsaci mają więcej do
    stracenia, w końcu to ich banki upadają albo są na skraju.

    A na PLN mogą być takie jazdy, o jakich się rok temu nie śniło, jak się ten
    scenariusz przypadkowo sprawdzi. Może być ciekawie. :-]

    marekz

  • 2. Data: 2008-10-09 20:30:43
    Temat: Re: idzie wojna?
    Od: "lwh" <...@...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > o jakich się rok temu nie śniło,Może być ciekawie. :-]

    http://www.dziennik.pl:80/wydarzenia/article248734/P
    rzepowiedzial_krach_teraz_widzi_wojne.html

  • 3. Data: 2008-10-09 20:42:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "lwh" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.dziennik.pl:80/wydarzenia/article248734/P
    rzepowiedzial_krach_teraz_widzi_wojne.html

    Ale ja staram się racjonalnie pisać, a nie jakieś tam wróżby czy widzenia.
    Chodzi mi o to, że dla coraz większej grupy ludzi ta wojna z racjonalnych
    względów jest opłacalna lub wręcz jest niezbędna do utrzymania pozycji na
    świecie. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowej, ale można by pomyśleć, że
    pewne rzeczy zostały zaplanowane. ;-] Po prostu dynamika spadków w USA
    (niekonieecznie skala) jest dla mnie zaskakująca.

    No i raczej mimo wszystko, przynajmniej na razie, nie wygląda ta potencjalna
    wojna na światową.

    marekz

  • 4. Data: 2008-10-09 23:36:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-09 22:18 MarekZ napisał/a:
> [...]
    >
    > A na PLN mogą być takie jazdy, o jakich się rok temu nie śniło, jak się ten
    > scenariusz przypadkowo sprawdzi. Może być ciekawie. :-]

    Ciekawa jestem kiedy w Szwajcarii zaczną upadać.

    --
    animka

  • 5. Data: 2008-10-10 01:27:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Z drugiej strony
    > pejsaci mają więcej do stracenia, w końcu to ich banki upadają albo są
    > na skraju.

    Ale czy to automatycznie oznacza strate to bym nie powiedzial.
    Raczej zysk chyba, jesli rzad (= podatnicy) dofinansuje w jakis
    sposob?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2008-10-11 20:25:27
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > /.../

    wojna będzie jak będzie węgiel - przed wojną też był

  • 7. Data: 2008-10-13 10:11:24
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawa jestem kiedy w Szwajcarii zaczną upadać.
    > --
    > animka

    Jak Twoje IQ urośnie do magicznej bariery 10 pkt. - czyli nie tak szybko

  • 8. Data: 2008-10-13 10:16:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Paź, 12:11, "Włodziu" <w...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w
    wiadomościnews:gcn2j6$4q4$1@node1.news.atman.pl...

    > Jak Twoje IQ urośnie do magicznej bariery 10 pkt.  - czyli nie tak szybko

    Cytat z innego forum

    "UBS jest najwiekszy, za nim Credit Suisse. Te dwa banki graja na duza
    skale i maja ten sam problem co inne europejskie banki.
    Faktem jest, ze banki te przejely okolo 50% wszystkich depozytow.
    Dowod, ze Szwajcarzy nie maja monopolu na madrosc. Maja u siebie
    jednak jeszcze ponad 400 mniejszych bankow i wiekszosc z nich dobrze
    wyjdzie z tego kryzysu.
    Przypuszczam, ze Niemcy jadacy teraz masowo na "wakacje" do Szwajcarii
    nie lokuja kapitalu w UBS i CS. Gdyby to chcieli zrobic, mogliby sie
    nie ruszac z rodzinnej wsi."

    01252&v=2&s=0