  • 41. Data: 2022-02-15 14:26:12
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jasne jasne, przed notariuszem wg KC rozdziały zbycie nieruchomości?
    Ty chyba jesteś na pasku niegdyś balcerki obecnie banksterki ;-)

    -----
    > znajomy sprzedaje mieszkania, których nie jest właścicielem, wszystko na cesji i
    umowie trójstronnej

  • 42. Data: 2022-02-15 14:29:50
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 14:24, J.F pisze:

> [...]

    bo to kredyt walutowy, libor/wibor też były nieznane

    > Sprzedajacy chyba. Poza tym zanioslbym do kantoru i przyniosl
    > sprzedajacemu zlotowki.

    nie ma możliwości wypłaty kredytu hipo w gotówce

    > Nie bylo potrzeby, to nie musial przyjmowac, ale ogolnie kazdy
    > producent chetnie przyjmie zaplate w dowolnej wymienialnej walucie.

    zapytaj któregokolwiek dewelopera czy możesz zapłacić w chf

    > Dziwne przepisy :-)
    > Tu trzeba, tam nie wolno :-)
    >
    > J.

    tak jest chyba wszędzie

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 43. Data: 2022-02-15 14:31:39
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 14:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jasne jasne, przed notariuszem wg KC rozdziały zbycie nieruchomości?
    > Ty chyba jesteś na pasku niegdyś balcerki obecnie banksterki ;-)

    podaję tylko przykłady, co się da zrobić i robi

  • 44. Data: 2022-02-15 15:45:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 14:24:26 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

    > Nie było możliwości spłaty w CHF (w konkretnych przypadkach).
    > Co do hipotek dojące Polskę lobby balcerowiczowskie dało możliwość ustanawiania w
    walutach obcych, a dozwolone winny być jedynie
    > złotówki - albo idźmy dalej snopki zboża i worki cukru.

    Akurat w hipotekach sa najrozniejsze zobowiazania - jesli snopki zboza
    sie przeterminowaly, to np siec energetyczna czy droga nie.

    I chcesz na zlotowki zamienic?

    J.

  • 45. Data: 2022-02-15 17:03:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    [CHF]
    > Po 3 chyba. Po 2 to juz za pozno ... jak sie okazalo.

    To może gdzieś w środku :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2022-02-15 17:08:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie wydaje mi sie.

    Cóż. A jakiś argument?

    > Pytanie raczej za ile uda sie ja PiSowi zatrzymac :-)

    Pytanie raczej czy PiS chce ją zatrzymać. Bo myślę, że oni chcą tylko
    pewnej "korekty".

    > A nie jest przez te lata?
    > W Polsce, na swiecie ?

    Jasne że jest, ale to patologia. Tego typu sytuacja powoduje właśnie
    powstawanie "komun".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2022-02-15 17:13:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 14:29:50 +0100, Robert_DF wrote:

    > bo to kredyt walutowy, libor/wibor też były nieznane

    No to same niewiadome mamy :-)

    > nie ma możliwości wypłaty kredytu hipo w gotówce

    Jest jakis przepis na to?

    Bo ja rozumiem, ze bank sie chce zabezpieczyc, ale i tak zostawia
    sporo luk. Po czesci z winy przepisow. Ktorych jakos nie spieszy im
    sie poprawiac.
    Widac lepiej zgarniac wyzsza prowizje/marzę za ubezpieczenie tych luk.

    > zapytaj któregokolwiek dewelopera czy możesz zapłacić w chf

    Jakby to byl normalny przedsiebiorca, to by nie bylo zadnego problemu.

    CHF, dolary, euro - kazda waluta dobra.
    Tylko kurs wymiany trzeba sprawdzic ... albo i nie, bo moze akurat
    waluta sie przyda.

    J.

  • 48. Data: 2022-02-15 17:20:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 17:08:56 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Cóż. A jakiś argument?

    Praktyka z wielu krajow dowodzi, ze to normalka :-(

    > Pytanie raczej czy PiS chce ją zatrzymać. Bo myślę, że oni chcą tylko
    > pewnej "korekty".

    Jak najbardziej mozesz miec racje, tylko w tle sa miliardy obligacji
    skarbowych, ktore sie stopniowo konczą i trzeba je rolowac.
    Ile bedzie kosztowala "obsluga zadluzenia"
    No chyba, ze sobie policzyli, ze i tak wyjda na swoje ... patrz na 1
    akapit o patologii :-)

    > Jasne że jest, ale to patologia. Tego typu sytuacja powoduje właśnie
    > powstawanie "komun".

    Widac komuna to norma, a kapitalizm to patologia :-)

    J.

  • 49. Data: 2022-02-15 20:59:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > możesz, ale w akcie muszą być złotówki, płatność możesz przyjąć z
    > walucie zimbabwe

    Teraz jest łatwiej. Bo wtedy:

    Art. 9. Ograniczeniom podlega:
    15) dokonywanie w kraju, między rezydentami, rozliczeń w walutach
    obcych, z wyjątkiem rozliczeń między osobami fizycznymi, o ile nie mają
    one związku z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 50. Data: 2022-02-15 21:00:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie bylo potrzeby, to nie musial przyjmowac, ale ogolnie kazdy
    > producent chetnie przyjmie zaplate w dowolnej wymienialnej walucie.

    Wątpliwe. Ale bank chętnie będzie pośredniczył.
    --
    Krzysztof Hałasa