  • 11. Data: 2008-08-13 01:22:58
    Temat: Re: gdzie jest archiwum tej grupy
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    news:g7t8us$fo4$8@inews.gazeta.pl...

    > Pieczatka nie jest wymaganym elememtem,kktory trzeba miec, wiec bank nie
    > moze odmawiac usług, tylko dlatego, ze ktos jej nie ma.

    Nie jest wymagana przez kogo/co? Jak widac przez bank jest wymagana. Mozna
    powiedziec tez, ze podpis tez nie jest wymagany (mozna byc analfabeta albo
    miec sparalizowane rece).

    > Rownie dobrze mogliby postanowic, ze pan nie na szpilkach nie obslugujemy.

    Taki mBank postanowil, ze nie obsluguje osob prawnych. I co w zwiazku z tym?
    Jakos jeszcze nikomu nie wpadlo do glowy aby ich do tego zmuszac.

    MK

  • 12. Data: 2008-08-13 03:52:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
> [...]
    > Mozna powiedziec tez, ze podpis tez nie jest wymagany (mozna byc
    > analfabeta albo miec sparalizowane rece).

    Nie jest wymagana przy np. prowadzeniu DG, więc bank nie może jej wymagać.
    Podpis akurat do ważności umowy jest wymagany, a przypadki osob nie
    potrafiących się podpisać są zawarte w KC. W każdym razie nie jest tak,
    że osoby nie potrafiące sie podpisać nie mogą zawrzeć umowy.
    Takiego ograniczenia bankowi robić nie wolno.

    > Taki mBank postanowil, ze nie obsluguje osob prawnych. I co w zwiazku z
    > tym? Jakos jeszcze nikomu nie wpadlo do glowy aby ich do tego zmuszac.

    I nie obsługuje wszystkich osób prawnych, a nie tylko tych niemających
    pieczątki, której wcale mieć nie trzeba.

  • 13. Data: 2008-08-13 06:55:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > osoby nie potrafiące sie podpisać nie mogą zawrzeć umowy.
    > Takiego ograniczenia bankowi robić nie wolno.

    A przypadkow rachunkow bankowych dla firm bez pieczatek chyba nie ma w
    zadnym kodeksie, wiec zgodnie z zasada swobody umow moga byc regulowane z
    dowolny sposob.

    > I nie obsługuje wszystkich osób prawnych, a nie tylko tych niemających
    > pieczątki, której wcale mieć nie trzeba.

    Wszystkich osob prawnych, wszystkich firm bez pieczatek itd. Jedno i drugie
    to tylko kryterium.

    MK

  • 14. Data: 2008-08-13 12:17:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    witek pisze:

    > Nie jest wymagana przy np. prowadzeniu DG, więc bank nie może jej wymagać.
    > Takiego ograniczenia bankowi robić nie wolno.
    Potrafisz uzasadnic?
    Zapytam dodatkowo - czy tylko bankom nie wolno czy moze wszystkim podmiotom?

    --
    Pete

  • 15. Data: 2008-08-13 12:50:45
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 14:17:11 +0200, Pete napisał(a):

    > Potrafisz uzasadnic?
    > Zapytam dodatkowo - czy tylko bankom nie wolno czy moze wszystkim
    > podmiotom?

    Jak można uzasadnić nieistnienie normy nakładającej rzekomo jakiś
    obowiązek -- oprócz wskazania, że norma taka nie istnieje?
    Chyba że chciałbyś przepisu 'nie trzeba mieć pieczątki'. Ale takiego nie
    znajdziesz.

    BTW banki mają wiele takich swoich 'polityk', kolejny przykład -- niczym
    nieuzasadniona niechęć do zakładania rachunków spółkom prawa handlowego w
    organizacji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 16. Data: 2008-08-13 15:00:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pete wrote:

    > Potrafisz uzasadnic?

    A co chcesz uzasdniać?
    To jest po prostu dyskryminacja pewnej grupy klientów.

    > Zapytam dodatkowo - czy tylko bankom nie wolno czy moze wszystkim
    > podmiotom?

    Wszystkim.
    Z tym, że żeby wygrać pewnie będziesz musiał przejść przez sąd.

  • 17. Data: 2008-08-13 18:58:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    witek pisze:

    > A co chcesz uzasdniać?

    Który przepis zabrania bankowi żądać pieczątki od podmiotów gospodarczych.

    > To jest po prostu dyskryminacja pewnej grupy klientów.

    Do uzyskania limitu kredytowego os pewnych osób bank żąda zaświadczenia
    o dochodach. To jest dyskryminacja tej grupy klientów.

    > Wszystkim.
    > Z tym, że żeby wygrać pewnie będziesz musiał przejść przez sąd.

    Masz zatem okazję to udowodnić: PTC Era wymaga pieczątki przy realizacji
    zakupu przez kuriera. Wybij im to z głowy za pomocą sądu.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2008-08-13 19:01:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > obowiązek -- oprócz wskazania, że norma taka nie istnieje?
    > Chyba że chciałbyś przepisu 'nie trzeba mieć pieczątki'. Ale takiego nie

    Ale ja to wiem. Pytanie było do witka, który twierdził coś przeciwnego.

    > BTW banki mają wiele takich swoich 'polityk', kolejny przykład -- niczym
    > nieuzasadniona niechęć do zakładania rachunków spółkom prawa handlowego w
    > organizacji.

    Klientów indywidualnych może chronić konstytucja. Za to w przypadku
    podmiotów gosp. jest chyba zupełna dowolność.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2008-08-13 19:38:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pete wrote:

    > Który przepis zabrania bankowi żądać pieczątki od podmiotów gospodarczych.

    A musi w ogóle cokolwiek zabraniać?
    Pieczątka nie jest wymagana, więc bank nie może jej żądać, bo nie trzeba
    jej w ogóle mieć.

    > Masz zatem okazję to udowodnić: PTC Era wymaga pieczątki przy realizacji
    > zakupu przez kuriera. Wybij im to z głowy za pomocą sądu.

    Nie ma problemu.
    Napisz do UOKiK i oni im to chętnie wybiją.

  • 20. Data: 2008-08-13 20:28:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > A musi w ogóle cokolwiek zabraniać?
    > Pieczątka nie jest wymagana, więc bank nie może jej żądać, bo nie
    > trzeba jej w ogóle mieć.

    To bank nie ma prawa prowadzić/otwierać rachunków
    wyłącznie dla podmiotów posiadających pieczątkę?