  • 11. Data: 2009-05-07 13:15:52
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne a US
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c8d944d3-64fa-4623-b73a-66251d720ba7@s21g2000vb
    b.googlegroups.com...
    tak, mowie o polskich TFI. zatem niczym sie nie przejmuje i jak bede
    wycofywal jednostki uczestnictwa (za kilkanascie lub kilkadziesiat
    lat), wowczas zobacze jaki zysk lub jaka strata

    Najlepiej za kilkaset lat...

  • 12. Data: 2009-05-07 13:57:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-07, Sarpedon <k...@g...com> wrote:

    > tak, mowie o polskich TFI. zatem niczym sie nie przejmuje i jak bede
    > wycofywal jednostki uczestnictwa (za kilkanascie lub kilkadziesiat
    > lat), wowczas zobacze jaki zysk lub jaka strata

    Ja Ci nie mogę zagwarantować co będzie za kilka/kilkadziesiąt lat
    w polskim systemie prawnym. NA CHWILĘ OBECNĄ, jak wypłacasz środki
    z TFI, to oni sami belkę potrącą i samemu nic robić nie trzeba.

    Jak Ci z danej transakcji "odkupienia" wyjdzie strata, to belki
    nie naliczą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-05-07 14:01:18
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Ja Ci nie mogę zagwarantować co będzie za kilka/kilkadziesiąt lat
    > w polskim systemie prawnym. NA CHWILĘ OBECNĄ, jak wypłacasz środki
    > z TFI, to oni sami belkę potrącą i samemu nic robić nie trzeba.

    Czyli dziala to na podobnej zasadzie jak belka z lokaty/KO.
    Zatem jesli nie jest to czesc PITa, ciekawe czy jest to podatek imienny czy
    tez odprowadzany jako calosc przez TFI.
    Pytam w kontekscie np. ludzika, ktory siedzi kolejny rok w UK nie odprowadza
    w PL podatku. Czy US siada mu na ogonie i pyta skad ma kase na TFI, ksoro
    nie zarabia :)

    --
    in

  • 14. Data: 2009-05-07 15:47:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.05.09 15:14, Sarpedon pisze:

    > tak, mowie o polskich TFI. zatem niczym sie nie przejmuje i jak bede
    > wycofywal jednostki uczestnictwa (za kilkanascie lub kilkadziesiat
    > lat), wowczas zobacze jaki zysk lub jaka strata

    Chyba, ze TFI zadecyduje, ze zwija interes i sprzeda je za Ciebie.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2009-05-07 17:13:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 16:01:18 +0200, sorden napisał(a):

    > ciekawe czy jest to podatek imienny czy tez
    > odprowadzany jako calosc przez TFI.

    Wyłącznie jako "całość".

  • 16. Data: 2009-05-07 17:42:35
    Od: sorden <s...@w...pl>

    jureq wrote:

    > Wyłącznie jako "całość".

    Czy US nie wie, ze Kowalski zarobil X PLN, a Wisniewski Y PLN ?

    --
    in

  • 17. Data: 2009-05-07 17:56:04
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Pete" news:gtuvqq$jis$1@news.dialog.net.pl

    > Chyba, ze TFI zadecyduje, ze zwija interes i sprzeda je za Ciebie.

    1. Czy taka sytuacja jest możliwa?
    2. Jeżeli jest możliwa co dzieje się z kasą klientów - jest w czarnej d...?

  • 18. Data: 2009-05-07 18:01:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.05.09 19:56, Valdi.Pavlack pisze:
    > "Pete" news:gtuvqq$jis$1@news.dialog.net.pl

    > 1. Czy taka sytuacja jest możliwa?

    Jak najbardziej. Nawet ostatnio któryś z FI ogłosił zamknięcie działalności.
    Poczytaj statuty FI - jeśli poziom ich aktywów spadnie poniżej pewnej
    kwoty - FI jest likwidowany. Przy ostatnich spadkach, taki los spotkał
    jeden z nich.

    > 2. Jeżeli jest możliwa co dzieje się z kasą klientów - jest w czarnej d...?

    Dostają tyle ile były warte aktywa FI w ostatnim dniu notowań. Niektórzy
    klienci zarobią, niektórzy stracą. Ci co stracą nie będą mieli
    możliwości odliczenia straty.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2009-05-07 18:08:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> writes:

    > "Pete" news:gtuvqq$jis$1@news.dialog.net.pl

    > 1. Czy taka sytuacja jest możliwa?

    A dlaczego nie? Poza tym nie tak dawno (listopad ub.r ?) DWS stwierdził, ze 2 jego
    fundudsze nie mają odpowiedniej kapitalizacji i je zlikwidował.

    > 2. Jeżeli jest możliwa co dzieje się z kasą klientów - jest w czarnej d...?

    Nie, ale się na nią czeka.

    KJ

    --
    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 20. Data: 2009-05-08 08:08:26
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 7 Maj, 20:08, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
    > A dlaczego nie? Poza tym nie tak dawno (listopad ub.r ?)  DWS stwierdził, ze 2 jego
    > fundudsze nie mają odpowiedniej kapitalizacji i je zlikwidował.

    akurat mialem jakies jednostki w jednym z nich i na likwidacji
    stracilem ok. 4%