  • 391. Data: 2018-12-28 12:48:52
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Ja uważam że szli tam gdzie był lepszy marketing a brali tam gdzie byli lepsi
    "sprzedażowo" doradcy.
    > Zwykły szary Kowalski podpisuje co mu tam doradca doradził.

    A skąd czerpiesz tą wiedzę o Zwykłym Szarym Kowalskim (tm)? :)
    Bo ewidentnie mamy różne źródła danych. Wg mnie bardziej wpływowe są media niż
    doradca.
    Podobnie jak np. przy zakupie samochodu, klient wchodzący do banku po kredyt na tak
    dużą
    rzecz jak mieskzanie już ma swoją wizję na temat.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 392. Data: 2018-12-28 13:00:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:27:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale nie wszystkie, bo taki Pekao jakos nie.
    > A zadania pewnie tez byly w PLN.

    W PKO akurat ówczesny prezess Bieleckitaka decyzję podjął więc doradcy nie doradzali
    kredytów w CHF
    Poszperaj jak to było
    Tu chociażby:
    https://www.salon24.pl/newsroom/636362,byli-szefowie
    -pko-sa-bz-wbk-i-bre-banku-przyznaja-banki-jezdzily-
    po-bandzie

    > I co - w ramach nacisku personel nie wspominal o kredytach w PLN ?

    Jak klient nie pytał to nie wspominał. Bo i po co.

  • 393. Data: 2018-12-28 13:11:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > ROTFL
    > Pewnie nawet z 10% rozumie ich wszystkie aspekty a przeciez o tym
    > rozmawiamy...

    Nie trzeba rozumieć _wszystkich aspektów_. Z uporem maniaka próbujesz
    mi wmówić, że potrzebna jest wiedza specjalistyczna, a nie szkolna.
    Nie jest. Wystarczy ta szkolna i "intuicyjna".

    > No chyba ze twierdzisz ze kazdy kto wie czym jest latanie w kosmos moze
    > być astronautą?

    Ani nie wiem co rozumiesz przez "wie czym jest latanie w kosmos", ani
    nie wiem co wg Ciebie oznacza "bycie astronautą". Jeśli chodzi Ci o to,
    czy każdy, zdrowy fizycznie człowiek może bezpiecznie odbyć podróż w kosmos,
    to zdaje się że są firmy które przygotowują się do komercjalizacji takich
    właśnie lotów.

    A przypominam, ze w kosmos wysłali i małpę, i psa, i inne gatunki zwierząt.

    > Skoro twierdzisz ze nikt tu nie pisał to ja napisze "uwaga na nisko
    > latające kwantyfikatory"...

    To nie będziesz miał problemów by podać msg-id :-)

    > ROTFL
    > Wewnetrznym? Nie wewnetrznym tylko bankowym!

    Tak, wewnętrznym.

    > Nie mam pojecia.

    A wypowiadasz się na temat ryzyka kredytów hipotecznych w walutach.
    Na jakiej podstawie, skoro nawet nie potrafisz określić ryzyka tych
    w PLN i nie masz wiedzy fachowej? Skąd wiesz że kredyt w CHF jest
    bardziej ryzykowny niż ten w PLN?

    > Zapytaj jakiegos bankowca, sprzedawcę - na pewno bedzie
    > miał na ten temat swoja teorie pasujacą do tego co w danej chwili bedzie
    > chciał ci sprzedac.

    Ależ ja nikogo pytać nie muszę. Właśnie o to chodzi.
    Mimo że nie odebrałem wykształcenia bankowego, mimo że nie
    pracuję w instytucji finansowej, to jest dla mnie jasne, że wskaźnik
    WIBOR _może_ osiągnąć niemalże dowolne poziomy, tylko sam, wewnętrznie
    założyłem że nie będą one tak wysokie bym nie dał sobie rady ze spłatą.
    Podobnie jak miliony innych kredytobiorców.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 394. Data: 2018-12-28 13:20:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 12:48:55 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

> [...]
    dużą
    > rzecz jak mieskzanie już ma swoją wizję na temat.

    Tia. Polisolokaty Getinu, papiery Getbacku czy czy różne fundusze hipooiteczne też
    klienci świadomie kupowali?
    Czy chociażby "plany oszczędzania" proponowane z kredytami w okolicach 2008roku.
    W mniejszej skali:
    Mama moja kurs obsługi komputera zorganizowany dla emerytów skończyła i laptopa
    postanowiła kupić. Jak to napisałeś "wizję" poosiadania laptopa miała.
    Weszła do Euro i mówi ze skończyła kurs, że internet jej w domu podłączają i laptopa
    chce.
    Sprzedawca zaproponowała jej sprzęt za prawie 4000zł do tego wmówił jej że konieczna
    jest do tego przedłużona gwarancja i za kilkadziesiąt zł usługa "konfiguracji"(czy
    jakoś tak)
    Mama na szczęście zadzwoniła do mnie przed zakupem, pojechałem do sklepu i pytam
    sprzedawcy czy na pewno takiej osobie potrzebny laptop za 4tysie.. Jak zwykle w
    takich wypadkach udawałem kompletnego laika.
    To zaczął nawijać ze 1000giga dysk jest super bo mama pomieści ...dziesiąt filmów i
    zdjęć, że sprzęt wyposażony w super procesor dziki czemu gry i multimedia będą śmiać
    i mnóstwo innych tego typu śpiewek nawijał.
    Oczywiście ktoś \ w jego rodzinie taki kupił i zadowolony jest a komuś innemu w
    rodzinie taki laptop spadł i się potłukł ale ubezpieczyciel wymienił na nowy
    Kupiliśmy laptopa za ok 1200zł i już ponad dwa lata służy mamie do tego do czego
    służyć miał- czyli przeglądania przepisów kulinarnych na necie i innego YouTube.
    Ale gdybym dwa lata temu się w sklepie nie zjawił to podejrzewam ze dzisiaj mama
    byłaby w połowie spłacania rat za laptopa, dodatkową gwarancję, usługę uruchomienia i
    inne ubezpieczenia.
    Nie zawsze jest ktoś kto zdąży ograniczyć zapędy sprzedawcy.

  • 395. Data: 2018-12-28 13:29:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A jednak ryzyko tych wszystkich wydarzen wrzucono na plecy klientów.
    > Wygodnie.

    Ryzyko _każdego_ kredytu jest wrzucone na plecy klientów.
    Ryzyko każdego zakupu na raty też. Nawet jak zaraz po wyjściu
    ze sklepu Ci laptop/TV upadnie i nie będzie działał, to płacić
    będziesz musiał.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 396. Data: 2018-12-28 13:29:55
    Od: "n" <...@...e>

    Mam zajady.
    Od kiedy to kukiełki i figuranci podejmuja decyzje??

    -----

  • 397. Data: 2018-12-28 13:31:50
    Od: "n" <...@...e>

    To było wciskane jak cholera bardzo mocno przez doradców z sieci LC.

    ----

  • 398. Data: 2018-12-28 13:33:13
    Od: "n" <...@...e>

    Nie pytamy, który ma mniejszego, tylko czy ten drugi ma małego czy nie ma??

    -----

  • 399. Data: 2018-12-28 13:35:56
    Od: "n" <...@...e>

    A to zależy od wielkości klienta.
    Mały klient spłacać zwykle musi.
    Duży klient się zwykle wykręci.

    -----

  • 400. Data: 2018-12-28 13:53:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Tia. Polisolokaty Getinu, papiery Getbacku czy czy różne fundusze hipooiteczne też
    klienci
    > świadomie kupowali?

    I na podstawie jednego banku (Getin) który cieszył się konkretną sławą
    wnioskujesz o kondycji i "zepsuciu" całej branży? mBank nie sprzedawał tego typu
    instrumentów z tego co kojarzę. PKO BP/PeKaO S.A. też nie. Poza Getinem szczerze
    to nie kojarzę żadnych większych akcji z dziwnymi instrumentami finansowymi w tle.

    A run na fundusze akcyjne był w latach 2004-2006 też, bo się "rozniosło" ile dają
    zysku. Tak się w końcu nakręcają bańki spekulacyjne, że gadają o tym "wszyscy".
    Wśród realnych inwestorów nawet daje się u niektórych zauważyć politykę że jak
    już ludzie zaczynają o tym gadać na ulicach, to znaczy że należy spierdalać,
    bo zaraz wszystko runie.

    Ja działając na tej samej zasadzie wyszedłem _całkowicie_ z BTC w listopadzie
    zeszłego roku. Tuż przed trwającą do dzisiaj "korektą". Czytam jednak do tej pory
    fora "branżowe" i widzę że ludzie nadal mają nadzieję na zyski. Ludzie zachowują
    się głupio i stadnie, i nie potrzebują do tego doradcy. Potrzebna jest ich własna
    wyobraźnia i wizja "zysków" bez wysiłku, wizja tego że są sprytni.

    > Czy chociażby "plany oszczędzania" proponowane z kredytami w okolicach 2008roku.

    Zapewne w Getinie.

    [...]

> [...]

    > i inne ubezpieczenia.
    >
    > Nie zawsze jest ktoś kto zdąży ograniczyć zapędy sprzedawcy.

    Kluczowe przy zakupie sprzętu jest określenie maksymalnego budżetu, którego dany
    sprzedawca
    nie ma przeskoczyć, a nie "a weź mi pan coś doradź". Jakoś jak wybierałem lodówkę, to
    mi ów
    byt zwany sprzedawcą umiał dobrze doradzić [1], mimo mojej kompletnej nieznajomości w
    tematach
    lodówek. Ale ja też określiłem budżet na początku i zapytałem co można w tym zakresie
    dobrego
    znaleźć.

    Sprzęty komputerowe w segmencie domowo-biurowym to sprawa komfortu działania a nie
    tego czy
    coś zadziała, czy nie zadziała. Czyli innymi słowy, komputer za 4 tys. będzie działał

    zauważalnie sprawniej, czy reagował szybciej. To czy za taką sprawność jesteś w
    stanie
    zapłacić więcej, to już Twoja wewnętrzna kalkulacja musi podpowiedzieć.

    [1] as in - lodówka działa i jestem z niej zadowolony, i nie kosztowała fortuny

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com