  • 21. Data: 2008-11-03 14:15:09
    Temat: Re: egzekucja z rachunku ;-)
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To jeśli egzekucja trafia w pusty rachunek (i niezasilany). Jak się uprą
    > - poszukają gdzie indziej.

    oczywiście ;-)
    zazwyczaj było tak, że przychodził kolo z US i mówił, że taką a taką
    kwotę trzeba zapłacić na podstawie tytułu; jechałem i płaciłem i temat
    był zakończony

    potrafili również potrącić z wynagrodzenia lub ze zwrotu podatkowego...
    możliwości jest wiele, prędzej lub później US i tak swoje dostanie -
    takie mam doświadczenia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2008-11-03 14:20:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Do 760 złotych.
    > Wolne może i są, ale nie dla Ciebie, tj. nie Ty nimi dysponujesz (przed
    > zajęciem) -- art. 84 par. 2 ustawy.

    którą ustawę masz na myśli?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2008-11-03 14:23:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 15:20:51 +0100, RobertS napisał(a):

    > którą ustawę masz na myśli?

    Ustawa z 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w
    administracji ;-)
    Jeśli to należność mandatowa, to ta ustawa ma zastosowanie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2008-11-03 14:27:19
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Ustawa z 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w
    > administracji ;-)
    > Jeśli to należność mandatowa, to ta ustawa ma zastosowanie.

    Ale piszemy przecież o egzekucji z rachunku bankowego a nie z wynagrodzenia.
    Te 760 zł to jest jakaś stara płaca minimalna, co to jest za parametr?

    marekz

  • 25. Data: 2008-11-03 14:42:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 15:27:19 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Ale piszemy przecież o egzekucji z rachunku bankowego a nie z
    > wynagrodzenia. Te 760 zł to jest jakaś stara płaca minimalna, co to jest
    > za parametr?

    Nie napisałem, że mowa o egzekucji z wynagrodzenia.
    Art. 8 par. 1 ustawy o egzekucji w administracji wymienia składniki
    wyłączone spod tejże. W pkt. 6 mowa jest o pieniądzach w kwocie do 760 zł.

    Faktycznie, art. 8 par. 1 pkt. 7 mówi o wkładach oszczędnościowych
    złożonych w bankach i tu jest odesłanie do art. 54 ust. 1 prawa
    bankowego, jednak wyłącznie w przypadku środków zgromadzonych na
    rachunkach oszczędnościowych i oszczędnościowo-rozliczeniowych.

  • 26. Data: 2008-11-03 15:25:20
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Bank to zrobi dopóty, dopóki nie dostanie od organu egzekucyjnego
    > postanowienia o umorzeniu egzekucji.
    > Nie sądzę byś zdążył.

    zobaczymy, w każdym razie z człowiekiem z US już sprawę obdagałem,
    powiedział, że jak kasa wpłynie to zaświadczenie wystawi mi od ręki

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2008-11-03 15:25:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 03 Nov 2008 14:20:19 +0100, w <gemtrc$gc2$2@opal.icpnet.pl>, RobertS
    <b...@x...pl> napisał(-a):

    > a to byłoby niebezpieczne...

    Za to realne. Pamiętaj, że tytuł dotarł do BRE, a nie mBanku, więc...

  • 28. Data: 2008-11-03 15:33:06
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > bankowego, jednak wyłącznie w przypadku środków zgromadzonych na
    > rachunkach oszczędnościowych i oszczędnościowo-rozliczeniowych.

    te 760 zł odnosi się do gotówki (pieniądze) jaką komornik znajdzie np. w
    miejscu zamieszkania osoby, która "podlega egzekucji"

    w odniesieniu do rachunków bankowych zastosowanie ma art. 8, par. 1, pkt 7!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2008-11-03 15:48:18
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > w odniesieniu do rachunków bankowych zastosowanie ma art. 8, par. 1, pkt
    > 7!

    czyli

    art. 56 pkt 1 PB

    Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie
    od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie sądowego lub
    administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z
    zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 30. Data: 2008-11-03 16:23:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > rozmawiałem z US, jak zapłacę to wyślą info, że egzekucja zdjęta, a nawet
    > gdyby bank potrącił drugi raz to US odda, bo "nie mogą karać 2x za to samo"
    > ;-)

    a powiedzieli KIEDY odda? :)