  • 31. Data: 2016-07-26 17:52:28
    Temat: Re: e-paragony ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 26 Jul 2016 05:34:36 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>

    >Mam to gdzieś, jak mnie kasjer widzi ma nie zawracac d..y paragonem.

    kasjer to ma ci dac paragon ... a klient, kto wie, moze i ma nie
    zawrac d*, tylko paragon grzecznie przyjac.
    A co z nim potem zrobi, to juz jego sprawa :-)

    J.

  • 32. Data: 2016-07-26 18:05:14
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2016-07-26 o 12:00, Zbynek Ltd. pisze:

    > No była obowiązkowa. W sieci Play. Gdzieś po 2-3 tygodniach od aktywacji
    > numeru, niezależnie od ilości posiadanych środków, przepadały one.

    Mówię o tym, że do czasu powstania pre-paidów (czyli w czasach wyłącznie
    post-paidów) każdy telefon wymagał umowy i podania danych, bo musiał
    przyjść rachunek. I nikt nie płakał.

    Osobiście traktuję te e-paragony jako setki razy większy zamach na
    prywatność, niż konieczność zarejestrowania prepaida. Tak samo nikt nie
    płacze, że trzeba np. zarejestrować samochód. Albo że urząd musi
    wiedzieć, kto jest właścicielem działki czy mieszkania.

    Ale rejestrowanie WSZYSTKICH faktur z danymi osobowymi to jest już
    naprawdę NWO.

    L.

  • 33. Data: 2016-07-26 20:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale to tez raczej nie w Multi - tam komputer drukuje i bilet i od razu
    > paragon.

    Bilet nie. Ale popcorn...?

  • 34. Data: 2016-07-26 20:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > To wygląda tak:
    > podchodzi klient do lady i kupuje jakaś drobnostkę.
    > Jeśli nie dostanie paragonu to wyjmuje legitymacje i dalej wiadomo.
    > U kumpla zegarmistrz bateryjkę za 5zł kupili i 500zł kosztowało to
    > kumpla;) Teraz już wydaje paragony na wszystko;)
    > Znam przypadek że nawet gdy kasjerka położyła paragon obok kasy
    > fiskalnej a nie dala go do ręki klientowi to się czepiali. Jak to jest
    > od strony prawnej to nie mam pojęcia
    > http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34889,1700420
    1,Akcja_skarbowki__
    > Mandaty_za_to__ze_klient_nie_wzial.html?disableRedir
    ects=true

    Ale to sa inne sytuacje niz taka, ze ktos mi daje paragon a ja, dysponujac
    tym paragonem, mowie, ze prosze wyrzucic.

  • 35. Data: 2016-07-26 21:03:06
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2016-07-26 o 16:00, Budzik pisze:

    > Alez daje.
    > Ja po prostu nie biorę.
    > Nie wierze zeby z tego tytułu miałybyć jakiekolwiek nieprzyjemnosci

    Potwierdzam - obowiązkowe jest WYSTAWIENIE paragonu. To, co zrobi z nim
    kupujący, to inna sprawa.

    L.

  • 36. Data: 2016-07-26 21:57:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 16:31:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > W kinie teoretycznie troche inna sytuacja - sprzedawane niemal zawsze
    > to samo, i jak jeden klient nie wezmie, to mozna nastepnemu ten
    > paragon wydac bez drukowania. I tylko czujne oko stroza prawa moze
    > zauwazyc minutowe roznice w czasie.
    W Mutikinie. A tam popcorn, cola, chipsy zestawy duze, małe itp
    > Ale zeby tak oszukiwac fikusa, to by trzeba miec male prywatne kino, a
    > nie Multi z najetymi pracownikami.
    Ale to nie o fiskusa chodziło tylko o pracowników. Nie nabije popcornu za 20 zl kasa
    dla niego

  • 37. Data: 2016-07-27 08:20:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-07-26 o 16:10, Kris pisze:
    > Znam przypadek że nawet gdy kasjerka położyła paragon obok kasy fiskalnej a nie
    dala go do ręki klientowi to się czepiali.
    > Jak to jest od strony prawnej to nie mam pojęcia

    Ktoś opisywał na "internetach" przypadek kontroli z prowokacją. Jeden
    kontroler coś kupił, rzucił odliczone pieniądze i od razu wyszedł
    (wybiegł), a drugi wyciągnął legitymację i chciał wlepić karę za to, że
    "klient" nie dostał paragonu.

    Nie wiem czy historyjka jet prawdziwa, ale jeśli premiują (lub wymagają)
    określonej liczby kar (tak jak w policji mają przykaz wystawienia n
    mandatów), to wcale bym się nie zdziwił, gdyby dochodziło do takich
    sytuacji.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2016-07-27 08:27:28
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-07-26 o 16:31, J.F. pisze:
> [...]
    > samo, i jak jeden klient nie wezmie, to mozna nastepnemu ten paragon
    > wydac bez drukowania. I tylko czujne oko stroza prawa moze zauwazyc

    Przecież natychmiast wyjdzie różnica między wydanymi biletami, a kasą.
    Poza tym pewnie jeden program kontroluje wydruk biletów i paragonów i
    nie da się wydrukować jednego bez drugiego.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2016-07-27 11:02:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Przecież natychmiast wyjdzie różnica między wydanymi biletami, a
    >kasą.

    O ile jest taka funkcja, albo nie mozna jakos anulowac juz po
    rozpoczeciu ...

    >Poza tym pewnie jeden program kontroluje wydruk biletów i paragonów i
    >nie da się wydrukować jednego bez drugiego.

    Tez tak podejrzewam, szczegolnie w sieciowym kinie ... ale moze nie ?

    J.

  • 40. Data: 2016-07-27 12:00:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >wymagają) określonej liczby kar (tak jak w policji mają przykaz
    >wystawienia n mandatów), to wcale bym się nie zdziwił, gdyby

    Mozliwe ... ale czy drugi kontroler od razu wyciagnal legitymacje czy
    poczekal az sprzedawca powiedzial "czego pan sobie zyczy", zamiast
    "chwileczke, musze jeszcze wystawic paragon".

    J.