  • 1. Data: 2005-02-13 10:39:02
    Temat: co sie dzieje za rachunkiem po mej smierci?
    Od: waldek <w...@p...ont.pl>

    jak kopne w kalendarz - to w jaki sposob bank sie o tym dowiaduje i co
    robi z ewentualna kasa ktora sie tam bedzie kisic?
    czy mozliwa jest, ze rachunek bedzie nadal prowadzony itp - tak jakbym
    zyl?

    dzieki za ewent odp
    pozdro
    wald

    Why don't you get in the car? :o)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    open your ears : http://mp3.wp.pl/p/strefa/posluchaj/lofi,64350.html
    open your eyes : http://www.kunstgallery.de/videos/balmer.mpeg
    open your mind : http://www.masskilling.com/
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  • 2. Data: 2005-02-13 10:52:21
    Temat: Re: co sie dzieje za rachunkiem po mej smierci?
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    waldek wrote:
    > jak kopne w kalendarz - to w jaki sposob bank sie o tym dowiaduje i
    co
    > robi z ewentualna kasa ktora sie tam bedzie kisic?

    To sie nazywa brak zyciowych problemów ;).

    Zrzuc ten problem na spadkobierców. Oni sie tym beda martwic. Pobiegna
    do banku, wybiora kase i zamkna rachunek. A przynajmniej zaniosa
    papiery dowodzace ze nie zyjesz.

    Slodkiego milego zycia,

    MichalL

  • 3. Data: 2005-02-13 11:37:47
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-13 11:52 MichalL donosi:
    > Zrzuc ten problem na spadkobierców. Oni sie tym beda martwic. Pobiegna
    > do banku, wybiora kase i zamkna rachunek. A przynajmniej zaniosa
    > papiery dowodzace ze nie zyjesz.

    Gdybyś jednak chciał spadkobiercom trochę sprawę ułatwić to zainteresuj
    się w banku takim wynalazkiem jak dyspozycja na wypadek śmierci.

    pozdrawiam
    --
    Jam_Lasica
    z kazdym dniem zwiększa się ilość osób,

  • 4. Data: 2005-02-13 11:40:33
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Bardzo zdecydowanie ułatwić!
    JaC

  • 5. Data: 2005-02-13 11:45:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik "waldek" <w...@p...ont.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > robi z ewentualna kasa ktora sie tam bedzie kisic?
    > czy mozliwa jest, ze rachunek bedzie nadal prowadzony itp - tak jakbym

    No pewnie. Dopoki beda srodki na oplaty za prowadzenie rachunku, to tak ! :)

    marekz

  • 6. Data: 2005-02-13 13:24:08
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Jam_Lasica wrote:

    > Gdybyś jednak chciał spadkobiercom trochę sprawę ułatwić to
    > zainteresuj się w banku takim wynalazkiem jak dyspozycja na wypadek
    > śmierci.

    Ale przede wszystkim weedukuj ich, żeby w przypadku Twojej śmierci,
    zanim pełnomocnik/wspołwłaściciel zaniesie papier że nie żyjesz,
    wybrał wszystkie dostępne środki. Ewentualnie osoba obca może wybrac
    je za pomoca karty płatniczej lub przelać na swój rachunek przez
    internet (jeżeli zna tajne hasła).
    W przeciwnym przypadku bank będzie trzymał łapę na kasie do momentu
    zakończenia sprawy spadkowej.
    Chyba, że zrobisz dyspozycję na wypadek śmierci, bo ona (oraz koszta
    pogrzebu) nie są brane do masy spadkowej. Uwaga - do dyspozycji na
    wypadek smierci uprawnieni są tylko:. małżonek, wstępni, zstępni,
    rodzeństwo. Kwota wypłaty nie może być wyższa niż dwudziestokrotne
    przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw bez
    wypłat nagród z zysków, ogłaszane przez Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego za ostatni miesiąc przed śmiercią posiadacza rachunku
    (ustawowy limit wypłat).

    To z grubsza tyle.

    MichalL

  • 7. Data: 2005-02-13 13:24:52
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    On Sun, 13 Feb 2005 12:37:47 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wrote:

    >Gdybyś jednak chciał spadkobiercom trochę sprawę ułatwić to zainteresuj
    >się w banku takim wynalazkiem jak dyspozycja na wypadek śmierci.

    Ale to jest tylk do "odpowiedniej" kwoty i ponad to bedzie musial byc
    sprawa spadkowa.

    --
    ...:::PoZdRaWiAm:::...a Tu JeSt ZaGaDkA http://www.kwamac.prv.pl/
    Stokrotce gratulujemy kierownika: mietła, piepsz, żecz

  • 8. Data: 2005-02-13 13:30:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarekZ wrote:

    > No pewnie. Dopoki beda srodki na oplaty za prowadzenie rachunku, to tak
    > ! :)

    Nieprawda.
    Gdy bank dowie się o śmierci właściciela, rachunek jest zamykany, a
    pieniądze przekazywane na nieoprocentowany depozyt. Tak jest w
    większości banków.
    Czyli nie ma odsetek, ale nie ma też opłaty za prowadzenie rachunku.

  • 9. Data: 2005-02-13 13:38:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    witek napisał(a):

    > Nieprawda.

    Prawda.

    > Gdy bank dowie się o śmierci właściciela...

    ... i właściwie na tym założeniu mogę skończyć cytat

    skąd to założenie?

  • 10. Data: 2005-02-13 14:31:10
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    MichalL wrote:
> [...]
    > wypłat nagród z zysków, ogłaszane przez Prezesa Głównego Urzędu
    > Statystycznego za ostatni miesiąc przed śmiercią posiadacza rachunku

    Czyli obecnie z grubsza 50 tys. Ale to jest
    łączna kwota, a nie dla kazdego konta osobno
    (jesli ktos posiada).

    Jak ktos ma wiecej kont to samo składanie
    dyspozycji jest troche uciążliwe, bo musi
    informowac o dyspozycjach złożonych w innych bankach.

    Pozdrawiam
    Ralf