  • 1. Data: 2007-05-05 11:57:15
    Temat: co PO kredycie? prosze o wskazowki
    Od: "Stachu S." <s...@o...pl>

    Większość pyta o kredyt, gdzie, jaki, na jakich warunkach...
    Ja mam pytanie z "drugiej strony":

    Co powinienem lub co muszę zrobić po całkowitym spłaceniu kredytu?

    Z banku już dostałem listem poleconym laurkę, że nastąpiła całkowita spłata.
    Zwrócono mi także zabezpieczenia - weksel podpisany bez kwoty.

    Co robić dalej, co jeszce powinienem mieć/zrobić?
    Czy w sądzie muszę składać jakieś dokumenty dotyczące hipoteki/ksiąg
    wieczystych (nie wiem jak to prawidłowo określić)?
    Jakie mogą być (plus-minus) opłaty za te czynności?
    Mieszkanie jest w spółdzielni - czy dla nich ma znaczenie zmieniona sytuacja
    moja, kredytu i mieszkania?
    Czy w rejestrach typu BIK też powinienem coś załatiwać?
    Prosić bank o przesłanie informacji do BIK o spłaceniu/zakończeniu kredytu?
    Do jakiś innych instytucji czy banków informacji typu BIK?
    Coś innego jeszcze?

    Bardzo dziękuję za wskazania i pomoc.
    Stachu S.

  • 2. Data: 2007-05-05 12:29:14
    Temat: Re: co PO kredycie? prosze o wskazowki
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 5 May 2007 13:57:15 +0200,
    osoba podpisana: Stachu S. <s...@o...pl>
    napisała:
    [...]
    > Co powinienem lub co muszę zrobić po całkowitym spłaceniu kredytu?
    > Z banku już dostałem listem poleconym laurkę, że nastąpiła całkowita spłata.
    > Zwrócono mi także zabezpieczenia - weksel podpisany bez kwoty.
    Wystarczy.

    > Czy w sądzie muszę składać jakieś dokumenty dotyczące hipoteki/ksiąg
    > wieczystych (nie wiem jak to prawidłowo określić)?

    Prawdopodobnie powinieneś złożyć wniosek o wykreślenie hipoteki na rzecz
    banku.
    Udać się do wydziału ksiąg wieczystych (nie wiem czy ta "laurka będzie
    potrzebna czy nie), pobrać druk, wypełnić, złożyć, czekać - z sądu
    powinni przysłać info o wykreśleniu.

    > Jakie mogą być (plus-minus) opłaty za te czynności?
    30 PLN (?) - w sądzie Ci powiedzą.

    > Mieszkanie jest w spółdzielni - czy dla nich ma znaczenie zmieniona sytuacja
    > moja, kredytu i mieszkania?
    Nie sądzę.

    > Czy w rejestrach typu BIK też powinienem coś załatiwać?
    Nie. Możesz co najwyżej się odpytać za jakiś czas (10 PLN)
    > Prosić bank o przesłanie informacji do BIK o spłaceniu/zakończeniu kredytu?
    Sami to zrobią (a przynajmniej powinni)

    KJ

    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 3. Data: 2007-05-05 12:37:25
    Od: "Ksieciuniu6" <k...@g...pl>

> [...]
    > Udać się do wydziału ksiąg wieczystych (nie wiem czy ta "laurka będzie
    > potrzebna czy nie), pobrać druk, wypełnić, złożyć, czekać - z sądu

    100 PLN za każdą hipotekę (ja miałem wpisane 2 hipoteki więć pękły 200
    sówki) , przynajmnie tyle zapłaciłm jakiś miesiąc temu w jednym z
    Warszawskich sądów.

    Ksieciuniu6

  • 4. Data: 2007-05-05 19:27:19
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > 100 PLN za każdą hipotekę (ja miałem wpisane 2

    Dokładnie, koszt wykreślenie to 1/2 kosztu wpisu.

    Darek