  • 31. Data: 2019-03-07 12:21:19
    Temat: Re: całkowita spłata kredytu hipotecznego
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 09:40:03 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Wykalkulowałem sobie, że mając równowartość pozostałego kapitału na
    > rachunku bilansującym płacę tylko ratę kapitałową, mam w każdej chwili

    Kurtałka, całkiem fajny oscylatorek wymyśliłeś :)
    Jedyna wada, jaka mi przychodzi do głowy, to strata zdolności kredytowej - ale to
    liczy się tylko przy braniu KK w promocjach i ew. kredytu na kolejną inwestycję.
    A wychodzisz na tym na swoje?
    Jeśli to nie tajemnica, to ile masz RRSO na hipotece i ile dodatkowych haraczy, typu
    ubezpieczenie, opłaty z obowiązkowe konto itp.?
    Oraz gdzie trzymasz kasę na tym "bilansującym"?

    Kiedyś coś takiego bez dodatkowych kombinacji miał w ofercie mBąk - jeśli trzymałeś
    kasę na eKoncie, to odsetki były wyliczane od salda kredytu pomniejszonego o saldo
    eKonta.
    Oczywiście inną sprawą jest to, że wtedy oszczędzało się wg oprocentowania kredytu -
    a dla dobrej hipoteki można znaleźć KO o lepszym % niż koszt tej hipoteki.
    A jakby jeszcze to KO mieć w tym samym banku, co kredyt... ;>

  • 32. Data: 2019-03-07 12:35:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Wykalkulowałem sobie, że mając równowartość pozostałego kapitału na
    >rachunku bilansującym płacę tylko ratę kapitałową, mam w każdej
    >chwili na zawołanie dostępne pieniądze, a na wypadek zdarzenia
    >objętego ubezpieczeniem moi spadkobiercy nie muszą dalej spłacać (bo
    >spłaci ubezpieczyciel), czyli otrzymają spłacone mieszkanie plus jego
    >równowartość w pieniądzach. Gdybym spłacił nagle całość, to mam
    >spłacone mieszkanie, ale zostaję bez pieniędzy i gdym nagle zapragnął
    >na coś pieniędzy "na już", to musiałbym brać kredyt, który by mnie
    >drożej kosztował plus załatwianie.

    Ale moze bys nie potrzebowal.
    Odsetki spadaja, zalatwianie ponoc coraz szybsze ...

    >Spadkobiercy otrzymaliby tylko mieszkanie.

    Mozesz sie ubezpieczyc na zycie.
    Dostana mieszkanie i pieniadze.

    Jesli jednak masz malo ryzykowna prace - lepiej nie placic
    ubezpieczenia i za 30 lat przekazac im/sobie ladny kapitalik :-)

    >Podsumowując - moim zdaniem bardziej opłaca się spłacać kredyt przez
    >30 lat zgodnie z harmonogramem, a nadwyżki pieniężne lokować gdzie
    >indziej, niż spłacić całość przed czasem.

    A tak, to placisz roznice odsetkowe caly czas.

    No coz, kazdy musi sobie sam wykoncypowac.
    Mozna nie trzymac w banku tylko dobrze zainwestowac i jeszcze na tym
    zarobic ... albo stracic i to nie drobne roznice, ale grube pieniadze
    :-)

    Z praktyki znajomego - posiadanie mieszkania jakos nie chcialo
    zmniejszyc raty kredytu na drugie. Widac to kiepskie zabezpieczenie, a
    moze wcale im na zabezpieczeniu nie zalezy.
    Gotowka na wiekszy udzial wlasny by zmniejszyla.
    Ale czy by dostal kredyt, gdyby jeden juz mial ?

    J.

  • 33. Data: 2019-03-07 13:40:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Poldek pisze tak:

    > Podsumowując - moim zdaniem bardziej opłaca się spłacać kredyt
    > przez 30 lat zgodnie z harmonogramem, a nadwyżki pieniężne lokować
    > gdzie indziej, niż spłacić całość przed czasem.

    Dobrze, że ja mam brak wątpliwości co robić ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 34. Data: 2019-03-07 18:54:51
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 07.03.2019 o 12:35, J.F. pisze:
    > Z praktyki znajomego - posiadanie mieszkania jakos nie chcialo
    > zmniejszyc raty kredytu na drugie. Widac to kiepskie zabezpieczenie, a
    > moze wcale im na zabezpieczeniu nie zalezy.

    No przecież mają zabezpieczenie tym drugim. Jak wpisanie hipoteki na
    pierwsze mieszkanie miałoby ograniczyć ryzyko banku?

    > Gotowka na wiekszy udzial wlasny by zmniejszyla.

    No bo widać, że klient jednak był na tyle ogarnięty, że potrafił zebrać
    więcej - więc rokuje na przyszłość, znaczy mniejsze ryzyko, znaczy
    potencjalnie mniejsza rata kredytu. W praktyce tak można utargować 0,1pp
    (między maniem 10% a maniem 20%). Co się przekłada na jakieś powiedzmy
    20 zł miesięcznie.

    > Ale czy by dostal kredyt, gdyby jeden juz mial ?

    Dostałby. Przecież już to pisałem. Ludzie dostają dziesięć kredytów na
    kolejne mieszkania. Z tego co słyszałem, to do czwartego kredytu żaden
    bank nie kręci nosem. Aby była zdolność. A jeśli te mieszkania
    zarabiają, to jest większy przychód, to i większa zdolność na kolejne
    kredyty.

    --
    Alf/red/

  • 35. Data: 2019-03-07 19:21:44
    Od: ń <k...@t...sie>

    Generalnie to najbardziej się opłaca nabrać kredytów na 15 baniek (walutę wstawić wg
    wyboru), pożyć po pachy i umrzeć przed spłatą
    ;-)

  • 36. Data: 2019-03-08 00:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2019 18:54:51 +0100, Alf/red/ napisał(a):

    > No przecież mają zabezpieczenie tym drugim. Jak wpisanie hipoteki na
    > pierwsze mieszkanie miałoby ograniczyć ryzyko banku?

    No patrz frankowicze - ale tu byl akurat PLN.
    I jak dolicza odsetki, to juz moze nie starczyc.

    J.

  • 37. Data: 2019-03-08 10:25:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 19:21:46 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Generalnie to najbardziej się opłaca nabrać kredytów na 15 baniek (walutę wstawić
    wg wyboru), pożyć po pachy i umrzeć przed spłatą
    > ;-)

    Ta, jak w "Armageddonie" - ale to jest już rodzaj insider trading, wykorzystujesz
    poufną informację. No i koleś miał problem, bo jednak Ziemię uratowali...

  • 38. Data: 2019-03-08 15:12:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-03-05 o 22:43, PiteR pisze:
    > Za dokonanie wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu prowizja wynosi 2%
    > nie mniej niż 200 PLN.
    >
    > Niedość, że skurwysyny wzięły przez dziesięć lat ileśtam tys odsetek to
    > jeszcze 200zł pazery.

    Ja o tym pomyślałem przed wzięciem kredytu i zażądałem odpowiedniego
    wpisu w umowie (darmowe nadpłaty i całkowita spłata).
    Oczywiście w PKO się nie dało (sztywny wzór itd itp), więc kredyt
    wziąłem gdzie indziej. Żałowałem wtedy, bo PKO dawał niezłe warunki w
    CHF, ale już nie żałuję :)

    A najgorzej pod względem obsługi było w Deutsche Banku. Normalnie jakbym
    był w spółdzielni mieszkaniowej, a nie banku ;)

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2019-03-08 16:41:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    kojarzę dwa banki, które oficjalnie oferowały coś takiego jak rachunek
    bilansujący przy kredycie hipo

    w pierwszym za korzystanie z ww. była wyższa marża na kredycie, a w
    drugim koszt prowadzenia rachunku ok. 100 zł/m-c

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 40. Data: 2019-03-08 16:43:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-03-07 o 18:54, Alf/red/ pisze:
> [...]

    jaki kredyt hipo się opłaca zaciągać?

    przede wszystkim 20% wkładu własnego

    czy spłacać wcześniej? jeżeli na kapitale jesteś w stanie zarobić więcej
    niż oddajesz do banku odsetek to jak najbardziej...

    --
    pozdrawiam
    RobertS