  • 1. Data: 2023-05-02 20:13:17
    Temat: banksterka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://businessinsider.com.pl/finanse/zachowanie-fr
    ankowicza-naduzyciem-prawa-prezes-banku-ostro-o-spor
    ze-kredytowym/5wd98pz

    "Uwzględnienie żądań kredytobiorcy prowadziłoby, biorąc pod uwagę
    okoliczności, do jaskrawego pogwałcenia podstawowych zasad porządku
    prawnego -- ocenił w środę Cezary Stypułkowski, prezes mBanku, podczas
    rozprawy dotyczącej kredytów frankowych.
    To o tyle interesujący przypadek, że bank został pozwany przez swojego
    byłego pracownika o dużym doświadczeniu na rynku finansowym.

    "czy klauzule kursowe oraz indeksacyjne są w ogóle abuzywne?". -- W
    mojej ocenie nie są. Nie powinny być w ogóle oceniane z perspektywy
    abuzywności. Prawo bankowe daje bankom podstawę do ustalania kursów w
    tzw. tabeli kursowej banku -- powiedział Stypułkowski. Przywołał tutaj
    art. 111 ust. 1 pkt 4 Prawa bankowego oraz art. 3581 par. 2 Kodeksu
    Cywilnego dotyczący mechanizmu waloryzacji.

    -- Nawet gdyby była możliwa ocena klauzul kursowych i indeksacyjnych z
    perspektywy abuzywności, to stosowanie tych klauzul było w tamtym
    czasie standardem rynkowym. Z kolei zachowanie odpowiadające
    standardom rynkowym nie może świadczyć o naruszeniu dobrych obyczajów
    -- powiedział szef mBanku, który -- jak zaznaczył w swoim wystąpieniu --
    w czasie, gdy udzielano w Polsce frankowych kredytów (głównie lata
    2005-2008), nie pracował na naszym rynku bankowym."

    No coz - IMHO to pan prezes ma sporo racji, a czy w swietle TSUE nasze
    sądy to uznają? raczej nie.
    A o ile pamietam, to mbank mial więcej abuzywnych zapisów w umowach,
    z których w dodatku korzystał.

    J.

  • 2. Data: 2023-05-02 20:22:49
    Temat: Re: banksterka
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 maj 2023 o 20:13, J.F pisze:

    > mbank mial więcej abuzywnych zapisów w umowach,

    Zaprezentujesz?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 3. Data: 2023-05-04 14:40:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 May 2023 20:22:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Zaprezentujesz?

    O ile pamietam, to i odsetki były ustalone decyzją/tabelą banku.
    Libor sie zrobił ujemny, a odsetki w mbanku nie.

    A zaraz tez poinformowali klientów, ze ich nieruchomosć juz nie jest
    wystarczającym zabezpieczeniem, wiec trzeba sypnąc grubszą gotówką,
    albo placic ubezpieczenie co miesiąc ..

    J.

  • 4. Data: 2023-05-04 15:36:47
    Od: zzz <...@...pl>

    W dniu 2.05.2023 o 20:13, J.F pisze:
> [...]
    > To o tyle interesujący przypadek, że bank został pozwany przez swojego
    > byłego pracownika o dużym doświadczeniu na rynku finansowym.

    I na co to jest dowód?

    Że prawodawstwo unijne jest POPIERDOLONE

    Ale niestety obowiązuje i tacy poplecznicy banksterki mogą sobie tupać
    nózkami ;-0)

  • 5. Data: 2023-05-04 16:17:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 15:36:47 +0200, zzz wrote:

    > I na co to jest dowód?
    > Że prawodawstwo unijne jest POPIERDOLONE

    Prezesi banków się pewnie z Tobą zgodzą ... choc nie wszyscy :-)

    > Ale niestety obowiązuje i tacy poplecznicy banksterki mogą sobie tupać
    > nózkami ;-0)

    Kiedy cos poplecznicy donoszą, że TSUE jest bardziej pop*, i otwiera
    droge do rozwiązan ustawowych :-)

    mbank zas postawil na ugody, i podobno juz tysiące zawarł, i to w
    wersji "zmiany tak, jakby od początku kredyt był w PLN".

    IMO - nieoplacalne dla klienta, ale moze niektórzy wolą konkret niz
    niepewnosć w sądzie ...

    https://businessinsider.com.pl/finanse/mbank-idzie-n
    a-reke-frankowiczom-wprowadza-ugody-oparte-na-pomysl
    e-knf/kpxzfd5

    J.

  • 6. Data: 2023-05-04 16:58:28
    Od: zzz <...@...pl>

    W dniu 4.05.2023 o 16:17, J.F pisze:
    > Prezesi banków się pewnie z Tobą zgodzą ... choc nie wszyscy ?

    Nie ważne żeby ktoś z kimś zgadzał.

    Ważne żeby nie był DEBILEM ;-)