  • 1. Data: 2002-08-16 13:57:21
    Temat: bankomat Euronetu na mazurach
    Od: "matjaw" <m...@w...pl>

    Czy na mazurach stoi (i bedzie stac do konca sierpnia) gdzies bankomat
    Euronetu?
    Rok temu zadnego nie bylo, ale w tym roku, byla ponoc, jakas akcja
    przemieszczania na wakacje bankomatow z duzych miast do miejscowosci
    turystycznych.

    pzdr

    matjaw

  • 2. Data: 2002-08-17 14:38:41
    Temat: Re: bankomat Euronetu na mazurach
    Od: o...@p...onet.pl

    Nie stoi i stać nie będzie. Proponuję FORTIS e-pakiet. W tym wypadku każda
    ściana na świecie jest Twoja - BEZ prowizji. Proste jak alpinizm!

  • 3. Data: 2002-08-19 20:39:56
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    >Nie stoi i sta? nie b?dzie. Proponuj? FORTIS e-pakiet. W tym wypadku ka?da
    >ściana na świecie jest Twoja - BEZ prowizji. Proste jak alpinizm!

    Po zbojeckich kursach... ROTFL...

    wlasnie wrocilem w Slowenii. Po podliczeniu, wyszlo ze taniej bylo placic w
    schroniskach zywym euro po kursie "sklepowym", niz wyplacac ich lokalna walute
    fortisem.

    Druga rzecz: na 3 bankomaty w przygraniczym miasteczku Jesenice w tejze
    Slowenii, 2 w ogole NIE AKCEPTOWALY Visy (w tym i mojego fortisa). Za to
    akceptowaly MC/M.

    Jak do tego doliczyc 96 zl/rocznie za obsluge konta i stosunkowo czeste awarie
    ich systemu obslugi kart, to... /w tym miesiacu ide zaglosowac nogami ;) /

    --
    <xml-sig>
    Adam

  • 4. Data: 2002-08-20 15:30:56
    Od: o...@p...onet.pl

    > Po zbojeckich kursach... ROTFL...

    Toż jak w gory idziesz, to i zbójcow sie nie boisz, ahoj ;-)))

    > wlasnie wrocilem w Slowenii.

    pytanie jest o Mazury. O ile wiem znajdziemy na mazurach zamość i inne piekne
    miasta ale nie znajdziemy zadnej slowenii. Jeśli sie myle to mnie poprawcie
    mazurki ;-)))

    >Po podliczeniu, wyszlo ze taniej bylo placic w
    > schroniskach zywym euro po kursie "sklepowym", niz wyplacac ich lokalna
    walute
    > fortisem.

    To druga róznica którą widzę miedzy mazurami a slowenia. Lokalna waluta na
    mazurach ma sie do oficjalnego kursu zlotego jak 1:1. Tak samo jest w kantorze,
    sklepie i gdzie jeszcze.

    > Druga rzecz: na 3 bankomaty w przygraniczym miasteczku Jesenice w tejze
    > Slowenii, 2 w ogole NIE AKCEPTOWALY Visy (w tym i mojego fortisa). Za to
    > akceptowaly MC/M.

    Tymczasem w takich mikolajkach zdarza się to samo ale na większej ilości kart.
    Jak nie dzialaja to wszystkie i zadna karta nie pomoze. A jak dzialają to też
    wszystkie i nawet chipowa pójdzie =-))))). Idzie się przyzwyczaić. A poza tym
    tam moze trzy bankomaty są (PKOSA PKOBP BGZ). Więc na mazurach atrakcji moc a
    kilometrów jakby mniej.

    > Jak do tego doliczyc 96 zl/rocznie za obsluge konta

    96 PLN to równowartość przeciętnie 25 wypłat kasy z bankomatu (przy prowizji
    cirka ebaut 4 PLN) co w przeliczeniu na miesiąc daje nam 2 wypłaty w miesiącu.
    Dwa razy to ja wybieram kasę dziennie. Więc kto jak lubi każdy umie liczyć. A
    przynajmniej tak sądzi ;-)))

    >i stosunkowo czeste awarie
    > ich systemu obslugi kart, to... /w tym miesiacu ide zaglosowac nogami ;) /

    U mnie fortis to karta na czarną godzinę. Jeszcze nigdy nie była to godzina aż
    tak czarna jak opisane powyżej. A mam konto ponad rok.

    No i pozdrawiam.

    Dalej na mazury obstawiam fortis.

    omfumu
    co na mazury fortis obstawia
    do slowenii nie jezdzi
    na mazury owszem

    i serdecznie pozdrawia

  • 5. Data: 2002-08-20 17:11:37
    Od: m...@p...onet.pl

    Euronet na Mazurach? Nie, nie ma tak łatwo. Trzeba jednak trzymać się PKO BP
    lub Pekaosa (bankomaty są w każdej głupiej miejscowości).
    Euronet na Mazurach to tylko w Olsztynie. Czyli jak ktoś jedzie do Giżycka,
    Mikołajek, Mrągowa, Suwałek, Węgorzewa i innych skąd ino ładnych i uroczych
    miejscowości musi w kasę zaopatrzyć się wcześniej. Dla Euronetu dużo ludzi
    wypoczywa w Olsztynie niż w tych pozostałych miasteczkach. Mikołajki - tam
    tylko 3 tys. mieszkańców. Po co w takiej dziurze stawiać bankomat? A że
    przewija tam się w sezonie pół miliona luda lub więcej, to nieistotne.

    Pozostaje chyba otwierać lokaty krótkoterminowe (a'vista) albo rachunki bieżące
    w PKO BP
    i kasować w oddziale na Mazurach. W ten sposób bezprowizji można pobierać
    gotówkę.

  • 6. Data: 2002-08-20 17:43:21
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > (...) Po co w takiej dziurze stawiać bankomat? A że
    > przewija tam się w sezonie pół miliona luda lub więcej, to nieistotne.

    A co to bank obchodzi? Za bankomat trzeba zapłacić, trzeba go napełniać
    gotówką, podłączyć do "systemu" a efekt będzie taki, że ludzie wydadzą
    pieniądze na alkohol i rozrywki - mniej ich zostanie dla banku. W tej
    chwili koncepcja bankowości jest inna: wyeliminować niepewnych klientów,
    pozostawić tych z lokatami, udzielić im kredytu i zarabiać. Tym, co mają
    stałe wpływy podłączyć się poleceniem zapłaty i finito.

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2002-08-20 18:59:06
    Od: "Schliesky" <[no spam]schliesky[usun to]@poczta.gazeta.pl>

    <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    miesiącu.
    > Dwa razy to ja wybieram kasę dziennie. Więc kto jak lubi każdy umie

    96 złoty, nielicho!

  • 8. Data: 2002-08-21 10:44:32
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    >pytanie jest o Mazury. O ile wiem znajdziemy na mazurach zamośc i inne
    >piekne miasta ale nie znajdziemy zadnej slowenii. Jeśli sie myle to mnie
    >poprawcie mazurki ;-)))

    Zamosc na Mazurach? Raczej Roztocze...

    >Tymczasem w takich mikolajkach zdarza sie to samo ale na wiekszej ilości
    >kart. Jak nie dzialaja to wszystkie i zadna karta nie pomoze. A jak
    >dzialają to tez wszystkie i nawet chipowa pójdzie =-))))). Idzie sie
    >przyzwyczaic. A poza tym tam moze trzy bankomaty są (PKOSA PKOBP BGZ).
    >Wiec na mazurach atrakcji moc a kilometrów jakby mniej.

    No, i czasem jeszcze postrzelaja sie w knajpach, zupelnie jak dziki zachod ;-)
    Wisza tam juz tabliczki "nie strzelac do pianisty"? ;-)

    >96 PLN to równowartośc przecietnie 25 wyplat kasy z bankomatu (przy
    >prowizji cirka ebaut 4 PLN) co w przeliczeniu na miesiąc daje nam 2
    >wyplaty w miesiącu. Dwa razy to ja wybieram kase dziennie. Wiec kto jak
    >lubi kazdy umie liczyc. A przynajmniej tak sądzi ;-)))

    Slusznie. Z tym, ze raczej wiekszosc ludu pracujacego miast nie siedzi 12
    miesiecy na Mazurach.

    >U mnie fortis to karta na czarną godzine. Jeszcze nigdy nie byla to
    >godzina az tak czarna jak opisane powyzej. A mam konto ponad rok.

    U mnie na ~40 transakcji fortisem, 5-7 nie dochodzi do skutku z powodu awarii
    ich systemu autoryzacji.

    >Dalej na mazury obstawiam fortis.

    Nie no, w Polsce, jesli masz duzo egzotycznych bankomatow wokol, to na pewno
    Fortis moze Ci sie oplacac. Aczkolwiek ja nie mam zwyczaju wyplacania po 20-50
    zl codziennie, choc znam ludzi, ktorzy tak robia ;-)

    --
    <xml-sig>
    Adam