  • 11. Data: 2019-02-05 10:02:26
    Temat: Re: Zwrot przelewu zagranicznego
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 5 lutego 2019 08:27:13 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Ale w sumie jak ktoś nie ma innego rachunku tam gdzie walutowy i jest
    > opłata za SEPA, to jest w czarnej dziurze.

    Znasz taki polski bank, który pozwala mieć walutowy i nie mieć złotówkowego?

  • 12. Data: 2019-02-05 10:50:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Znasz taki polski bank, który pozwala mieć walutowy i nie mieć złotówkowego?

    Hmmm, nie zastanawiałem się nad tym.
    Zawsze walutowy dorabiałem do złotówkowego.
    A faktycznie nie można mieć samego walutowego?

  • 13. Data: 2019-02-05 15:43:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Hmmm, nie zastanawiałem się nad tym.
    >Zawsze walutowy dorabiałem do złotówkowego.
    >A faktycznie nie można mieć samego walutowego?

    Dawno dawno temu, Pekao sluzylo do kont walutowych.
    Zlotowkowych nie trzeba bylo ... dawno bylo, ale watpie, aby sie
    skonczylo.

    Potem mialem walutowe w PKO, i tak jakos mi sie widzi, ze moze i
    zostalo zalozone po PLN, ale potem PLN sie skasowało, a walutowe
    zostało.

    Faktycznie moze byc jakis problem z oplatami, jak bank chcialby pobrac
    za operacje walutowe w PLN, a tu klient nie ma konta w PLN ... a
    oplata w dodatku blizej nieokreslona ...

    J.

  • 14. Data: 2019-02-05 16:10:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 15:43, J.F. pisze:
    > UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Dawno dawno temu, Pekao sluzylo do kont walutowych.
    > Zlotowkowych nie trzeba bylo ... dawno bylo, ale watpie, aby sie skonczylo.

    Oj, dawne czasy, miałem walutowe w Pekao i faktycznie nie miałem tam
    złotówkowego.
    Konto zakładane przed wyjazdem zagranicznym, chyba żeby opłacić voucher
    rok bodajże 1986 albo 1987

  • 15. Data: 2019-02-06 12:02:22
    Od: "n" <...@...e>

    W BZWBK można było walutowe (no ale płatne + płatna osobno karta), czyli pewnie u
    spadkobiercy też

    -----

  • 16. Data: 2019-02-07 18:44:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hehe, namysł za krótki ;P
    > "Przyjęcie polecenia przelewu w systemie SEPA zleconego z innego banku" 1zł (chyba
    że "symfonia biznes", wtedy 0zł).
    > Kluczowe - "z innego banku".
    > Więc "ładunek początkowy" trzeba albo wewnętrznym ze złotówkowego po kursie banku
    albo wewnętrznym w EUR - ale da się ;>

    W ramach testów przelałem tam SEPA do tego CA 10 euro z polskiego banku.
    Doszło z jednodniowym opóźnieniem, ale doszło, więc saldo nie było
    chyba problemem. Klient już stwierdził, że CA to....i założył kolejne
    gdzieś indziej.

  • 17. Data: 2019-02-07 19:41:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zobaczymy jak zadziała to "gdzie indziej", daj znać, czy działa i gdzie ;>
    A w CA za ten Twój testowy przelew złotówkę skądś zjadło czy nie?
    Tak mnie zaniepokoiłeś, muszę zrobić test, czy z N26 można przelać bez problemu do
    IKA.

  • 18. Data: 2019-02-07 22:13:54
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Tak mnie zaniepokoiłeś, muszę zrobić test, czy z N26 można przelać bez problemu do

    Właściciel rachunku w CA mówi, że na razie nic nie potrąciło.
    Może pobierają prowizję hurtem na koniec m-ca.
    Nie wiem jaką on tam ma taryfę.
    A to drugie założone to BGŻ i tam już przelew z Niemiec dotarł,
    więc podejrzewam, że w CA czegoś nie odptaszkowano.

  • 19. Data: 2019-02-08 11:08:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2019 22:13:55 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > A to drugie założone to BGŻ i tam już przelew z Niemiec dotarł,
    > więc podejrzewam, że w CA czegoś nie odptaszkowano.

    Hmmm, CA to jest taka popierdółka, co nawet kart sama nie obsługuje - robi to dla
    nich santander.
    Podobnie miał VW - i tam, żeby otrzymać przelew z zagranicy, trzeba było podać numer
    konta w VW, ale BIC z bodajże ING, bo VW nawet się do SWIFT nie zapisał i ING robił
    im alias ;)

    Cóż, zobaczymy, co oba banki (niemiecki i CA) odpowiedzą na reklamację. Daj znać,
    jeśli sie czegoś dowiesz, takie tajemnice wioski olimpijskiej (ciekawe, czy ktoś
    czytał ten reportaż - ukazał się w takim jednorazowym magazynie pt. "Seoul 1988",
    kupiłem przez przypadek, a teksty świetne - chyba gdzieś mi się zapodział, choć może
    jeszcze w jednym pudle leży) są bardzo ciekawe.

  • 20. Data: 2019-02-08 12:05:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Cóż, zobaczymy, co oba banki (niemiecki i CA) odpowiedzą na reklamację. Daj znać,
    jeśli sie czegoś dowiesz, takie tajemnice wioski olimpijskiej

    Pozostaną tylko domysły, bo CA pewnie stwierdzi, że u nich jest wszystko OK
    a klienta niemieckiego nie można przymusić do zgłębiania i drążenia tematu,
    bo on juz przelał na inne konto i przeszło i nie ma czasu się tym zajmować.
    A informacja o przyczynie odrzucenia zlecenia niemieckiego jest tu
    najistotniejsza.