  • 1. Data: 2008-07-03 10:30:40
    Temat: Zmiany w regulaminie kart PEKAO SA
    Od: "RK" <b...@o...pl>

    Wczoraj dostałem pismo z Pekao że od 19 lipca 08 wszystkie operacje
    przeprowadzone za granicą ich kartami są najpierw przeliczane na USD a potem
    na PLN. Czyli po zakupach albo wypłacie pieniędzy z bankomatu w Niemczech
    przeliczą najpierw z EUR na USD i potem na PLN. Czy inne banki też zmieniły
    walutę rozliczeniową z EUR na USD?

  • 2. Data: 2008-07-03 11:02:23
    Temat: Re: Zmiany w regulaminie kart PEKAO SA
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    RK <b...@o...pl> napisał(a):

    [...]
    > Wczoraj dostałem pismo z Pekao że od 19 lipca 08 wszystkie
    > operacje przeprowadzone za granicą ich kartami są najpierw
    > przeliczane na USD a potem na PLN.

    Wczoraj? To nie jest nowosc. Pekao zmienilo walute rozliczeniowa
    dla swoich kart chyba rok temu (dokladnie nie pamietam).
    Stosowna informacja zalaczona byla do wyciagow.

    [...]
    > Czyli po zakupach albo wypłacie pieniędzy z bankomatu
    > w Niemczech przeliczą najpierw z EUR na USD i potem na PLN.

    Dokladnie tak.

    [...]
    > Czy inne banki też zmieniły
    > walutę rozliczeniową z EUR na USD?

    Generalnie nie, aczkolwiek z tym bywa roznie...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 3. Data: 2008-07-03 11:46:42
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "RK" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niemczech przeliczą najpierw z EUR na USD i potem na PLN. Czy inne banki
    > też zmieniły walutę rozliczeniową z EUR na USD?

    Nie, inne banki nie, EUR jest znacznie popularniejsze jako waluta
    rozliczeniowa, ma to zresztą sens z punktu widzenia klienta. naturalnie
    idealną sytuacją byłoby to, gdyby klient mógł wybierac walutę rozliczeniowa
    jako parametr karty.

    Pekao i tak nie doszło jeszcze do pełni swojej formy. W USD ktoś czasami
    może transakcji dokonać i wtedy bank nie zarobi na dodatkowym
    przewalutowaniu. Powinni zmienić na kubanskie peso albo na franki
    rwandyjskie, to by im dało lepsze perspektywy.

    marekz

  • 4. Data: 2008-07-03 11:57:21
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > rozliczeniowa, ma to zresztą sens z punktu widzenia klienta. naturalnie
    > idealną sytuacją byłoby to, gdyby klient mógł wybierac walutę

    może sobie wybrac w przypadku Netkarty z Multibanku ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS