  • 1. Data: 2006-07-03 12:12:00
    Temat: Zmiana banku przy kredycie hipotecznym
    Od: "Albert Litwiniuk" <a...@p...com>

    Witajcie,

    czy to prawda, ze jesli sie przejdzie sie z jednego banku do drugiego z
    kredytem hipotecznym, to traci sie ulge odsetkowa?
    Da sie to jakos obejsc, albo cos?

    Bo w takim wypadku, jesli tak, to zmiana kredytu na tanszy moze byc
    oplacalna dopiero przy zmniejszeniu o dobre 1,5% w dol - wszystko zalezy
    jaki podatek dochodowy sie placi. Nie wspomne o kosztach typu prowizje,
    koszt wpisu do hipoteki, ubezpieczenia kredytu do czasu ustanowienia tego
    wpisu itp.

    Pozdrawiam
    Albert

  • 2. Data: 2006-07-03 12:38:03
    Temat: Re: Zmiana banku przy kredycie hipotecznym
    Od: "Tomasz Wrzodak" <t...@g...com>

    Albert Litwiniuk napisał(a):
    > Witajcie,
    >
    > czy to prawda, ze jesli sie przejdzie sie z jednego banku do drugiego z
    > kredytem hipotecznym, to traci sie ulge odsetkowa?

    Prawda

  • 3. Data: 2006-07-03 15:02:25
    Od: Robert Zaciura <Robert.Zaciura@_ciach_wp.pl>

> [...]
    > zalezy jaki podatek dochodowy sie placi. Nie wspomne o kosztach typu
    > prowizje, koszt wpisu do hipoteki, ubezpieczenia kredytu do czasu

    To zalezy od US. Wystap o wiazaca interpertację podatkowa zanim zmienisz
    bank.
    Ja jestem w posiadaniu takowej ze moge przeniesc kredyt hip. do innego banku
    i zachowac prawo do ulgi odsetkowej.

    Ostatecznie jednak banku nie zmienilem bo moj bank sie przestarszył, zreszta
    slusznie, ze od nich uciekne i obnizył marze. I to Tobie proponuje twardo
    negocjuj z dotychczasowym bankiem - najprostsze, najtansze i najszybsze rozwiazanie.

    pozdr RZ

  • 4. Data: 2006-07-03 15:03:13
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Robert Zaciura" <Robert.Zaciura@_ciach_wp.pl> napisał
    w wiadomości news:b871f231374368c86cd9457bd0c0@news.tpi.pl...

    > To zalezy od US. Wystap o wiazaca interpertację podatkowa zanim
    > zmienisz bank. Ja jestem w posiadaniu takowej ze moge przeniesc
    > kredyt hip. do innego banku i zachowac prawo do ulgi odsetkowej.

    I oczywiscie jestes w stanie udostepnic skan, po wymazaniu swoich
    danych osobowych ?

    marekz

  • 5. Data: 2006-07-03 15:30:07
    Od: Robert Zaciura <Robert.Zaciura@_ciach_wp.pl>

> [...]
    > wiadomości news:b871f231374368c86cd9457bd0c0@news.tpi.pl...

    > I oczywiscie jestes w stanie udostepnic skan, po wymazaniu swoich

    Tak, zarówno pytanie do US jak i odpowiedź US. Moge wysłac mailem komukolwiek.

    Pozdr RZ

  • 6. Data: 2006-07-03 15:32:02
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Robert Zaciura" <Robert.Zaciura@_ciach_wp.pl> napisał
    w wiadomości news:b871f2313753e8c86cdd245fa598@news.tpi.pl...

    > Tak, zarówno pytanie do US jak i odpowiedź US. Moge wysłac
    > mailem komukolwiek.

    To wyslij mi na marekz[at]irc.pl. Bo to by byla dosc spektakularna
    interpretacja, przypuszczam ze dosc stara, bo teraz to nierealne
    aby taka zostala wydana. :-)

    marekz

  • 7. Data: 2006-07-03 15:55:33
    Od: Robert Zaciura <Robert.Zaciura@_ciach_wp.pl>

> [...]
    >>
    > To wyslij mi na marekz[at]irc.pl. Bo to by byla dosc spektakularna
    > interpretacja, przypuszczam ze dosc stara, bo teraz to nierealne aby

    Wysłałem. Zapytanie + 3 strony odpowiedzi. Pytanie jest z 18 stycznia tego
    roku a odpowiedż z 17 lutego - kluczowa czesc odpowiedzi jest na stronie
    drugiej. Mozna to udostepnic/opublikowac moze sie komus przyda.

    Pozdr. RZ

  • 8. Data: 2006-07-03 22:32:07
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "Robert Zaciura" <Robert.Zaciura@_ciach_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:b871f2313760f8c86ce0b1b529ce@news.tpi.pl...
    > Wysłałem. Zapytanie + 3 strony odpowiedzi. Pytanie jest z 18 stycznia
    > tego roku a odpowiedż z 17 lutego

    To jednak dość stare ;-)

    > - kluczowa czesc odpowiedzi jest na
    > stronie drugiej. Mozna to udostepnic/opublikowac moze sie komus przyda.

    Też mam coś - 5 maja 2006 r.
    http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=7
    63891&t=754677#reply_763891&v=t
    http://www.pit.pl/pages/i/1878.php
    http://www.liczyk.com.pl/news-content.php?id=491

  • 9. Data: 2006-07-04 07:46:51
    Od: "Robert Zaciura" <r...@w...pl>

    > Też mam coś - 5 maja 2006 r.

    http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=7
    63891&t=754677#reply_763891&v=t
    > http://www.pit.pl/pages/i/1878.php
    > http://www.liczyk.com.pl/news-content.php?id=491

    Chyba więc w kontekście powyższych linków jestem jedynym "szczęśliwcem".

    Zacytuję fragment z mojej intepretacji:

    "Reasumując powyższe, jeżeli odsetki zostały faktycznie zapłacone przez
    podatnika i posiada on dokumenty potwierdzające wysokosć spłaty (zaświadczenie
    od kredytodawcy), a także jeżeli kredyt faktycznie został przeznaczony na spłatę
    kredytu uzyskanego na sfinansowanie inwestycji mającej na celu zaspokojenie
    własnych potrzeb mieszkaniowych oraz jeżeli spełnione zostały wszystkie warunki
    wynikające z powołanych wyżej przepisów, to podatnikom przysługuje prawo do
    odliczenia zapłaconych odsetek od kredytu w części wykorzystanego na budowe
    budynku mieszkalnego. Zas takie prawo nie przysługuje w przypadku zapłaconych
    odsetek od kredytu w części wykorzystanego na nabycie gruntu."

    Rozesłałem wczoraj do kilku osób skany mojej interpretacji. Niestety bez żadnego
    odzewu.

    Proponuję wszystkim zainteresowanym występować do swoich US o interpretacje. Jak
    widać są szasne na korzystną odpowiedź.

    Pozdr. RZ

  • 10. Data: 2006-07-04 10:33:02
    Od: Luki <b...@g...pl>

> [...]
    > zreszta slusznie, ze od nich uciekne i obnizył marze. I to Tobie
    > proponuje twardo negocjuj z dotychczasowym bankiem - najprostsze,

    Witam,

    jestem w takiej samej sytuacji jak Ty; czy mógłbym również prosić o
    przesłanie skanu interpretacji z US na adres b-londyn(małpa)gazeta.pl? Z
    góry dziękuję.

    pozdrawiam,
    Łukasz