  • 1. Data: 2009-05-20 04:56:53
    Temat: Zlecenie stałe w VW banku
    Od: "Tomek.P" <tomanek@[nie spamuj]wp[nie spamuj].pl>

    Witam,

    Wlasnie przenioslem sie z mBanku do VW...
    Interfejs www w sumie OK. Podoba mi sie ze mam 1 rachunek (plus konto) z
    wyzszym % niz emax+ i z niego robie wszystkie przelewy i zlecenia stale, bez
    kombinowania jak kon pod gorke z 4 emax+, smiesznym emax i przelewaniem kasy
    miedzy kontami.

    Niepokoja mnie tylko zlecenia stale...
    W mBanku, jesli termin operacji przypadal na dzien wolny to przelew szedl
    wczesniej - w ostatnim dniu roboczym przed ta data. W vw jest odwrotnie, tzn
    przelew idzie w 1 dniu PO tej dacie (przynajmniej taka jest wyswietlana
    planowana data operacji)!

    I teraz troche to do bani, bo czesto wierzyciele w umowie wymagaja zeby
    srodki znalazly sie na ich koncie do tego dnia...

    Da sie cos z tym zrobic?
    A moze takie zapisy w umowach sa niezgodne z prawem i mozna je zlac?

    Tomek.P

  • 2. Data: 2009-05-20 10:45:43
    Temat: Re: Zlecenie stałe w VW banku
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 20 Maj, 06:56, "Tomek.P" <tomanek@[nie spamuj]wp[nie spamuj].pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Da sie cos z tym zrobic?
    > A moze takie zapisy w umowach sa niezgodne z prawem i mozna je zlac?

    Teoretycznie, zgodnie z prawem (ustawowo) , jesli platnosc przypada w
    dzien swiateczny, to to termin przesuwa sie na nastepny dzien roboczy.
    natomiast pytanie, jak do tego moga podejsc wierzyciele i czy w razie
    czego warto z nimi sie ciagac za kilka groszy, jesli nie uznaja
    reklamacji, gdyby chcieli obciazac za opoznienie.

    No i czesc wierzycieli wystawiajac rachunki czy dajac np tabele splat
    raty kredytu, uwzglednia dni wolne, czasem przesuwajac splate na dzien
    roboczy przed a czasem dzien roboczy po dniu swiatecznym w ktorym
    normalnie wypadalaby splata i wtedy ta podana przez nich data jest
    wymagana..

    jak dla mnie to fajna funkcjonalnosc, ze bank podpowiada kiedy
    faktycznie bedzie puszczona platnosc.
    W Eurobanku nie zauwazylem, zeby w zleceniach stalych, ktore
    pozakladalem, modyfikowala sie data (chociaz najblizszego,
    wykonywanego w biezacym miiesiacu), jesli ktores zlecenie wypadnie
    kiedys w dzien roboczy i w rzeczywistosc bank wykona je dzien roboczy
    przed tym terminem - a przydaloby sie, zeby mozna bylo zapewnic srodki
    na rachunku - jesli zapomnimy sprawdzic , czy ktores ze zlecen w tym
    miesiacu nie bedzie wykonywane wczesniej niz sugerowana data w
    zleceniach przyszlych.

  • 3. Data: 2009-05-20 11:52:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "k...@w...pl" <k...@w...pl> writes:

> [...]
    [...]
    > Teoretycznie, zgodnie z prawem (ustawowo) , jesli platnosc przypada w
    > dzien swiateczny, to to termin przesuwa sie na nastepny dzien roboczy.

    Tylko trzeba pamiętać, że sobota _nie_jest_ dniem ustawowo wolnym od
    pracy.

    KJ

    --
    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 4. Data: 2009-05-20 18:55:24
    Temat: Re: Zlecenie stale w VW banku
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > czego warto z nimi sie ciagac za kilka groszy, jesli nie uznaja
    > reklamacji, gdyby chcieli obciazac za opoznienie.

    Mozesz podac jaka to ustawa tak stanowi ?

    Istotna jest data wplywu na rachunek wierzyciela - zgodnie z Kodeksem Cywilnym.
    Wyjatkiem sa obciazenia publicznoprawne gdzie decyduje data obciazenia rachunku
    wierzyciela.
    W przypadku VW to ich sposób traktowania zlecen stalych jest bardzo
    nieszczesliwy.

    TomekD

  • 5. Data: 2009-05-20 19:13:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> writes:

    > Uzytkownik <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Mozesz podac jaka to ustawa tak stanowi ?

    KC, art 115.

    > Istotna jest data wplywu na rachunek wierzyciela - zgodnie z Kodeksem Cywilnym.
    > Wyjatkiem sa obciazenia publicznoprawne gdzie decyduje data obciazenia
    > rachunku wierzyciela.
    Ale to jakby nie na temat

    KJ

    --
    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.