  • 1. Data: 2003-10-21 07:27:15
    Temat: "Zaliczka na poczet podatku" w Pekao SA
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Na nowych wyciągach z lokat walutowych w Pekao SA podatek jest opisany
    jako "Zaliczka na poczet podatku". Dotychczas wydawało mi się, że jest
    to cały podatek, a nie żadna zaliczka.
    Czyżby coś się zmieniło o czym nie wiem?

  • 2. Data: 2003-10-21 07:57:30
    Temat: Re: "Zaliczka na poczet podatku" w Pekao SA
    Od: "darsoon" <d...@p...pl>

    Nic się nie zmieniło. Zawsze, odprowadzane kwoty podatku dochodowego były
    zaliczkami. Podatek za cały rok, z uwzględnieniem różnych ulg i zwolnień,
    rozliczany jest po zakończeniu roku podatkowego - PIT-y 36 lub 37. Dlatego
    odprowadzane kwoty podatku nazywa się zaliczkami.

  • 3. Data: 2003-10-21 13:50:39
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > to cały podatek, a nie żadna zaliczka.
    > Czyżby coś się zmieniło o czym nie wiem?

    Pewnie to jakaś "kaczka tłumaczka" chociaż w wersji angielskiej nazywa się
    to "interest withheld" co w j. polskim oznacza odsetki wstrzymane

  • 4. Data: 2003-10-22 06:44:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Tue, 21 Oct 2003 09:57:30 +0200, darsoon <d...@p...pl> napisał:

> [...]
    > Dlatego
    > odprowadzane kwoty podatku nazywa się zaliczkami.

    Czy swoj PIT tez rozliczasz wg powyzszego schematu? W takim razie
    wspolczuje, a w wolnej chwili postudiuj sobie UoPDoOF

    M.

  • 5. Data: 2003-10-22 07:31:53
    Od: "darsoon" <d...@p...pl>

    Nie zauważyłem żebym podał jakiś schemat.
    Chodziło mi wyłącznie o to, że odprowadzana co miesiąc kwota podatku nie
    musi być później faktyczną kwotą zapłaconego podatku.
    Może się niezbyt jasno wyraziłem ale chodziło mi np. o taką sytuację: Co
    miesiąc firma odprowadza za mnie do US zaliczkę na podatek. Jednocześnie
    studiuję i płacę za szkołę. Przy rozliczaniu pit-u (w uproszczeniu) od sumy
    zapłaconych zaliczek odejmuję przysługującą ulgę za odpłatne kształcenie
    (nie jestem pewny czy tak się to nazywa ale nie chce mi się sprawdzać). Więc
    odprowadzane co miesiąc kwoty są zaliczkami na podatek (oczywiście są one
    wyliczane zgodnie z UoPDoOF) i przy rocznym rozliczeniu podatnik albo
    dostaje zwrot nadpłaty lub musi dopłacić (jeżeli, np. przekroczył próg
    podatkowy).

    ps.
    Twoja odpowiedź, poza krytyką mojej wypowiedzi, nie wniosła do tematu nic
    nowego.
    Jeżeli jesteś takim znawcą ustawy to dlaczego się nie wypowiedziałeś w tej
    kwestii? Potrafisz robić tylko złośliwe uwagi?

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...to.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:oprxfmc5ih139mw6@news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2003-10-22 08:48:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Chodziło mi wyłącznie o to, że odprowadzana co miesiąc kwota podatku nie
    > musi być później faktyczną kwotą zapłaconego podatku.

    Tutaj jest inaczej gdyz belkowe jest podatkiem ryczałtowym, odsetek
    nie łączy się z innymi dochodami i suma wpłat miesięcznych jest
    równa co do grosza "faktycznej kwocie zapłaconego podatku".

    Pix

  • 7. Data: 2003-10-22 09:50:43
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    pix wrote:

    > Tutaj jest inaczej gdyz belkowe jest podatkiem ryczałtowym, odsetek
    > nie łączy się z innymi dochodami i suma wpłat miesięcznych jest
    > równa co do grosza "faktycznej kwocie zapłaconego podatku".

    Szczerze mówiąc obawiałem się czegoś innego. Na wyciągu pojawiło się
    także saldo przeliczone na PLN. Zastanawiam się, czy nie oznacza to, że
    ktoś uznał, że należy przy opodatkowaniu uwzględniać różnice kursowe.
    Jak pamiętam dyskusje w prasie po wprowadzeniu podatku od odsetek, nie
    dla wszystkich było jasne, że tych różnic nie uwzględnia się przy
    podatkowaniu lokat walutowych.

  • 8. Data: 2003-10-22 10:31:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Szczerze mówiąc obawiałem się czegoś innego. Na wyciągu pojawiło się
    > także saldo przeliczone na PLN. Zastanawiam się, czy nie oznacza to, że
    > ktoś uznał, że należy przy opodatkowaniu uwzględniać różnice kursowe.

    Jak na razie nie ma podatku od róznic kursowych w przypadku
    osób fiz. gdyż nie ma takiego przepisu.
    Swoją drogą byłoby to chyba dosyć trudne technicznie uwzględniając
    fakt, że mogą być one równiez ujemne.
    Co prawda jestem w stanie wyobrazic sobie wprowadzenie w naszym
    "państwie (bez)prawa" rozliczania tylko różnic dodatnich ale na razie nie
    słyszałem aby cos się działo w tej sprawie.

    Pix

  • 9. Data: 2003-10-22 14:22:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Wed, 22 Oct 2003 09:31:53 +0200, darsoon <d...@p...pl> napisał:

> [...]
    > Jeżeli jesteś takim znawcą ustawy to dlaczego się nie wypowiedziałeś w
    > tej kwestii? Potrafisz robić tylko złośliwe uwagi?

    Jezeli odpowiedz moze brzmiec TAK lub NIE, a pelne wyjasnienie znajduje sie
    w ustawie ktorej Ty nie znasz, wiec czemu wypowiadasz sie autorytatywnie?

    Poprawna odpowiedz brzmi - jest to PODATEK, nie zaliczka.

    M.

  • 10. Data: 2003-10-24 08:10:33
    Od: "darsoon" <d...@p...onet.pl>

    OK, mój błąd, moja wina. Przyznaję się bez bicia. Proszę o wybaczenie :)

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...to.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:oprxf7j2v5139mw6@news.tpi.pl...