  • 11. Data: 2018-05-24 21:35:06
    Temat: Re: YubiKey a banki
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 24.05.2018 o 19:25, Sebastian Biały pisze:
    > Więc mnie nie interesuje czy mozna w mbanku tylko czy mozna w
    > bankowości. Można.

    A jakiś przykład?

    --
    Alf/red/

  • 12. Data: 2018-05-25 20:48:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/24/2018 9:35 PM, Alf/red/ wrote:
    > A jakiś przykład?

    Całkiem sporo ich znajdziesz tutaj:

    https://twofactorauth.org/#banking

  • 13. Data: 2018-05-26 09:17:22
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 25.05.2018 o 20:48, Sebastian Biały pisze:
    > Całkiem sporo ich znajdziesz tutaj:

    No, całkiem "sporo" jak na cały świat. 26 pozycji w kolumnie "hardware
    token". Sporo?
    Ale tabelka opisuje używanie wszystkie możliwe 2FA, a nie YubiKey.
    Ale weźmy jakieś banki, które tabelka wymienia jako używające hardware
    token.

    Najbliżej Polski jest Raiffeisen CZ, z opisu wynika że ich 2FA jest
    realizowane na SMS oraz na "osobní elektronický klíč" firm ActivCard
    albo Vasco.
    Niestety Raiffeisen PL nie obsługuje żadnego 2FA.

    Nordea (SE) - na ich stronach nie widzę hardware, widzę kod z aplikacji
    mobilnej. Nordea PL nie obsługuje 2FA.

    ING (LU) - na ich stronie (en) nie widzę ani słowa, nawet w faq/tips.
    ING PL nie obsługuje żadnego 2FA.

    HSBC (UK) - kod z aplikacji mobilnej, albo "physical Secure Key" który
    wygląda na zwykły token. Sorry, tokenów to ja używałem w Lucasie 20 lat
    temu. HCBC PL? Tak, żadnych 2FA.

    To jaki bank obsługuje YubiKey?

    --
    Alf/red/

  • 14. Data: 2020-06-06 20:44:08
    Od: m...@g...com

    W dniu sobota, 26 maja 2018 09:17:25 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

> [...]
    >
    > HSBC (UK) - kod z aplikacji mobilnej, albo "physical Secure Key" który
    > wygląda na zwykły token. Sorry, tokenów to ja używałem w Lucasie 20 lat

    ING się zainteresowało w wariancie U2F, źródło:
    https://spolecznosc.ing.pl/-/Bankowo%C5%9B%C4%87-int
    ernetowa/U2F-Universal-2nd-Factor-Authentication/td-
    p/6743/page/3

    Zapominacie że tu jest kilka oddzielnych spraw:
    U2F (jako drugi factor)
    Webauthn/passwordless (logowanie bez hasła, tokenem)
    Yubikey to jeden z produktów wspierających FIDO/FIDO2

  • 15. Data: 2020-06-06 20:46:36
    Od: Mateusz Mateusz <m...@g...com>

> [...]

    ernetowa/U2F-Universal-2nd-Factor-Authentication/td-
    p/6743/page/3

    Zapominacie że tu jest kilka oddzielnych spraw:
    logowanie U2F (jako drugi factor)
    logowanie Webauthn/passwordless (logowanie bez hasła, tokenem)
    Yubikey to jeden z produktów wspierających FIDO/FIDO2
    autoryzacja transakcji(wyświetlenie userowi szczegółów transakcji które potwierdza
    tak aby atakujący nie mógł ich podmienić/zasłonić na komputerze)

  • 16. Data: 2020-06-06 22:50:52
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, May 20, 2018 at 8:25:41 PM UTC+4, Borneq wrote:
    > Czy można używać kluczy YubiKey z bankami?, zwłaszcza chodzi mi o MBank.

    Nie. Poza tym nie spotkałem się aby jakikolwiek bank obsługiwał Yubikey, nie tylko w
    Polsce. Niektóre instytucje finansowe tak np: Skrill.

    Poza tym należy rozróżnić dwa rodzaje kompatybilności Yuibkey: TOTP (czyli to samo co
    powszechnie dostępne aplikacje jak Authy czy Google Authenticator: czasowy 30
    sekundowy kod) i U2F, który wymaga fizycznego urządzenia. Banki generalnie nie ufają
    TOTP, natomiast U2F i Yubikey to jak ktoś pisał dość droga zabawka. Poza tym z U2F
    pojawia się problem kompatybilności z urządzeniami, przeglądarkami, czy systemami.

  • 17. Data: 2020-06-06 23:03:47
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, May 22, 2018 at 10:37:49 PM UTC+4, Borneq wrote:
    > Yubikeye trzeba mieć minimum dwa? Bo jak jeden zginie to nie będzie
    > żadnego sposobu by dostać się do konta.

    Generalnie tak. To zależy od polityki przyjętej przez dany produkt. W niektórych
    przypadkach Yubikey stosowany jest tylko o wyłącznie do autoryzacji nowego
    urządzenia, nie uczestniczy on w codziennym dostępie to konta. Oznacza to że po
    autoryzacji danego urządzenia/przeglądarki nie zostaniemy ponownie poproszeni o jego
    użycie i login/hasło jest tu nadrzędne. Podobnie również w przypadku zgubienia, jest
    możliwość czasem wyłączenia 2FA na koncie po uprzedniej weryfikacji z daną
    instytucją.

    Sposób działania Yubikey jest bardzo fajny nawet dla TOTP w połączeniu z Yubico
    Authenticator. Wygląda mi to na dużo bezpieczniejszą opcje niż popularny Authy czy
    inne tego typu aplikacje, dlatego że do wygenerowania TOTP potrzebna jest fizyczna
    autoryzacja Yubikey. Za pomocą aplikacji Yubico Authenticator łączymy dany Yubikey ze
    stronami obsługującymi 2FA. W aplikacji nie widzimy nic dopóki nie zbliżymy (NFC) lub
    fizycznie nie włożymy Yubikey, dopiero wtedy pokaże nam się lista autoryzowanych
    stron i jednorazowych kodów.

    Poza tym jeśli zapiszemy lub wydrukujemy QR code, to możemy podłączyć każdy kolejny
    Yubikey pod ten zgubiony.

  • 18. Data: 2021-11-10 12:48:48
    Od: Piotr Gnus <g...@g...com>

    On Wednesday, May 23, 2018 at 9:53:16 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:
    > Mozna, ale po co:
    >
    > https://www.emsec.rub.de/media/crypto/veroeffentlich
    ungen/2014/02/04/paper_yubikey_sca.pdf

    > Więc to kwestia jaki masz poziom schizfrenii.

    Artykuł który zamieściłeś dotyczy Yubikeyów z serii 2 (które już od dawna nie są
    sprzedawane, w 2018 roku, gdy zamieszczałeś ten link, też już w sprzedaży nie były) i
    jednej funkcji, którą oferują: generowania jednorazowych haseł. W dzisiejszych
    Yubikeyach zawartych jest znacznie więcej mechanizmów, które bank może wykorzystać, w
    tym FIDO2 oraz U2F, których użycie nie niesie ze sobą żadnych z problemów, które
    wymienili autorzy zamieszczonego przez Ciebie papieru.

    Ze schizofrenią nie ma to też żadnego związku. Ataki typu sim swap są powszechne i
    znam osobiście kilka osób, które zostały nimi dotknięte. Potwierdzenia przez
    aplikację bankową też nie są wolne od phishingu, bo polegają na tym, że użytkownik z
    uwagą przeczyta w aplikacji czy na pewno potwierdza właściwą transakcję. W przypadku
    FIDO2 lub U2F jedynym zagrożeniem jest zainfekowany komputer, który podmienia
    informacje wyświetlane na ekranie Twojego komputera, a takie ataki są na tą
    chwilę bardzo rzadkie.

  • 19. Data: 2021-11-11 13:53:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gnus <g...@g...com> writes:

> [...]
    > dawna nie są sprzedawane, w 2018 roku, gdy zamieszczałeś ten link, też
    > już w sprzedaży nie były) i jednej funkcji, którą oferują: generowania

    Przede wszystkim to dotyczy kwestii zupełnie nieistotnych z punktu
    widzenia naszego użytkownika - sytuacji z czasowym fizycznym przejęciem
    klucza. Dla każdego powinno być jasne, że jeśli atakujący ma fizyczny
    dostęp do klucza (telefonu, komputera itd) to dane urządzenie może być
    "skompromitowane", to tylko kwestia czasu i środków.
    Dodatkowo, bez żadnego specjalnego czasu i środków, dostęp do klucza
    umożliwia po prostu użycie go w tym czasie (klucze bez PINpada itp.)
    - to tak samo jak ze zwykłym kluczem do domu albo innego sejfu.
    --
    Krzysztof Hałasa