  • 1. Data: 2006-07-28 14:43:49
    Temat: Wzbogacanie banków ?
    Od: "_tomii1_" <tkozik2@_spam_o2.pl>

    Witam wszystkich :)

    Jestem tu po 1 raz pierwszy :)

    Mam 1 zasadnicze pytanie:

    Proszę mi napisac z czego tak potężnie bogacą się banki?

    Sam osobiście przechodząc przez rynek miasta na każdej ulicy spotykam jakiś
    nowy bank i pełno reklam z nim związanych.

    Proszę o rozsądne odpowiedzi :)

  • 2. Data: 2006-07-28 15:11:15
    Temat: Re: Wzbogacanie banków ?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 28 Jul 2006 16:43:49 +0200, "_tomii1_" <tkozik2@_spam_o2.pl>
    wrote:

    >Proszę mi napisac z czego tak potężnie bogacą się banki?

    masz rachunek bankowy? Ty sam wzbogacasz banki :-)

    Nie od rzeczy będzie też wspomnieć obowiązek nałożony (jeśli mnie
    pamięć nie myli) przez Balcerowicza obowiązek posiadania konta
    firmowego. A skoro obowiązek - to ceny w górę (wystarczy porównać TOiP
    rachunków firmowych i osobistych).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2006-07-28 16:08:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    _tomii1_ napisał(a) w wiadomości: ...

    >Proszę mi napisac z czego tak potężnie bogacą się banki?
    >
    >Sam osobiście przechodząc przez rynek miasta na każdej ulicy spotykam jakiś
    >nowy bank i pełno reklam z nim związanych.

    Z prowizji za usługi bankowe: prowadzenie rachunków, przelewy i inne.
    Z kredytów - róznica między odsetkami kredytow udzielanych przez banki
    (wyższe) a odsetkami od depozytów (niższe).
    Z bardzo pewnych kredytów udzielanych państwu.
    Ale zdarzały się lata, gdy niektóre banki miały straty nie zysk.

    Arek

  • 4. Data: 2006-07-28 16:53:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:
    > Z prowizji za usługi bankowe: prowadzenie rachunków, przelewy i inne.

    wbrew pozorom duzo tego nie ma.

    > Z kredytów - róznica między odsetkami kredytow udzielanych przez banki
    > (wyższe) a odsetkami od depozytów (niższe).

    ponad polowa

    > Z bardzo pewnych kredytów udzielanych państwu.

    calkiem sporo :) ale tez wymiana walut, etc.

    > Ale zdarzały się lata, gdy niektóre banki miały straty nie zysk.

    i to duze straty :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 5. Data: 2006-07-28 19:43:30
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

> [...]
    > pamięć nie myli) przez Balcerowicza obowiązek posiadania konta
    > firmowego. A skoro obowiązek - to ceny w górę (wystarczy porównać TOiP

    gdzie znalazles taki obowiazek ?

    zadna ustawa:
    o swobodzie gospodarczej,
    ordynacja podatkowa,
    ustawa o VAT,
    prawo bankowe

    nie precyzuje z jakiego rachunku bankowego powinna korzystac firma, na
    przedsiebiorce
    nalozono obowiazek dokonywania rozliczen z US, ZUS i kontrahentami (>15 000
    euro) za
    pomoca rachunku bankowego,
    dlatego tez osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza moze
    wykorzystywac do tego celu konto osobiste...

    przerabialem ten temat wielokrotnie i z doradcami podatkowymi i z
    pracownikami
    aparatu skarbowego

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-07-28 21:24:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

> [...]
    >pomoca rachunku bankowego,
    >dlatego tez osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza moze
    >wykorzystywac do tego celu konto osobiste...

    zapomniałeś, że bywają jeszcze osoby prawne, spółki itp.?

    Hmm, czyżby więc zakaz rozliczeń z tytułu DG w koncie osobitym to
    "tylko" zmowa banków? Chyba wiesz, że wiele (wszystkie?) banki w
    regulaminach swoich KO zakazują takich rozliczeń?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2006-07-28 21:27:07
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 28 Jul 2006 21:43:30 +0200, "Robert" <r...@a...pl> wrote:

    >gdzie znalazles taki obowiazek ?
    >
    >zadna ustawa:
    /.../
    >nie precyzuje z jakiego rachunku bankowego powinna korzystac firma, na

    jeszcze dodam: czy fakt, że MinFin wprowadził obowiązek _posiadania_
    rachunku nie wpływa bezpośrednio na kondycję banków? Nie przysparza im
    zysków?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2006-07-28 21:39:16
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Proszę mi napisac z czego tak potężnie bogac? się banki?

    Moim zdaniem bogaca sie od swojej działalnosci :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2006-07-29 01:07:40
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 28 Jul 2006 16:43:49 +0200, _tomii1_ napisał(a):

> [...]
    >
    > Sam osobiście przechodząc przez rynek miasta na każdej ulicy spotykam jakiś
    > nowy bank i pełno reklam z nim związanych.

    pożyczają pieniądze np. RP i na tym zarabiają krocie.

    --
    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2006-07-29 07:59:53
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > wbrew pozorom duzo tego nie ma.

    Ok 10 zll srednio za prowadzenie rachunku x ok 20 milionow kont da
    miesiecznie..... na wszystkie banki - sadzisz, ze to nie jest sporo? Plus
    prowizje za praktycznie kazdy ruch na koncie:) oczywiscie jakies tam grosze
    chyba ulamki procenta lecz(!) nie mniej niz... 2 zl, 5zl .... Prowizje za
    korzystanie z bankomatu, za wyciagi i paranoja totalna za wplaty!!!!
    Och wiem, konta sa darmowe jesli obracasz 2000 czy wiecej, ale wowczas bank
    i tak zarabia bo jaki masz procent z "pozyczania" pieniedzy bankowi?
    Nie dosc, ze bank obraca potezna gotowka bo zbiera ja od ludzi, i na tym
    zarabia krocie (obligacje itp) to jeszcze ludzie placa za to bankowi by ten
    mogl zarabiac... bank w Polsce to czysty biznes.

    > ponad polowa

    > calkiem sporo :) ale tez wymiana walut, etc.

    > i to duze straty :)

    Glownie spowodowane naciagactwem i praktykami przestepczymi. W Polsce raczej
    bankowosci nie grozi kryzys z powodu "niewyplacalnosci" kredytobiorcow... i
    chybionych inwestycji.