  • 1. Data: 2006-12-01 22:20:03
    Temat: Wymiana dużej kwoty waluty na PLN
    Od: "Lolek" <l...@l...com>

    Witam!

    W Styczniu mam otrzymać dużą darowiznę na mieszkanie od rodziców z USA,
    w jaki sposób i gdzie najkorzystniej wymienić dolary na złotówki ?

    Ofcourse wypłata i spacer z gotówką do kantoru odpadają ...

    Konto walutowe mam w Pekao SA a złotówkowe w PKO BP :)

    Jak to przeprowadzić od strony technicznej ?

    TIA & Pozdro

    Lolek

  • 2. Data: 2006-12-01 22:28:14
    Temat: Re: Wymiana dużej kwoty waluty na PLN
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Dec 2006 23:20:03 +0100, "Lolek" <l...@l...com> wklepał(-a):

    >Witam!
    >
    >W Styczniu mam otrzymać dużą darowiznę na mieszkanie od rodziców z USA,
    >w jaki sposób i gdzie najkorzystniej wymienić dolary na złotówki ?

    Patrząc na spadający kurs - jak najszybciej. :)

    >Ofcourse wypłata i spacer z gotówką do kantoru odpadają ...
    >
    >Konto walutowe mam w Pekao SA a złotówkowe w PKO BP :)

    Zapytaj w banku jaki kurs w porównaniu do oficjalnego dostaniesz przy kwocie X.

    >Jak to przeprowadzić od strony technicznej ?

    Przelew?

  • 3. Data: 2006-12-01 22:42:51
    Od: "Lolek" <l...@l...com>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Patrząc na spadający kurs - jak najszybciej. :)

    Hehe, nie będę się podłączał pod bieżącą spekulację na rynku światowym
    tylko poczekam aż dolar odbije w górę w Styczniu ;)

    Małe kwoty po kilka tys.$ wymieniałem zawsze w kantorze i kurs był znacznie
    wyższy od bankowego, obawiam się, że ten mój nieszczęsny PKO BP za dużo
    na mnie zarobi ...

    pozdro

    Lolek

  • 4. Data: 2006-12-01 22:51:23
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    zobacz sobie kursy walut np tu:
    http://www.money.pl/pieniadze/banki

    pekao raczej nie będzie najlepsze, sprawdź czy nie ma problemu z
    przelewem do innego banku i tam sprzedaj potem. Kurs możesz negocjować,
    może dostaniesz ze 3 grosze więcej. Kursy mogą się wahać znacznie w
    ciągu dnia.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2006-12-02 00:35:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Lolek" <l...@l...com> napisał w wiadomości
    > Małe kwoty po kilka tys.$ wymieniałem zawsze w kantorze i kurs był znacznie
    > wyższy od bankowego, obawiam się, że ten mój nieszczęsny PKO BP za dużo
    > na mnie zarobi ...

    to teraz też idź do kantoru - okręć pare razy po kilka tys

  • 6. Data: 2006-12-02 03:42:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Lolek" <l...@l...com> wrote in message
    > Witam!
    >
    > W Styczniu mam otrzymać dużą darowiznę na mieszkanie od rodziców z USA,
    > w jaki sposób i gdzie najkorzystniej wymienić dolary na złotówki ?

    doczytaj dokładnie nową ustawę o darowiznach, żeby potem nie było płaczu, że
    US chce podatek od darowizny.
    Bo zwolnienie jest dosyć mocno obwarowane, między innymi koniecznością
    zgłoszenia w dosyć krótkim czasie chyba 14 albo 30 dni, nie wiem, która
    wersja w ostateczności przeszła.
    Jak zawalisz termin US naliczy podatek na dotychczasowych zasadach i nie
    będzie zmiłuj się.
    Wszyscy się zachwycają niewspominając o pułapkach.

  • 7. Data: 2006-12-02 10:18:03
    Od: "Lolek" <l...@l...com>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > to teraz też idź do kantoru - okręć pare razy po kilka tys

    Patrząc na kursy w bankach to chyba muszę poszukać jakiegoś pewnego
    i uczciwego kantoru :/

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    pozdrawiam

    Lolek

  • 8. Data: 2006-12-02 12:37:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Lolek" <l...@l...com> writes:

    > W Styczniu mam otrzymać dużą darowiznę na mieszkanie od rodziców z USA,
    > w jaki sposób i gdzie najkorzystniej wymienić dolary na złotówki ?
    >
    > Ofcourse wypłata i spacer z gotówką do kantoru odpadają ...

    No nie ma zmiłuj - chcesz mieć kurs kantorowy, idź do kantoru. Weź
    paru wysokich kolegów do pomocy i obróć w kilku turach.

    MJ

  • 9. Data: 2006-12-02 14:42:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > No nie ma zmiłuj - chcesz mieć kurs kantorowy, idź do kantoru. Weź
    > paru wysokich kolegów do pomocy i obróć w kilku turach.

    Nie lepiej wynająć firmę ochroniarską na chwilę?
    Dużo to nie kosztuje.

  • 10. Data: 2006-12-02 17:27:03
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 2 Dec 2006 11:18:03 +0100, Lolek napisał(a):

    > Patrząc na kursy w bankach to chyba muszę poszukać jakiegoś pewnego
    > i uczciwego kantoru :/

    Dla mnie to było oczywiste od początku :)
    Szczerze mogę Ci polecić kantor na ulicy Wielopole, vis-a-vis wejścia do
    banku Pekao BP. Mają najmniejsze widełki w całym Krakowie, działają od
    wielu lat i nie słyszałem aby kiedykolwiek, kogokolwiek wycięli.
    A transakcje na większe kwoty załatwia się tam spokojnie, w odrębnym
    pomieszczeniu na zapleczu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof