  • 1. Data: 2006-12-01 20:37:48
    Temat: Przelew zagraniczny Mbank
    Od: "Grzes" <g...@i...pl>

    Czy ktos moze wie dlaczego MBank za przelew zgraniczny pobiera oplaty w
    wysokosci 0,25 % przelewanej sumy (min 20 zl max 200 zl) ?
    Natomiast gdy przelewam z Niemieckiej Sparkassy do Mbanku jest to od
    jakiegos czasu zadarmo.Chyba juz okolo roku.
    Obilo mi sie o uszy ze sa na to jakies przepisy unijne ze przelew w krajach
    uni nie moze kosztowac drozej niz wewnetrzny w danym kraju. Czy istnieje
    taki przepis?
    Jezeli tak dlaczego niektore banki pobieraja wysokie oplaty?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-01 20:54:34
    Temat: Re: Przelew zagraniczny Mbank
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "Grzes" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istnieje taki przepis?
    > Jezeli tak dlaczego niektore banki pobieraja wysokie oplaty?

    przepis istnieje, ale dotyczy krajow UE w ktorych waluta jest EURO,
    dopoki bedzie u nas zlotowka dopoty banki beda z nas zdzierac wysokie
    prowizje.

    pzdr
    p.

  • 3. Data: 2006-12-01 21:00:38
    Od: "hugolin" <h...@o...pl>

    Piotrek, pozwolę sobie doprecyzować. Przepis dotyczy wszystkich
    krajów UE - niezależnie od tego jaka obowiązuje w nich waluta, ale
    odnosi się tylko do przelewów w euro.

    Przelew w euro z Niemiec do Polski kosztuje tyle samo co przelew w euro
    z Niemiec do Niemiec.

    Przelew w euro z Polski do Niemiec kosztuje tyle co przelew w euro z
    Polski do Polski.

    Pozdrowienia!

  • 4. Data: 2006-12-01 22:45:28
    Od: "Grzes" <g...@i...pl>

[...]

    Gdy sie zapytalem przez telefon w M lini powiedziano mi ze poza kosztami
    M-Banku moga bys jakies dla posrednikow .Czy to oznacza ze oplata w MBanku
    nie jest koncowa rowniez w kontach walutowych?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-01 22:52:33
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ekqbab$mk$02$1@news.t-online.com>, g...@i...pl
    says...

> [...]
    > M-Banku moga bys jakies dla posrednikow .Czy to oznacza ze oplata w MBanku
    > nie jest koncowa rowniez w kontach walutowych?

    Jezeli mowimy o przelewach w Euro w ramach krajow Euro i przelew
    dokonany jest poprawnie nie bedzie kosztow posrednikow. Ale tylko pod
    warunkiem ze wszystkie dane sa poprawne.

    AP