  • 1. Data: 2002-11-27 12:31:33
    Temat: Wszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ???
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Mam konto firmowe w PKO BP, w pąździerniku złożyłem w tym banku (jak zwykle co
    miesiąc) wypełnione druczki polecenia przelew składek zusowskich (za wrzesień)
    tzn trzy oodzielne druczki: na ubezp. społeczne (51), ubezp. zdrowotne (52) i na
    fundusz pracy (53). gdy odbierałem za dwa dni paierowy wyciąg okazało sie że
    cała kwota została przelana na jedno konto - fundusz pracy (53), oprócz wyciągu
    dostałem też kopię moich druczków przelewu do ZUS, każda z nich ostemplowana
    pieczęcią banku (jak zwykle).
    Widać bank zorientował się w pomyłce poniewaz było załączone pismo od PKO BP do
    centrali ZUS w Warszawie ul. Czernaikowska 14, podpisane przez dyrektora
    oddziału że " PKO BP (...) z uwagi na mylne ksiegowanie w dniu XXX z rachunku
    (YYYY) moje dane, adres, nazwa skrócona uprzejmie prosi o rozksięgowanie
    poszczególnuych składek (i tu numery 3 kont zusowskich z wymieniemniem
    właściwych kwot). Księgowanie zostało dokonane łączna kwotą (...) na rachunek
    funduszu pracy." I do tego załączyli ksero przelewów oraz podali numery
    telefonów do oddzaiłu no i za utrudnienie ZUS przeprosili.

    Wczoraj sprawdziłem na koncie w funduszu emerytalnym czy ZUS przelał mi należna
    część składki. No i troche przysiadłem z wrażenia bo okazało sie że 21 listpada
    wpłyneła składka za pażdziernik za wrzesień (tu PKO BP nameszał) niestety nie.
    No i teraz nie weim co myśleć i co robić. Czy to pismo co je niby PKO BP wysłało
    do ZUS w Warszawie doszło do nich a jak doszło to czy zrobili właściwy uzytek ?
    Co mi radzice zrobić, jak to sprawdzić ?
    Już kiedyś w ZUSie reklamowałem dwie niewpłynięte do funduszu emerytalnego
    skłądki to mi odpisali po kilku miesiącach że bardzo przepraszają ale obecnie to
    nie sa w stanie nic sprawdzić i żebym czekał ...

    Trochę sie obawiam że mogli w jakiś sposób olac to pismo z PKO i mam teraz
    nadpłatę na Funduszu Pracy (53) a na ubezp. społeczne i zdrowotne nic nie
    wpłyneło (a więc w konsekwencji zerwanie ubezp. chorobowego) ... no i może
    komornik przyjdzie ... po resztę ;). Z drugirj strony potrzebuję zusowskich
    zaświadczeń o niezaleganiu do przetargów i tu mnie też może udeżyć.
    Mieliście może takie doświadczenia, jaka droge najlepiej obrać. (Firma
    jednoosobowa, kpir,pit,vat)

    Dzięki z góry

    Jarek

  • 2. Data: 2002-11-27 13:40:19
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpłyneło (a więc w konsekwencji zerwanie ubezp. chorobowego) ... no i może

    nie zazdroszcze :(( maly koszmarek
    jedno jest pewne - oprogramowanie prokomu nie daje mozliwosci korekty danych
    mialem taka sytuacje, ze panienka w zusie zle odczytala wypelniony
    formularz - co zaowocowalo odrzuceniem calej zaplaty. co pol roku ze zlosci
    skladam reklamacje, ktora jest uznawana - ale - wielkie G-o z tego - skladki
    za ten miesiac nadal w ofe nie mam :-(
    uzyskalem kiedys info, ze zus czeka az taka mozliwosc korekty danych bedzie
    wprowadzona - i dopiero wowczas skoryguja istniejacy zapis, do tego blizej
    nieokreslonego w czasie momentu - skladanie jakichkolwiek reklamacji nie
    przyniesie zadnego skutku.
    wniosek:
    - bank ma zaplacic na wlasciwe konta wlasciwe kwoty wraz z odsetkami i jego
    sprawa jak odzyska nadplate z 53 - nadplata to nie twoj problem i nie twoje
    pieniadze tam poszly
    - wg mnie zdrowotnego nie masz, w razie np wypdaku w ciagu najblizszych 6
    miesiecy - bedziesz mogl jednak skarzyc bank o odszkodowanie
    szybko pisemne zadanie naprawienia szkody, zadnego odstepstwa i zadnego
    czekania na odpowiedz z zusu- w razie braku reakcji - sad bez zadnych
    dyskusji
    to oczywiscie moje tylko zdanie :-)

  • 3. Data: 2002-11-27 21:41:45
    Od: "radmar" <k...@i...pl>

    Jak miałem konto firmowe w PKO BP, to zdarzyła mi się identyczna sytuacja.
    Co prawda w moim przypadku przelew na ubezp. społeczne trafił na fundusz
    pracy (53), ale efekt taki sam.
    Sprawa dotyczyła składki za styczeń 2000r. Mimo walki o swoje, reklamacji w
    ZUSie (rozpatrzonej pozytywnie), składka do OFE nie dotarła. I pewnie
    jeszcze długo nie dotrze, znając ZUS.
    Stwierdziłem, że mój czas jest zbyt cenny, żeby go tracić na łażenie do ZUS
    i wykłócanie się o swoje pieniądze. Od tamtej pory mam już konto w mbanku i
    nie mam takich problemów.

    Radek

  • 4. Data: 2002-11-27 22:31:10
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krab" <_...@h...pl___> napisał w wiadomości

> [...]
    > uzyskalem kiedys info, ze zus czeka az taka mozliwosc korekty danych bedzie
    > wprowadzona - i dopiero wowczas skoryguja istniejacy zapis

    Jak Prokom wygrał ten przetarg z zgranicznymi firmami to sie nawet cieszyłem że
    to polska firma ale "czym dalej w las" tym bardziej widze że to jednak pomyłka
    ..żeby w oprogramowaniu nie przewidziec możliwości korekty :<

> [...]
    > sprawa jak odzyska nadplate z 53 - nadplata to nie twoj problem i nie twoje

    A jak Ci sie wydaje, gdzie jest najlepiej sprawdzić czy te składki są (nie sa)
    jak zostały zaksięgowane na moim koncie (na dzień dzisiejszy to mam tylko info z
    internetowej strony CU) czy lepiej w zusie w moim mieście czy dzwonic do
    centrali w Warszawie ?

    Pozdrawiam i dzięki
    Jarek

  • 5. Data: 2002-11-27 22:32:00
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak miałem konto firmowe w PKO BP, to zdarzyła mi się identyczna sytuacja.
    > Co prawda w moim przypadku przelew na ubezp. społeczne trafił na fundusz
    > pracy (53), ale efekt taki sam.

    No to fundusz docelowy mamy taki sam :) ... może PKO ma jakies tajne wytyczne

> [...]
    > i wykłócanie się o swoje pieniądze. Od tamtej pory mam już konto w mbanku i

    A jak załatwiłeś sprawę z bankiem który cie w te maliny wpuścił, czy zmusiłeś
    bank do zapłatył składki na właściwe konta zusowskie no i jak rozwiazałes sprawe
    z ubezp. chorobowym, jak Cie zus potraktował ? napisz troche szerzej o "swojej
    drodze" i przez jakie procedury przeszedłeś

    Pozdrawiam i dzięki
    Jarek

  • 6. Data: 2002-11-27 22:40:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Jarek" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Trochę sie obawiam że mogli w jakiś sposób olac to pismo z PKO i mam teraz
    > nadpłatę na Funduszu Pracy (53) a na ubezp. społeczne i zdrowotne nic nie
    > wpłyneło (a więc w konsekwencji zerwanie ubezp. chorobowego)

    Moment... co ma chorobowe do spolecznych i zdrowotnego?
    A jesli wylacza z ubezpieczenia chorobowego, to napisze wezwanie
    z zalaczonymi kopiami kwitow.

    > ... no i może
    > komornik przyjdzie ... po resztę ;).

    To mu pokazesz podsteplowane kwitki.

    > Z drugirj strony potrzebuję zusowskich
    > zaświadczeń o niezaleganiu do przetargów i tu mnie też może udeżyć.

    To napisz kwit o wydanie zaswiadczenia, a w razie problemow przefaksuj
    kwitki (i ew. deklaracje). W czym problem?

    > Mieliście może takie doświadczenia, jaka droge najlepiej obrać. (Firma
    > jednoosobowa, kpir,pit,vat)

    Zadzwonic do ZUS, a nastepnie zignorowac.
    Jedyny problem moze byc z funduszami emerytalnymi - nigdy mnie to na tyle
    nie interesowalo (moim zdaniem i tak z tych ZUSowskich, czy innych
    przechodzacych przez ZUS emerytur nic nie bedzie).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2002-11-28 00:43:17
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    A swoją drogą po kilku różnych pomyłkach PKO BP(!!) założyłem konto w innym
    banku - uprzejmie, fachowo i bez kolejek.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-11-28 05:55:39
    Od: "radmar" <k...@i...pl>

> [...]
    "swojej
    > drodze" i przez jakie procedury przeszedłeś

    Bank wysłał pismo do ZUS, a mnie raczył przeprosić tylko "ustnie". Przelało
    to czarę goryczy i skłoniło do zmiany banku.
    Ubezpeczenie chorobowe na szczęście poszło na prawidłowy numer konta.
    Problem dotyczył wyłącznie przelewu na ubezp.społeczne.
    Procedura była następująca:

    1) Prośba do OFE o formularz zapytania do ZUS o brakujące składki.
    Dołączyłem do niego ksero potwierdzenia przelewu, na którym widniał
    prawidłowy nr rachunku
    2) Poczekałem z miesiąc i otrzymałem pismo z ZUS, że reklamacja uznana i że
    mam się pojawić.
    3) Podpisałem "zlecenie przelewu" (sierpnień 2000r), czy jak się to tam
    nazywało, po czym Pani poinformowała, że składka wpłynie na moje konto w OFE
    za 4 miesiące. Nie wiem skąd jej wyszło, że akurat za 4, ale już wtedy
    przeczuwałem jakąś ściemę.
    Miałem rację :-(

    Pozdr
    Radek

  • 9. Data: 2002-11-28 07:24:13
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:as4b5v$as3$1@news.tpi.pl, radmar wrote:
    > tam nazywało, po czym Pani poinformowała, że składka wpłynie na moje
    > konto w OFE za 4 miesiące. Nie wiem skąd jej wyszło, że akurat za 4,
    > ale już wtedy przeczuwałem jakąś ściemę.
    > Miałem rację :-(

    To i tak Ci powiedzieli bliski termin. Mi przez 2 lata nie przekazywali
    skladek od pracodawcy do OFE. PO wielkich rok trwajacych bojach zaczeli
    przekazywac uzupelnili za ostatni rok. Napisali, ze pozostale (pierwszy rok
    zaraz po reformie) uzupelnia po wdrozeniu systemu ewidencji. To bylo rok
    temu. Ciagle czekam.

  • 10. Data: 2002-11-28 07:26:42
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    "swojej
    > drodze" i przez jakie procedury przeszedłeś

    z ubezpieczeniem chorobowym nie ma problemu
    w 2001 w kwietniu i w maju PEKAO SA I O Opole
    przelał mi 4 przelewy z opóźnieniem
    za I razem jeszcze pisałem sam
    ale później zmądrzałem i ... pisali "bankierzy"
    skutek w kazdym razie był właściwy

    tak na marginesie :
    Dlaczego ( tak się gdzieś wyżej doczytałem ) pozwalacie sobie na ustne
    wyjaśnienia i przeprosiny.

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl