  • 1. Data: 2012-10-06 00:12:50
    Temat: Wiadomości o kartach,To będzie koniec kart płatniczych
    Od: Animka <a...@w...pl>

    To mi się podoba, chociaż moja karta debetowa leży sobie głęboko w
    szufladzie. Nie chcę przelewać do PKO swojego wynagrodzenia, a tym
    bardziej płacić prowizję od pobrania gotówki w innym bankomacie niż
    PKO-wski.

    To będzie rewolucja. PKO BP wprowadza nowatorski system płatności, który
    będzie działał na starych komórkach i smartfonach, a nie będzie miał nic
    wspólnego ani z kartami płatniczymi, ani zbliżeniówkami.
    Największy polski bank planuje wdrożyć nowa usługę już 15 grudnia -
    informuje "Puls Biznesu". Na początek dostęp do niej będzie miała
    wyselekcjonowana grupa klientów. Miesiąc później każdy będzie mógł
    korzystać z nowego systemu płatności.

    Co ciekawe, nie będzie on wykorzystywał technologii wykorzystywanych
    przy płatnościach kartami płatniczymi. Dzięki temu koszty wdrożenia i
    użytkowania nowej usługi będą niższe.

    Aby skorzystać z nowej oferty PKO BP, trzeba będzie pobrać na telefon
    specjalną aplikację. Za jej pośrednictwem będzie można zapłacić w
    sklepie, wypłacić pieniądze z bankomatu lub przelać środki innej osobie.
    Odbywać się to będzie w ten sposób, że oprogramowanie będzie generowało
    specjalny kod, który będziemy wpisywać w sklepowym terminalu wraz z
    kwotą do zapłaty. Transakcję sfinalizujemy potwierdzając ją w telefonie.
    Jednocześnie z tego systemu będziemy mogli skorzystać także za
    pośrednictwem systemu zbliżeniowego NFC.

    Ważne, że do obsługi aplikacji nie będziemy potrzebowali najnowszych
    modeli telefonów. Bank zapewnia, że nie będzie to musiał być nawet
    smartfon.

    Dotychczas na świecie system płatności komórkowych na dużą skalę
    uruchomił jedynie Google. Jeśli zatem system PKO BP ruszy, bank będzie w
    ścisłej czołówce instytucji oferujących tą technologię.

    http://banki.wp.pl/kat,6600,title,To-bedzie-koniec-k
    art-platniczych,wid,14979624,wiadomosc.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2012-10-06 01:10:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    > To mi się podoba,

    Nareszcie oprogramują moją nokie 6310.

    uhaa.

  • 3. Data: 2012-10-06 01:27:50
    Od: "empe" <w...@m...tu>

    Użytkownik "Animka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://banki.wp.pl/kat,6600,title,To-bedzie-koniec-k
    art-platniczych,wid,14979624,wiadomosc.html

    Znaczy sie powoli doganiamy murz.... afroamery... afroafrykanow ;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/M-PESA

    --
    empe

  • 4. Data: 2012-10-06 10:21:12
    Od: a...@g...com

    Znaczy zapłacenie w kasie zajmie "tylko" 5 minut... Kolejkarze będą zachwyceni

  • 5. Data: 2012-10-06 19:24:32
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To będzie rewolucja. PKO BP wprowadza nowatorski system płatności, który

    Zamiast tak kombinować to może od razu wysyłajmy raport dobowy do
    odpowiednich służb. Melduję posłusznie że byłem tu i tu, tam zjadłem, takie
    zakupy i spotkałem się z tym i tamtą :( Pieprzona inwiligacja! Za wujka
    Stalina była większa swoboda :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 6. Data: 2012-10-06 20:49:14
    Od: W <w...@w...pl>

    wowa wystukał, co następuje:

> [...]
    > odpowiednich służb. Melduję posłusznie że byłem tu i tu, tam zjadłem,
    > takie zakupy i spotkałem się z tym i tamtą :( Pieprzona inwiligacja! Za

    I tak już jest i tak... z dwojga złego wolę być /inwigilowany/ przez naszych
    radosnych GTW niż vise/mc.

  • 7. Data: 2012-10-07 14:08:16
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I tak już jest i tak... z dwojga złego wolę być /inwigilowany/ przez
    > naszych
    > radosnych GTW niż vise/mc.

    Nie słyszałem o wizytach o szóstej rano składanych przez Vise :)
    Wojtek

  • 8. Data: 2012-10-07 18:20:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wowa" <w...@g...pl> writes:

    > Nie słyszałem o wizytach o szóstej rano składanych przez Vise :)

    Zwłaszcza takich "masz dużo do stracenia, kup ochronę".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2012-10-08 10:19:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 05 Oct 2012 18:10:13 -0500, witek napisał(a):
    > Nareszcie oprogramują moją nokie 6310.

    Jeśli to będzie na zasadzie takiej jak np. mpay, to czemu nie?
    Choć niestety piszą o aplikacji, więc zanosi się na to że będzie kiszka :(

    Inna sprawa... PKO BP to inteligo, czy ten ichni iPKO? Bo jeśli to drugie,
    to nawet za niewiadomo jakie wiśnie bym się nei zmusił do używania tego
    gówna :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 10. Data: 2012-10-08 11:06:11
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu sobota, 6 października 2012 00:12:59 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

> [...]
    > będzie działał na starych komórkach i smartfonach, a nie będzie miał nic
    > wspólnego ani z kartami płatniczymi, ani zbliżeniówkami. (...)

    Jak nie dadza przy tym zwrotu na poziomie min. 3%, to pozostane przy Dobrym Koncie ;)

    --
    pozdr.
    ls