  • 21. Data: 2009-07-02 15:41:48
    Temat: Re: Wartość złotego
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    NKAB - <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > bo mają do tego przystosowane zaplecze. Odkładaja je na
    > bezpiecznych kontach, czyli wyłączają dodrukowaną gotówkę
    > z obiegu (te pieniadze nie pracują na zwiększanie mjątku).
    >
    > Jak regulować - podnosić podatki tylko dla najbogatszych.
    >
    > Na ich bogactwo pracuje siła najemna, która jest źle
    > wynagradzana po to aby mieć niewelników do własnej dyspozycji.
    >
    > Mechanizm jest taki, że rząd, czyli tato, daje zlecenia
    > i bardzo dużo cukierków tylko wybranym dzieciom a one
    > zamiast dzielić się nimi z pozostałymi dziećmi wykorzystują
    > to posiadanie przeciwko nim. Tato udaje bezradnego

    dziś zdarzyło mi się że sobie myślałem nad inflacją i dodrukowywaniem
    pieniędzy w roku 2008 i to że wyszło że ze wzrostu pieniędzy na rynku jest
    inflacja 15%
    to że taka jest i wzrost ilości pieniędzy wyniósł az 15% nie musi być
    koniecznie wynikiem drukowania pieniędzy przez NBP ale przez spadki na GPW
    oraz wyprzedawanie złotówek w 2008r czyli że ci którzy zgromadzili sobie
    wcześniej nasze złotówki pozbyli się ich co spowodowało inflację i spadek
    wartości złotego

  • 22. Data: 2009-07-02 16:19:01
    Od: "7zark7" <z...@p...onet.pl>

> [...]

    > wcześniej nasze złotówki pozbyli się ich co spowodowało inflację i spadek

    bardziej inflacje czy spadek złotego?

    7zark7

  • 23. Data: 2009-07-02 16:30:10
    Od: "7zark7" <z...@p...onet.pl>

    > Ale jak zabierać z rynku?
    > Właśnie infalcja zabiera z rynku.

    Inflacja nie zabiera. Inflacja zabiera z rynku wartość nie ilość. I jest
    skutkiem, nie działaniem (np na zwiększenie ilości).
    A zatem wystarczyłoby zmniejszyć ilość 'papierków' żeby inflacja była ujemna...
    Na kryzys i ewentualność deflacji dobrze jest potraktowac deflację inflacją...
    W jaki sposób? :)

    7zark7

  • 24. Data: 2009-07-02 16:40:53
    Od: z...@p...onet.pl

    > jak zabrać ludziom
    > zaczynasz bredzić
    > inflacja zabiera
    >
    > EOT

    Odpowiem inaczej, gdyby np rząd dużą część posiadanych banknotów zmielił to tak
    jakby rozdał ich wartośc pomiedzy ludzi posiadających pieniadze. Ciekawe czy
    swiat zna takie wydarzenie? :)

    7zark7

  • 25. Data: 2009-07-02 17:09:53
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    7zark7 <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    GPW

    > bardziej inflacje czy spadek złotego?
    >
    > 7zark7

    tego nie jestem w stanie powiedzieć bo jedno z drugim nie ma wspólnej skali
    odniesienia tak więc porównywanie jednego z drugim i co bardziej jest
    bezsensowne

  • 26. Data: 2009-07-02 17:12:50
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    z...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    to tak

    > jakby rozdał ich wartośc pomiedzy ludzi posiadających pieniadze. Ciekawe

    jak ktoś zniszczy pieniądze to ich nie ma i nie może rozdać tak więc nie
    porównuj jednego z drugim bo to bez sensu poza tym samo zniszczenie nic nie
    pomoże najważniejsze to zebranie złotówek z rynku światowego przez dodatni
    bilans handlowy ze wszystkimi partnerami handlowymi i po ściągnięciu ich ze
    świata dopiero wtedy zniszczenie ich części to miałoby sens

  • 27. Data: 2009-07-02 18:50:59
    Od: "7zark7" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > >
    > tego nie jestem w stanie powiedzieć bo jedno z drugim nie ma wspólnej skali
    > odniesienia tak więc porównywanie jednego z drugim i co bardziej jest

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? z jednej strony za 100 zl mozesz kupic
    pewna ilosc dolarow, z drugiej strony za 100 zl mozesz kupic jakas ilosc bulek.
    Po inflacji i spadku wartosci zlotego (w takim samym stopniu) bedziesz mogl np
    kupic 10% mniej dolarow i 10% mniej bulek...

    7zark7

  • 28. Data: 2009-07-02 19:08:35
    Od: "7zark7" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > bilans handlowy ze wszystkimi partnerami handlowymi i po ściągnięciu ich ze
    > świata dopiero wtedy zniszczenie ich części to miałoby sens

    Nie przeczytales z uwaga tego co napisalem. Po pierwsze nie napisalem ze
    rozdaje pieniadze tylko ich wartosc, po drugie nie zniszczy ich jak nie bedzie
    mial (np przez zebranie jak piszesz). Trudno z Toba dyskutowac bo zaswitala Ci
    mysl (interesujaca przyznaje) ale jednoczesnie zamyka Cie na dalsza dyskusje w
    tym napredkim zbiegu mysli. Wiadomo ze rzeczywistosc gospodarcza to swiat
    naczyn polaczonych (na roznych plaszczyznach). Z Tego co napisales odczytuje ze
    widzisz dwa: rynek swiatowy i rynek krajowy. A laczy ich bilans handlowy...
    Wytlumacz mi co to znaczy - najwazniejsze to zebranie zlotowek itd?
    Najwazniejsze wzgledem jakiego celu? Zeby co uzyskac?

    7zark7

  • 29. Data: 2009-07-02 19:11:55
    Od: "7zark7" <z...@p...onet.pl>

    owszem jest, wspólna skala to wartość, i dodam, że to takie banalne.

    7zark7

  • 30. Data: 2009-07-02 20:09:51
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    7zark7 <z...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Wytlumacz mi co to znaczy - najwazniejsze to zebranie zlotowek itd?
    > Najwazniejsze wzgledem jakiego celu? Zeby co uzyskac?

    żeby uodpornić się na inflację przez spekulację oraz możliwość spekulacji
    czyli wlewania na rynek krajowy złotówek które wcześniej były wydrukowane a
    które wypłynęły z systemu krajowego przez ujemny bilans handlowy