  • 1. Data: 2006-02-25 17:38:10
    Temat: W którym banku kredyt hipoteczny?
    Od: "spider m" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam ,poszukuje kredytu hipotecznego na dokończenie budowy domu
    jednorodzinnego,kwota ok.60-70 tys zł.Do tej pory ,pp kilku wizytach w bankach
    zostały mi oferty PKOBP,GE i Dom Banku.Warunek konieczny,kredyt musi byc
    rozliczany na podstawie postepu prac na budowie a nie na podstawie faktur.W
    PKO oprocentowanie w CHF 3,2(libor+2,1!),w GE 2,0%.Skłaniam sie do GE ale
    zniecheca mnie dlugi czas oczekiwania na decyzje,co było juz na grupie.Moze
    ktos ma jakies uwagi lub inne propozycje.Z góry dzieki.Mirek

  • 2. Data: 2006-02-25 19:55:09
    Temat: Re: W którym banku kredyt hipoteczny?
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

> [...]
    > grupie.Moze
    > ktos ma jakies uwagi lub inne propozycje.Z góry dzieki.Mirek

    Ja chyba wybiore PTF mało papierów i niskie oprocentowanie PLN (4,9% i 1%
    prowizji od marca 2.64 %) W BPH tez mało papierow jednak wycene musi
    specjalista robić i oprocentowanie wieksze. Z uwagi na niski kurs CHF jednak
    wezmę w pln. Oprocentownie na podstawie libor.

  • 3. Data: 2006-02-25 20:47:47
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > grupie.Moze
    > ktos ma jakies uwagi lub inne propozycje.Z góry dzieki.Mirek

    Zwroc uwage w GE na spread 5,4%, w DomBank nawet 6,2%. W PKO 4,1%.

    Rozliczanie na podstawie postepów prac ma wiele innych banków np. Millenium
    czy Nordea nawet 100% kredytu.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 4. Data: 2006-02-25 20:56:59
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    > specjalista robić i oprocentowanie wieksze. Z uwagi na niski kurs CHF jednak
    > wezmę w pln. Oprocentownie na podstawie libor.

    Co do PTF to jeszcze tydzien temu wychwalalabym ich pod niebiosa. Szybko,
    sprawnie i bezbolesnie 2 lata temu zalatwilam kredyt hipoteczny. Wymarzylo mi
    sie zamienic mieszkanie na wieksze, wiec sprzedaje male i chce splacic kredyt.
    Oczywiscie zanim sprzedalam dowiedzialam sie i w PTF (biuro) i na Infolinii
    jakie koszta mnie czekaja (80 zł za aneks do umowy = zamkniecie umowy
    kredytowej) i nic wiecej zapewniano. Zrobiono mi na Infolinii symulacje ile mam
    do calkowitej splaty kredytu (nie wiem jak to wyliczyli, ale bylo 400 zł wiecej
    niz wynikalaoby to z harmonogramu). OK, nie burzylam sie. Zanioslam pisemko o
    zamiarze wczesniejszej splaty do ich biura i pozostawilam za potwierdzeniem
    przyjecia. Nastepnego dnia dzwonie na Infolinie by potwierdzic, ze moje
    oswiadczenie o splacie kredytu dotarlo, a tu nic nie ma w systemie. Wiec wysylam
    jeszcze raz faxem i dzwonie po 5 godzinach - nadal nic. Ale nieszkodzi - mam
    potwierdzenie, ze zostawilam pismo w biurze i wysylam kaske przelewem. Dwa dni
    pozniej dzwonie i pytam czy moga juz zamknac umowe, a oni mi na to, ze jest
    niedoplata. Jakim cudem, skoro panienka z Infolinii sama mi wyliczyla ile mam
    zaplacic. KOnsternacja, 15 minut sluchalam muzyczki i mnie rozlaczylo. Dzwonie
    jeszcze raz, pytam dokladnie o nazwisko pana z obslugi i dopiero naswietlam
    sprawe. Twierdzi, ze dowie sie skad niedoplata, po 3 minutach bierze moj nr
    telefonu, ze oddzwoni. Oddzwonil i infomuje mnie, ze jednak za wczesniejsza
    splate kredytu jest jeszcze dodatkowa oplata kompensacyjna, za to, ze w
    pierwszym roku bylo nizsze oprocentowanie. Niby to w umowie jest, ale w umowie
    nie ma, wiec zapewne jest w Regulaminei lub Tabeli oplat i prowizji. NIe mam
    tychze dokumentow sprzed 2 lat albo w moim balaganie znalezc nie umiem. Doplace
    oczywiscie grzecznie te oplate kompensacyjna, ale wkurzylo mnie, ze doplacic
    musze jeszcze odsetki od tej kwoty, bo w dniu splacania kredytu ja powinnam
    zaplacic (szkoda, ze nikt mi tej oplaty z Infolinii nie wyliczyl). Sama kwota
    nie byla olbrzymia (bo kredyt niski), ale stanowi 2,5 % wartosci kredytu, wiec
    przy duzym kredycie - cos to juz jest. I jestem tydzien w plecy, bo umowe
    powinni mi zamknac w ubiegla srode, a teraz najwczesniej zamkna w przyszla
    srode, chyba ze znow sie jakas oplata kompensacyjna wygeneruje w ich systemie na
    moim koncie.

    Zadzwonilam jeszcze raz na Infolinie zeby dac upust temu co mysle, o takim
    traktowaniu klienta (bo nie chodzi o te oplate kompensacyjna, ale o to, ze mi
    opozniaja sprzedaz mieszkania przez swoja niekompetencje), a pani na to, ze
    przeciez maja tylu klientow, ze nie sa w stanie do kazdej umowy prawidlowo
    wyliczyc kwote splaty. To moze lepiej niech obsluguje taki PTF 10 klientow
    rocznie, a nie tysiace.

    NIE POLECAM, bo de facto wczesniej kredytu nie mozesz splacic, bo sa oplaty
    kompensacyjne (ladnie sobie nazwali), o ktorych ani slowa w umowie, a pewnie
    jest wzmianak w Regulaminie.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2006-02-25 22:13:39
    Od: "spider m" <m...@N...gazeta.pl>

    spider m <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    O spreadzie czytałem ,a jak to jest z oprocentowaniem.W PKOBP to jest
    libor+prowizja,natomiast nie wiem jak to wygląda w GE i Dom Banku(podobno
    ustala zarząd?).Moze ktos wie cos blizej na temat oferty Nordea I Millenium?

  • 6. Data: 2006-02-26 09:18:24
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

> [...]
    > oplaty
    > kompensacyjne (ladnie sobie nazwali), o ktorych ani slowa w umowie, a

    To mnie bardzo zmartwiłes bo własnie biorę kredyt na 20 lat ale zamierzałem
    w 10 spłacić, na 10 nie moge bo za małe dochody a nie chce łaczyć z
    rodzicami. W BPH niby nie ma prowizji po 2 latach, ale wyższe oprocentowanie
    i drozej zgromadzenie papierków wyjdzie bo wycene ma zrobić ktoś kto ma
    uprawienia w bankowości jakieś (dał mi liste).
    Z kolei na liscie wszyscy twierdzą że zamiast spłacać kredyt szybciej lepiej
    te pieniądze gdzieś zainswestować i będzie wiecej niż 5% w ciągu roku i też
    prawda:)

  • 7. Data: 2006-02-26 10:02:36
    Od: "spider m" <m...@N...gazeta.pl>

    Krisk <m...@p...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > te pieniądze gdzieś zainswestować i będzie wiecej niż 5% w ciągu roku i też

    Właśnie przeglądam oferte w Millenium,wygląda bardzo zachęcająco-ktos moze
    bral ostatnio tam kredyt hipoteczny,jaki czs przyznania,kruczki itp?

  • 8. Data: 2006-02-26 10:16:04
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "spider m" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Krisk <m...@p...com.pl> napisał(a):
    >

    > Właśnie przeglądam oferte w Millenium,wygląda bardzo zachęcająco-ktos moze
    > bral ostatnio tam kredyt hipoteczny,jaki czs przyznania,kruczki itp?

    ubezpieczenie na zycie ktore wg mnie jest sprawa dyskusyjna. Jezeli ktos z
    grupowiczow zna kogos kto nie mial klopotow po smierci z zatrzymaniem
    mieszkania wtedy spoko oferta ale trzeba dobrze ponegocjowac % prowizji.

  • 9. Data: 2006-02-26 10:35:43
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    (...)
    > Moze ktos wie cos blizej na temat oferty Nordea I Millenium?

    W Millenium jest Libor (Wibor) 3M + marza, w Nordea Libor (Wibor) 6M +
    marza.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 10. Data: 2006-02-26 10:52:03
    Od: "Mirosław Pająk" <m...@N...gazeta.pl>

    XYZ <x...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszkania wtedy spoko oferta ale trzeba dobrze ponegocjowac % prowizji.
    >

    > Czyli cesja z polisy ubezpieczeniowej?No to lipa.A gdy sie ma juz "swoją
    "polise wykupioną wczesniej?Widze ze jestes zorientowany-moze cos blizej
    napiszesz? Dzieki.