  • 21. Data: 2005-04-20 14:03:05
    Temat: Re: VW Bank - 5 zł od 1 maja - a miesięczny okres wypowiedzenia.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> writes:

    > tak

    Ale nowy regulamin z pewnoscia nie zostal dostarczony klientowi
    w momencie podpisywania umowy.

    > może
    > zmiana to też wprowadzenie nowego...

    Mialem na mysli sytuacje, w ktorej wczesniej nic takiego nie istnialo,
    czyli gdy wszystko odbywalo sie wylacznie na podstawie umowy.
    Moim zdaniem ustawa nie ograniczalaby tu jednostronnego wprowadzenia
    po pewnym czasie regulaminu, i moglaby to zrobic kazda strona.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2005-04-20 17:21:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Ale nowy regulamin z pewnoscia nie zostal dostarczony klientowi
    > w momencie podpisywania umowy.

    A momencie podpisywania nie, bo jak, ale chodzi o zachowanie zasad
    poinformowania o zmianie, a nie terminu.

> [...]
    > Moim zdaniem ustawa nie ograniczalaby tu jednostronnego wprowadzenia
    > po pewnym czasie regulaminu, i moglaby to zrobic kazda strona.

    nie ograniczyła...
    pozostaje jeszcze kwestia stosunku treści wzorca i umowy (pierwszeństwo
    umowy w razie sprzeczności)
    chcesz spróbować? :)

    KG

  • 23. Data: 2005-04-20 17:54:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> writes:

    > nie ograniczyła...
    > pozostaje jeszcze kwestia stosunku treści wzorca i umowy
    > (pierwszeństwo umowy w razie sprzeczności)

    Tak jak napisalem, w przypadku naprawde prostej umowy, ktora podaje
    tylko czas trwania (np. 3 lata), to, ze strona wypowiadajaca umowe
    przed terminem placi kare, no i oczywiscie umowa dotyczy ciaglej
    uslugi.

    > chcesz spróbować? :)

    W jakim sensie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2005-04-20 18:41:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    > tylko czas trwania (np. 3 lata), to, ze strona wypowiadajaca umowe
    > przed terminem placi kare, no i oczywiscie umowa dotyczy ciaglej

    i przewiduje taką karę
    ale myślę że dałoby się obronić przed koniecznością jej zapłaty, choć
    zależy od konkretnej sytuacji, treści wprowadzonego regulaminu...

    > W jakim sensie?

    wprowadzić swój regulamin

    KG

  • 25. Data: 2005-04-21 12:31:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> writes:

    > i przewiduje taką karę

    Tak tak, oczywiscie. Pierwsza z brzegu zwykla umowa, innymi slowy.

    > wprowadzić swój regulamin

    No, wiesz, nie chcialby raczej tego robic, w koncu umowy sie podpisuje
    raczej nie po to by je zrywac. Bardziej interesuje mnie teoria cos sie
    stanie gdy kiedys sytuacja zmieni sie w taki sposob, ze druga strona
    bedzie chciala to zrobic.
    --
    Krzysztof Halasa