  • 1. Data: 2007-03-20 18:58:01
    Temat: VISA Silver-CitiBank, a śmierć posiadacza karty
    Od: wk <w...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Mam problemik i nie wiedziałem za bardzo do kogo się zwrócić.
    Otóż moj ojciec posiadał kartę Visa Silver, a na niej jakies tam
    zadłuzenie. Spłacał to różnie, w jednym miesiacu kilkaset zł w innym
    kilkadziesiąt. Nagle zmarł, na karcie pozostały niespłacone zaległości.

    Kto w takim przypadku zobowiazany jest spłacić zadłuzenie? I czy
    ewentualnie mozna to jakoś rozkładać na raty itp. Czy decyduje o tym
    tylko bank? Czy moze są jakieś paragrafy?

    W umowie niestety ale nie ma o tym mowy.

    pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedź

  • 2. Data: 2007-03-20 19:01:43
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kto w takim przypadku zobowiazany jest spłacić zadłuzenie? I czy
    > ewentualnie mozna to jakoś rozkładać na raty itp. Czy decyduje o tym tylko
    > bank? Czy moze są jakieś paragrafy?
    >
    > W umowie niestety ale nie ma o tym mowy.

    W Citi jest ubezpieczenie splaty kredytu na wypadek smierci. Jest
    dobrowolne. Jezeli go nie bylo to zadluzenie splaca ten kto bierze
    spadek.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2007-03-20 19:07:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2007 19:58:01 +0100,
    osoba podpisana: wk <w...@g...pl>
    napisała:
> [...]
    > zadłuzenie. Spłacał to różnie, w jednym miesiacu kilkaset zł w innym
    > kilkadziesiąt. Nagle zmarł, na karcie pozostały niespłacone zaległości.

    Skąd wiecie, że miał kartę ? Z wyciągów ? To tam powinien być limit, jak
    i aktualne saldo zadłużenia.

    > Kto w takim przypadku zobowiazany jest spłacić zadłuzenie? I czy

    O ile przyjęliście spadek wprost (przyjęliście ?) to spadkobiercy.

    > ewentualnie mozna to jakoś rozkładać na raty itp. Czy decyduje o tym
    > tylko bank?
    Chyba tak, i chyba jest to od razu wymagalne. Ale może sie dogadacie z
    bankiem.

    >Czy moze są jakieś paragrafy?
    Owszem, prawo spadkowe, dział kodeksu cywilnego.

    Domyślnie[1] jest tak, że długi się dziedziczy, tak jak aktywa. Więc
    jeśli długów jest wiecej niż aktywów, to możecie dopłacić do tego
    interesu.

    Można zadeklaraować (jest na to jakiś czas), że się dziedziczy z
    dobrodziejstwem inwentarza, tj. jeśli długi są wyższe niż aktywa, to
    wyjdziecie na zero. Minus - trzeba spisać majątek.

    KJ
    [1] - pomijam sytuację gdy dziedziczy niepełnoletni itp.

  • 4. Data: 2007-03-20 19:21:18
    Od: wk <w...@g...pl>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    >
    > W Citi jest ubezpieczenie splaty kredytu na wypadek smierci. Jest
    > dobrowolne. Jezeli go nie bylo to zadluzenie splaca ten kto bierze

    Na wyciągach jest:
    Miesięczna Opłata CREDITSHIELD
    20 pare zł
    Doczytałem się ze jest to właśnie ubezpieczenie.
    Czyli co muszę zrobić?
    Akt zgonu wysłałem, odesłano mi go spowrotem. Śmierć była nagła, ojciec
    nie chorował, zmarł na zawał. Z innymi bankami nie było jakoś problemów

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-03-20 19:29:20
    Od: wk <w...@g...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    > wyjdziecie na zero. Minus - trzeba spisać majątek.
    >

    > KJ
    > [1] - pomijam sytuację gdy dziedziczy niepełnoletni itp.
    Hmm teraz doczytałem się że umowa kredytowa została wypowiedziana
    tydzień przed śmiercią. Czy w takim wypadku ubezpieczenie obejmuje kredyt??

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-03-20 20:18:08
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Hmm teraz doczytałem się że umowa kredytowa została wypowiedziana
    > tydzień przed śmiercią. Czy w takim wypadku ubezpieczenie obejmuje kredyt??
    >
    > Pozdrawiam

    jezeli zostala wypowiedziana to kredyt powinien zostac splacony w
    momencie wypowiedzenia umowy, jak na rachunku karty bedzie 0 zl to wtedy
    bank zamyka taki rachunek

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-03-20 20:34:47
    Od: wk <w...@g...pl>

    RobertS napisał(a):

    > jezeli zostala wypowiedziana to kredyt powinien zostac splacony w
    > momencie wypowiedzenia umowy, jak na rachunku karty bedzie 0 zl to wtedy
    > bank zamyka taki rachunek

    Ok, ale kredyt nie został spl acony. Czy ubezpieczenie na taki kredyt
    nadal istnieje??

  • 8. Data: 2007-03-20 20:59:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 20 Mar 2007 19:58:01 +0100, wk <w...@g...pl> wrote:

    >Kto w takim przypadku zobowiazany jest spłacić zadłuzenie? I czy

    Spadkobiercy, jesli przejmą spadek wprost.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg

  • 9. Data: 2007-03-20 21:18:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Spadkobiercy, jesli przejmą spadek wprost.

    Rowniez spadkobiercy, jesli przyjma spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza, tyle ze wtedy splacaja tylko ze spadku, a nie ze swojego.

    Wszystko oczywiscie pod warunkiem, ze splata nie zostala objeta
    ubezpieczeniem.

    A jesli ktos choruje (i nie jest w stanie splacac rat kredytu) przed
    smiercia tak dlugo, ze bank to zdazy zauwazyc i wypowiedziec umowe, to
    nie wiem, ale sie obawiam, ze przepadlo.

    MJ

  • 10. Data: 2007-03-20 21:33:34
    Od: wk <w...@g...pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > smiercia tak dlugo, ze bank to zdazy zauwazyc i wypowiedziec umowe, to
    > nie wiem, ale sie obawiam, ze przepadlo.

    Umowa zostala wypowiedziana z powodu nieterminowego splacania rat ale to
    raczej nie ma znaczenia.

    Ktos moze to potwierdzic? Czy ubezpieczenie przepada wraz z
    wypowiedzeniem umowy??