  • 1. Data: 2007-03-20 18:18:34
    Temat: Dlugi czas przelewu...?!
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    Witam, chcialem zapytac czym jest spowodowane to ze jak robie
    przelew z mBanku do jakiegos innego banku to trwa to kilka dni,
    a jak robie przelew wewnetrzny to pieniadze dochodza natychmiast.
    Podobnie przeciez wyplacajac pieniadze z dowolnego bankowatu..
    Czy to kiedys sie zmieni tak zeby przelew dochodzil natychmiast?
    XXI wiek a nie mozna tego jakos przyspieszyc?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-20 18:49:51
    Temat: Re: Dlugi czas przelewu...?!
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2007 19:18:34 +0100, "rom3k" <r...@w...pl> wklepał(-a):

    >Witam, chcialem zapytac czym jest spowodowane to ze jak robie
    >przelew z mBanku do jakiegos innego banku to trwa to kilka dni,
    >a jak robie przelew wewnetrzny to pieniadze dochodza natychmiast.

    Nie kilka dni, tylko zwykle pieniądze docierają w ten sam dzień roboczy albo
    następny (w zależności od godziny zlecenia przelewu).

    >Podobnie przeciez wyplacajac pieniadze z dowolnego bankowatu..
    >Czy to kiedys sie zmieni tak zeby przelew dochodzil natychmiast?

    Jak ktoś uzna, że to się opłaci, to się zmieni.

    >XXI wiek a nie mozna tego jakos przyspieszyc?

    Można zapłacić za przelew w systemie SORBNET. :)

  • 3. Data: 2007-03-20 18:55:40
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 20 Mar 2007 19:18:34 +0100, w <etp8pa$a1t$1@nemesis.news.tpi.pl>, "rom3k"
    <r...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > a jak robie przelew wewnetrzny to pieniadze dochodza natychmiast.
    > Podobnie przeciez wyplacajac pieniadze z dowolnego bankowatu..

    Przelew idzie 1 dzień roboczy (jeżeli wyślesz przed 13:30, to dojdzie tego
    samego dnia).

    > Czy to kiedys sie zmieni tak zeby przelew dochodzil natychmiast?
    > XXI wiek a nie mozna tego jakos przyspieszyc?

    Nie, nie można. Hint: sesje Eliksiru.
    I ciesz się, bo w Polsce akurat w tym jest świetnie.

  • 4. Data: 2007-03-20 19:17:03
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    >Przelew idzie 1 dzień roboczy (jeżeli wyślesz przed 13:30, to dojdzie tego
    >samego dnia).

    Wyslalem przelew w sobote wieczorem, przelew w poniedzialek wieczorem
    jeszcze nie dotarl...!?

  • 5. Data: 2007-03-20 19:37:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2007 20:17:03 +0100, "rom3k" <r...@w...pl> wklepał(-a):

    >Wyslalem przelew w sobote wieczorem, przelew w poniedzialek wieczorem
    >jeszcze nie dotarl...!?

    Przelewy międzybankowe działają w dni robocze. Zależy skąd wysyłałeś (WBK ma
    chyba jeszcze te tanie przelewy, które wysyłają w ciągu 3 dni) i dokąd (niektóre
    banki księgują ostatnią sesję na następny dzień roboczy). A jeśli chodzi o
    aukcję na Allegro i sprzedawca twierdzi, że przelewu nie ma to na 90% ściemnia.
    ;)

  • 6. Data: 2007-03-20 20:13:35
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 20 Mar 2007 20:17:03 +0100, w <etpc75$mgk$1@nemesis.news.tpi.pl>, "rom3k"
    <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Wyslalem przelew w sobote wieczorem, przelew w poniedzialek wieczorem
    > jeszcze nie dotarl...!?

    Ściemnia ;).

  • 7. Data: 2007-03-20 20:34:10
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    >Ściemnia ;).

    To byla wplata na konto:
    Bank BPH BIC: BPHKPLPK

    Wplacalem do pewnego serwisu, gdzie raczej wszystko
    automatycznie sie ksieguje, wiec nie posadzam nikogo o scieme,
    no ale nadal nie rozumiem co sprawia ze przelewy ida tak dlugo..
    przeciez to jest tylko informacja. nikt przeciez tych pieniedzy
    kurierem nie przesyla:)

  • 8. Data: 2007-03-20 20:34:59
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    >Nie, nie można. Hint: sesje Eliksiru.

    mozna jasniej ? nie rozumiem zupelnie o co chodzi:)

  • 9. Data: 2007-03-20 20:47:20
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Wyslalem przelew w sobote wieczorem, przelew w poniedzialek wieczorem
    > jeszcze nie dotarl...!?

    rozrachunki bankowe w soboty, niedziele i swieta sie nie odbywaja - nie
    dziala KIR, dlatego jezeli wyslales kase w sobote to tak samo jakbys ja
    wyslal pierwsza sesja w poniedzialek

    kasa wyslana z mBanku (pierwsza sesja) na rachunek w BPH na pewno
    dotarla na rachunek odbiorcy jeszzcze w tym samym dniu, byc moze
    odbiorca jej od razu nie zaksiegowal, ale na rachunku na pewno byla

    wielokrotnie wykonywalem przelewy mBank -> BPH

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-03-20 20:48:04
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > mozna jasniej ? nie rozumiem zupelnie o co chodzi:)

    Oczywiscie, ze mozna:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/ELIXIR