  • 1. Data: 2003-06-29 10:08:31
    Temat: Uwaga ! na kafejki internetowe
    Od: stean <s...@p...onet.pl>

    Od jakiegos czasu kraza po sieci programy monitorujace komputer z
    opcja monitorowania kazdego przycisnietego klawisza.
    Nie potrzeba zbyt wielkiej wyobrazni aby domyslic sie co moze sie stac
    gdy np. na wakacjach zechcemy w kafejce, w ktorej taki program siedzi
    ukryty zrobic sobie przelew np. w mBanku, Intelligo.
    Nie wiele wysilku potrzeba aby zdobyc numer uzytkownika i haslo.
    Juz nie wspominam nawet o haslach do poczty e-mail.

    Wiem ze na pocieszenie sa hasla jednorazowe ale tak czy inaczej nie
    jest do konca bezpieczne korzystanie z takich uslug w kafejkach, tym
    bardziej ze sa idioci sprzedajacy taki program za 3 zl na allegro
    reklamujac go jako wlasnie godny wykorzystania w kafejce internetowej.
    Bezczelnosc do kwadratu.

    Nie podaje linka bo nie bede robil im reklamy.

    Tomasz

  • 2. Data: 2003-06-29 13:53:30
    Temat: Re: Uwaga ! na kafejki internetowe
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Jun, 29 Jun 2003 12:08:31 +0200, w
    <q...@4...com>, stean
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Od jakiegos czasu kraza po sieci programy monitorujace komputer z
    > opcja monitorowania kazdego przycisnietego klawisza.

    Te i podobne programy krąża od _bardzo_ dawna, bodajże od czasu
    powstania Windowsa :D.

  • 3. Data: 2003-06-29 14:03:10
    Od: "Robert z Łodzi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    Jun, 29 Jun 2003 12:08:31 +0200, w
    <q...@4...com>, stean
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Od jakiegos czasu kraza po sieci programy monitorujace komputer z
    > opcja monitorowania kazdego przycisnietego klawisza.

    Te i podobne programy krąża od _bardzo_ dawna, bodajże od czasu
    powstania Windowsa :D.

    nie tylko. Jest taki program ktory pokazuje obraz z monitora zdalnego
    komputera :-)

  • 4. Data: 2003-06-29 15:12:51
    Od: "Redtown" <r...@k...pl>

    Robert z Łodzi wrote:

    > Te i podobne programy krąża od _bardzo_ dawna, bodajże od czasu
    > powstania Windowsa :D.
    >
    > nie tylko. Jest taki program ktory pokazuje obraz z monitora zdalnego
    > komputera :-)

    Żeby było ciekawiej: jest program robiący zrzuty ekranu, monitorujący
    naciskane klawisze, adresy wybieranych stron, następnie tworzący z tych
    danych zzipowana paczkę i wysyłający ją w ścisle okreslonych odstępach czasu
    na ustawiony w opcjach adres mailowy... hmm.. poza tym od dawna wiadomo że
    na komputerach uczelnianych i kafejkowych istnieje zagrożenie. Jeśli już
    musimy skorzystać, należy w niedługim czasie zmienić hasło korzystając z
    zaufanego (w domysle własnego) komputera.

  • 5. Data: 2003-06-29 16:03:04
    Od: stean <s...@p...onet.pl>

    "Robert z Łodzi" <p...@w...pl> napisal(a):

    >Te i podobne programy krąża od _bardzo_ dawna, bodajże od czasu
    >powstania Windowsa :D.
    >
    >nie tylko. Jest taki program ktory pokazuje obraz z monitora zdalnego
    >komputera :-)

    Zgadza sie od dawna tez korzystam np. z Remote Administratora ale do
    slusznego celu jakim jest zdalne sterowanie serwerem.

    Potrzeba ostrzegac poniewaz nie kazdy korzystajacy z bankowosci i
    poczty elekronicznej wie o tych zagrozeniach tym bardziej ze tworcy
    takich programow zaczeli je bardzo promowac w polskim necie,
    beszczelnie proponujac je wlascielom kafejek.

  • 6. Data: 2003-06-29 19:47:17
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > Nie podaje linka bo nie bede robil im reklamy.
    >
    > Tomasz

    W takim przypadku naprawde pomagaja systemy proszace tylko o wybrane znaki z
    hasla (np. ING). Szane na powtórne haslo sa niewielkie

    MW

  • 7. Data: 2003-06-29 20:01:11
    Od: "Redtown" <r...@k...pl>

    malwiak wrote:

    > W takim przypadku naprawde pomagaja systemy proszace tylko o wybrane
    > znaki z hasla (np. ING). Szane na powtórne haslo sa niewielkie

    Załóżmy iż program robi zrzut ekranu i loguje klawisze.
    Po paru logowaniach hasło zostanie odkryte...

  • 8. Data: 2003-06-29 21:02:20
    Od: "Lesio5" <I...@v...prI>

    Użytkownik "Redtown" <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Załóżmy iż program robi zrzut ekranu i loguje klawisze.
    > Po paru logowaniach hasło zostanie odkryte...

    Che che

    Moje haslo w BSKOnline ma 29 znaków. Zycze powodzenia w podgladaniu...
    Losowo pokazuje sie zawsze 6 pól.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    ...jesteś dzieckiem Usenetu, masz prawo być tutaj...

  • 9. Data: 2003-06-29 21:07:22
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Redtown wrote:
    > Załóżmy iż program robi zrzut ekranu i loguje klawisze.
    > Po paru logowaniach hasło zostanie odkryte...

    Token panowie token. Bedzie login, bedzie czesc haslo, ale pelnego
    nigdy, bo nikt go nie zna :)

    Mroziu

  • 10. Data: 2003-06-30 09:02:09
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "stean" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Od jakiegos czasu kraza po sieci programy [...]

    W momencie gdy "bezpieczenstwo" w wiekszosci firm kojarzy sie z podgladaniem
    zawartosci korespondencji i filtrowaniem na (w lepszym ukladzie) na wirusy
    lub (w gorszym) niedozwolona, nieprzyzwoita itd. korespondencje, to nie ma
    co sie dziwic karierze tego typu oprogramowania.
    Szczytem zjawiska (jedyna analogia to ucieczka od wolnosci w imie poczucia
    bezpieczenstwa) jest powierzanie róznym instytucjom (na przyklad serwerowi
    poczty) decyzje o tym jakie listy zamierzam dostac a jakich nie (tzw.
    kampania antyspamowa). Ale moze moja fantazja tak daleko nie siega i to
    wcale nie jest szczyt.

    Uwazam, ze najlepiej kupic sobie kawiarnie i podgladac innych, ew. jechac na
    urlop w celach wypoczynkowych a nie robienia interesów. Bankomaty sa
    wszedzie, a procenty szybciej nie rosna od tego, ze dogladam rachunek.

    A co do meritum (te filozoficzne dywagacje to przez upal) - sa tokeny i
    hasla jednorazowe. Jesli ktos koniecznie chce albo musi robic interesy w
    kawiarence.

    Vizvary Istvan
    http://www.ppuvas.com.pl